بازدید 18473

شناسایی عاملان انتشار استاکس نت در کشور

تقی پور در پاسخ به سوالی درباره جریانهای انتشار دهنده ویروس استاکسنت گفت: بعضی هایشان کارشناسان خارجی بوده اند که در مراکز صنعتی تردد داشته اند و بعضی هم افراد ناآگاه بوده اند که به صورت سهوی و از طریق حافظه های قابل حمل این ویروس را منتقل کرده اند.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱ 20 October 2010
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی عاملان انتشار ویروس جاسوس، موسوم به استاکسنت خبر داد.
 
رضا تقی پور پس از جلسه امروز هیئت دولت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره عامل انتشار این ویروس گفت: مسیر انتشار ویروس استاکسنت که از طریق حافظه های قابل حمل و فلش مموری بود شناسایی شده است.

وی افزود: افرادی خواسته یا ناخواسته این ویروس را به داخل کشور منتقل کرده اند.

تقی پور درخصوص شناسایی این افراد گفت: جریانها شناسایی شده اند و اینکه آیا عامدانه بوده یا به صورت سهوی و بدون اطلاع نیز حدوداً شناسایی شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این موضوع در مسیرهای لازم در دست پیگیری است افزود: بدین ترتیب خواهیم توانست از تکرار این موارد در‌ آینده جلوگیری کنیم.

تقی پور در پاسخ به سوالی درباره جریانهای انتشار دهنده ویروس استاکسنت گفت: بعضی هایشان کارشناسان خارجی بوده اند که در مراکز صنعتی تردد داشته اند و بعضی هم افراد ناآگاه بوده اند که به صورت سهوی و از طریق حافظه های قابل حمل این ویروس را منتقل کرده اند.

وی افزود: گروههای کاری ای که با هماهنگی وزارت ارتباطات در همه وزارتخانه ها تشکیل شده است، در حال حاضر ساختار خوبی پیدا کرده اند و در حال مهار کردن این موضوع هستند.

تقی پور گفت: تقریباً همه مناطق و رایانه های آلوده به ویروس استاکسنت شناسایی شده اند و با مسئولان آنها نیز هماهنگیهای لازم به عمل آمده است.

وی افزود: به تعبیری، جلو گسترش و توسعه جدید این ویروس از نظر مناطق آلوده، گرفته شده است.

وزیر ارتباطات گفت: آموزشهای لازم را به همه دستگاههای اجرایی داده ایم و آنها عملیات پاکسازی را آغاز کرده اند.

تقی پور با بیان اینکه در کنار این کارها اقدامات دیگری هم لازم است افزود: از جمله جدا شدن این سیستمها از بقیه و ارتباط نداشتن اینها با شبکه اینترنت است که در این باره نیز دستورالعملهای لازم را به همه دستگاهها ابلاغ کرده ایم.

وی اضافه کرد: فکر می کنم با رعایت این دستورالعملها، در مهار کردن این موضوع مشکلی نخواهیم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
اميدواريم مسئولان با هوش وزارت اطلاعات در خصوص ساير ويروسها نيز از توانائيهاي خود استفاده كنند تا ويروسها منابع مالي مردم را مورد تهاجم قرار ندهند.
آخه مگه ميشه مسير يك ويروس رو رديابي كرد؟!
.
.
.
.
.
.
جناب آقاي تقی پور
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام عليكم

احتراما به اطلاع مي رساند:

ويروس ، ويروس است و جاسوس ، جاسوس است.

يعني بين اين دو فرق است.

اصولا همه موارد مشابه در درجه اول نفوذي هستند يك سري از نفوذي ها مخرب هستند كه به انها ويروس مي گويند.

يك سري نفوذي ها اسپاي وار هستند به معناي جاسوس كه لزوما مخرب نيستند و فقط قصد جاسوسي درشبكه هاي كامپيوتري بي سر وصدا را دارند.

يك سري ديگر از نفوذي ها تروجان برگرفته از نام اسب تراوا هستند كه در قالب يك دوست مانند مطلب و يا عكس زيبا و يا نرم افزار رايگان و فيلم و امثالهم بدرون سيستم ها راه مي بايند و بي سروصدا به سرقت و يا حتي ويرايش اطلاعات كامپيوترها مي پردازند.

يك سري ديگر مالوار هستند كه شناسايي آنها بسيار سخت است و كار انها همزمان جاسوسي و تخريب اطلاعات است.

يك سري ديگر كرم هستند كه خطرشان از ويروس هم بيشتر است و بيشتر قصد تخريب دارند.


يك سري جاسوسها هم از طريق گرد و غبار وارد سيستمه ا ميوشند.

بهترين كار براي مبارزه با همه موارد اينگونه بخصوص جاسوها و تروجانها ، اختصاص يك كامپيوتر مخصوص اينترنت و عدم واردنمودن اطلاعات به هارد و يا از اينترنت به هارد مي باشد.

جهت اطلاعات بيشتر:

http://www.honarmandan.ir/post-30.aspx

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=114911


با احترام

كوروش درخشان

www.honarmandan.ir
اول كار كه به كلي موضوع استاكس نت تكذيب مي شد . حالا چطور شد عواملش را دستگير كردند.؟
مگه ممکنه؟! فکر کنم یک ذخیره چند هزار نفری از آدم های بی نام نشان دارند و برای هر موردی که مجرم امنیتی رو پیدا نمی کنند از اون ذخیره استفاده می کنند درست مثل صندوق ذخیره ارزی
اگر تیم های پیشگیری به موقع کار خودشون رو آغاز کرده بودند مضحکه خاص و عام نمی شدیم!
من خودم تا بحال دو بار نامه اداری به سازمان تنظیم مقررات رادیویی فرستادم اصلا نرسیده به سازمان حالا حرف از این ویروس است!
جدا کردن از اینترنت=پاک کردن صورت مسئله
عجب!!! يعني به همين راحتي شما مي توانيد عاملان انتشار اين ويروس را پيدا كنيد. اين ويروس از 1.5 سال پيش وارد سيستم هاي صنعتي گرديده است و با راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر و اعلام انتشار ويروس توسط رسانه ها و كارشناسان خارجي، وزير از وجود اين ويروس اطلاع حاصل كرده اند حالا چگونه ممكن است عوامل انتشار آنرا دستگير كرده باشند؟!!!
مطمئن باشید استاکس نت مرحله اول از یک پروژه بزرگه. چه بسا در بلبشوی استاکس نت ویروس اصلی داره کارشو میکنه!
چشم بسته غیب گفته
خب این رو گفتند که مشکلی نخواهیم داشت و مهار شد ! ولی باید دید آیا واقعا مشکلی پیش نخواهد آمد یا شاید هم پیش آمده و صداش رو در نیاورده اند !
لطفا از خسارت وارده گزارش دهند. و اینکه چه نوع اطلاعاتی از این طریق به دست دشمن رسیده است
اینها که تکذیب کرده بودند پس چرا بعد تایید می کنید. آقایون به این کار زرنگی نمی گویند در دنیا اینگونه مواقع نه تایید و نه تکذیب می کنند یه مقدار کار سیاسی یاد بگیرید.
مگه ویروس به صورت ناخواسته وارد کشور میشه؟ ویروس کامپیوتری مگه باید از چه فیلتری رد بشه که اجازه بگیره؟
اول تکذیب بعد 3 بار تو 3 هفته مختلف می گن نابود شد ویروس کشتیمش !! لول حالا یک دفعه عوامل شناسایی شدند. فردا هم یک سری یک دفعه اعدام می شن. وای خدا سوژه خنده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی