
قیمت خودرو همواره یکی از پرچالشترین آیتمها در اقتصاد ایران تلقی میشود.
به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، در حالی مساله قیمت با حساسیت شدید از سوی افکار عمومی دنبال میشود که بررسیها نشان از آن دارد که تعیین قیمت خودرو از سوی دولت همواره با اعتراض خودروسازان همراه است و از سوی دیگر فاصله زیاد قیمت خودرو در بازار با قیمت اعلامی کارخانه سبب شده است مشتریان نیز از این وضعیت ناراضی باشند.
در عین حال کیفیت پایین خودرو در کنار اقتصاد نارسا و زیان انباشته خودروسازان همگی دست به دست هم داده است تا وضعیت صنعت خودرو در دولتیها نیز ناراضیانی داشته باشد.
حالا در شرایطی که بازار خودرو با رکودی سخت و سنگین روبروست، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در نامهای خواستار افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است.
این نامه در شرایطی منتشر میشود که بحث افزایش نرخ بنزین یکی از داغترین بحثها در افکار عمومی است و دولت نیز به تازگی در طرحی تازه نسبت به آزادسازی قیمت بنزین سوپر وارداتی کرده است.
حالا روزگار خودرو در گزارشی اعلام کرده است نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در نامهای به معاون اول رئیس جمهور خواستار افزایش قیمت کارخانهای ایران خودرو و سایپا شده و عنوان کرد با افزایش ۸۰ درصدی قیمتها تازه به قیمت تمام شده میرسیم.
در این نامه آمده است که این دو خودروساز ماهانه حداقل دو هزار میلیارد تومان ضرر میکنند و بدهی آن ها به قطعه سازان از یکصد هزار میلیارد گذشته است.
پیش از این در شهریور ماه نیز نعمتبخش از درخواست سازمان حمایت برای افزایش هشتاد درصدی قیمت خودرو خبر داده بود.
 قیمت و واردات را با هم آزاد کنید و بگذارید مردم انتخاب کنند
 							         		            قیمت و واردات را با هم آزاد کنید و بگذارید مردم انتخاب کنند         		                     		         ایران خودرو و سایپا ناراضی مردم ناراضی دولت ناراضی پس کی از عملکرد این دو کارخانه راضی است. ببندید درشو ضرر همه کمتره.
 							         		            ایران خودرو و سایپا ناراضی مردم ناراضی دولت ناراضی پس کی از عملکرد این دو کارخانه راضی است. ببندید درشو ضرر همه کمتره. برای بررسی صحت گفته انها باید بررسی شود که 20 سال قیل با چند برابر متوسط حقوق ماهانه می شد یک خودرو روز را خریدار کرد و حالا با چند برابر متوسط حقوق ماهانه
 							         		            برای بررسی صحت گفته انها باید بررسی شود که 20 سال قیل با چند برابر متوسط حقوق ماهانه می شد یک خودرو روز را خریدار کرد و حالا با چند برابر متوسط حقوق ماهانه         		                     		         اگر با تولید خودرو ضرر می کنید تعطیل کنید و پولی که خرج واردات قطعات می کنید را به خود مردم بدهید تا خودرو وارد کنند.
 							         		            اگر با تولید خودرو ضرر می کنید تعطیل کنید و پولی که خرج واردات قطعات می کنید را به خود مردم بدهید تا خودرو وارد کنند.         		                     		         وقتی دو خودرو ساز خود وارد کننده هستند باید هم ساز افزایشی بزنند اگر مردم عادی خودرو وارد میکردند باز هم می گفتند قیمت تمام شده با افزایش 80 درصدی فعلی سر به سر می شود
 							         		            وقتی دو خودرو ساز خود وارد کننده هستند باید هم ساز افزایشی بزنند اگر مردم عادی خودرو وارد میکردند باز هم می گفتند قیمت تمام شده با افزایش 80 درصدی فعلی سر به سر می شود         		                     		         این خودروسازان ناز پرورده دولتی اگر با 10 برابر همین قیمت ها هم به مردم خودرو بفروشند نه کیفیتی افزایش می یابد و نه ضرر و زیان آنها کاهش می یابد البته همین حالا هم چند برابر قیمت خودروها را به مردم می فروشند
 							         		            این خودروسازان ناز پرورده دولتی اگر با 10 برابر همین قیمت ها هم به مردم خودرو بفروشند نه کیفیتی افزایش می یابد و نه ضرر و زیان آنها کاهش می یابد البته همین حالا هم چند برابر قیمت خودروها را به مردم می فروشند         		                     		         تولید نکنید. نه خودتون رو اذیت کنید و نه ملت رو. تمام
 							         		            تولید نکنید. نه خودتون رو اذیت کنید و نه ملت رو. تمام         		                     		         دولت تو هر کاری دخالت کرده اوضاع بدتر شده .نگاه کنید ببینید همه دنیا چیکار میکنند شما هم همون کار رو بکنید . مدیر دولتی میزارید بالای سر کارخانه ایی که سرمایش رو اون شخص تامین نکرده بنابراین میشه همین افتضاحی که شرکتهای خودرو سازی ما درند. سالهاست همه (مردم - نیروی انتظامی - حتی خیلی از دولت مردان) میگن در کارخانه خودرو سازی رو ببندید و خودرو با کیفیت وارد کنید ولی منافع رانت خوارها و ویژه خوارها اجازه نمیده این کار انجام بشه ...
 							         		            دولت تو هر کاری دخالت کرده اوضاع بدتر شده .نگاه کنید ببینید همه دنیا چیکار میکنند شما هم همون کار رو بکنید . مدیر دولتی میزارید بالای سر کارخانه ایی که سرمایش رو اون شخص تامین نکرده بنابراین میشه همین افتضاحی که شرکتهای خودرو سازی ما درند. سالهاست همه (مردم - نیروی انتظامی - حتی خیلی از دولت مردان) میگن در کارخانه خودرو سازی رو ببندید و خودرو با کیفیت وارد کنید ولی منافع رانت خوارها و ویژه خوارها اجازه نمیده این کار انجام بشه ...         		                     		         ادعای ضرر چند هزار میلیاردی با اختصاص پاداشهای چند میلیاردی به مدیران شرکتهای خودروسازی  ووجود نیروهای غیر مولد چند ده هزارنفری چگونه توجیه می شود؟
 							         		            ادعای ضرر چند هزار میلیاردی با اختصاص پاداشهای چند میلیاردی به مدیران شرکتهای خودروسازی  ووجود نیروهای غیر مولد چند ده هزارنفری چگونه توجیه می شود؟         		                     		         اینا همش زیر سر خود دولته.
 							         		            اینا همش زیر سر خود دولته.