بازدید 5635

جیرجیرك‌ها برای انگلیسی‌ها شانس می‌آورند!

جيرجيرك براي اين مردم نشانه شانس است هنگامي كه در خانه است، وقتي بيرون مي‌رود به معني ترك شانس از آن خانه است.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳ 23 October 2010
فرهیختگان:انگليسي‌ها نسبت به اظهارات كلي و بدون پايه و اساس بي‌اعتمادند، آنها بيش از ديگران نسبت به آنچه دقيقا قول داده‌اند عمل مي‌كنند. فرانسوي‌ها اعتقاد دارند وقتي با يك انگليسي مشغول بحث هستند به هيچ‌وجه نبايد با وي چانه زد، زيرا در اين صورت، شخص انگليسي آن فرد را به چشم يك فروشنده دوره‌گرد و خرده‌فروش پنداشته و ارزشي براي وي قائل نمي‌شود، براي موفقيت در برخورد با يك فرد انگليسي بايد بر گفته خود تاكيد كرد.

در انگليس خرافات و باورهاي عجيبي وجود دارد و اين عقايد توسط عده زيادي دنبال مي‌شود اگرچه اين پيروي ممكن است ناخودآگاه صورت گيرد.
آنها اعتقاداتي در مورد حشرات و رابطه آنها با زندگي روزمره خود دارند.

مثلا معتقدند، سوسك‌هاي سياه بدشانسي و كفش‌دوزك‌ها شانس مي‌آورند و نبايد كشته شود، عنكبوت‌هاي قرمز و كوچك نشانه پول هستند و اگر از روي دست عبور داده شوند آن شخص پول به‌دست مي‌آورد.

اگر كفش‌دوزكي مي‌بينيد خال‌هاي روي بال‌هايش را بشماريد، انگليسي‌ها معتقدند به اندازه هر خال يك دلار به‌دست مي‌آورند.
اگر يك زنبور اطراف سر بچرخد يك نامه به‌زودي به آن فرد مي‌رسد.

اگر سنگي جابه‌جا شوند و زير آن لانه مورچه باشد بايد آن سنگ را به دقت سر جايش گذاشت، در غير اين صورت بدشانسي به همراه دارد.

جيرجيرك براي اين مردم نشانه شانس است هنگامي كه در خانه است، وقتي بيرون مي‌رود به معني ترك شانس از آن خانه است.جيرجيرك مي‌تواند مرگ و باران را پيش‌بيني كند.آنها معتقدند سگ‌ها قادر به ديدن ارواح و فرشتگان كه خارج از ديد انسان‌ها هستند، مي‌باشند و زوزه‌كشيدن بي‌دليل سگ را در نيمه‌هاي شب به معني اين مي‌دانند كه كسي از نزديكان آنها فوت خواهد كرد و يا مريض خواهد شد.مردم اين كشور هميشه ماهي را از سر به‌دم مي‌خورند.

از قديم در انگليس ماهيگيري تفريح مورد علاقه مردم بوده است؛ به اين منظور مسابقه‌اي در اين كشور براي پيدا كردن كرم از زمين وجود دارد، كه اغلب به‌عنوان يك ورزش از آن ياد مي‌كنند، اين مراسم هرساله در پنجم جولاي برگزار مي‌شود و اين مسابقه 18 قانون دارد. يكي از اين قوانين اين است كه هر شخص بايد در محيطي به اندازه 3*3 كرم پيدا كند و از هر آهنگي مي‌تواند براي بيرون آمدن كرم‌ها استفاده كند و از هيچ دارويي نبايد براي اينكه كرم‌ها از زمين خارج شوند استفاده كند، حتي آب. در انگليس 29 فوريه، در سال كبيسه تنها روزي است كه دختران مي‌توانند به آقايان پيشنهاد ازدواج بدهند.

در آداب و رسوم غربي، پوشيدن لباس سفيد در روز عروسي نمادي از پاكي، عفت و خلوص در زمان قديم است، اما اين رنگ لباس عروس در اين كشور براي كساني كه براي بار دوم ازدواج مي‌كنند يا زنان بيوه مناسب نيست. در انگليس ماه ژوئن بهترين ماه براي ازدواج است، چون نام اين ماه از خداي عشق و ازدواج گرفته شده است.زنان به ندرت لباس عروسي خود را براي دختران خود نگه مي‌دارند، يا آن را مي‌فروشند يا اينكه با پارچه آن براي اولين فرزند خود لباس مراسم تعميد مي‌دوزند. بعضي از عقايد مردم اين كشور بسيار جالب است، به‌طور مثال هرگز نبايد دور يك ميز 13 نفر بنشينند.

دو زن هرگز نبايد از يك قوري چاي بريزند وگرنه بين آن دو دعوا مي‌شود.
پله‌ها را دو تا يكي بالا رفتن بدشانسي مي‌آورد.
اگر نوزاد سه بار دور خانه گردانده شود كودك قولنج نمي‌كند و از گاز معده راحت مي‌شود.اگر كودك در حالت دندان در آوردن است براي اينكه راحت‌تر دندان‌ها بيرون بيايند مادر بايد حلقه طلايي ازدواج خود را به لثه‌هاي كودك بمالد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی