دستبرد بیمه ها به مردم بی پناه / نهادهای نظارتی ورود کنند

به گزارش تابناک به نقل از نیمروز ، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بر اثر سانحه رانندگی سر و کارتان با بیمه بی افتد اما در این مراجعات با اظهارات عجیب و حیرت انگیزی از طرف بیمه مواجه می شوید که با هدف پرداخت کمتر خسارت به مشتریان بیان می شود.
بیمه ها به صورت سالانه با انواع افزایش ها به صورت روتین و بلاوقفه از خودرو ها بابت بیمه شخص ثالث ، هزینه دریافت می کنند تا در زمان وقوع حادثه ، نسبت به جبران آن اقدام کنند این قاعده در رابطه با بیمه بدنه نیز صادق است اما در هنگام مراجعه به بیمه با قوانین من درآوردی شوکه خواهید شد.
در این رابطه احتمالا ندانید بیمه ها بر اساس یک قانون مضحک خودرو هایی که ارزششان تا نیمی از دیه یک انسان در ماه حرام باشد را تقبل می کنند و خودروهای گرانتر از آن را به عنوان نامتعارف می شناسند به عبارتی معادله ای برای خود درست کرده اند که چند سر سود است، اولا هنگام دریافت حق بیمه تا سقف ممکن را از مشتری دریافت می کنند اما در زمان پرداخت تا سقف دلخواه جبران می کنند.
به عنوان مثال بیمه ها هر سال طبق یک قانون من درآوردی یک خودرو را ملاک پرداخت خسارت قرار می دهند، در این رابطه مشاهدات خبرنگار نیمروز نشان می دهد بیمه ها امسال خودروی پژو پارس را مبنای پرداخت خسارت قرار می دهند ، مثلا اگر کسی با یک پراید به یک خودروی ام وی ام برخورد کند شرکت بیمه مبنا را پرشیا قرار داده و بر اساس قطعات آن و دستمزد آن نسبت به پرداخت خسارت به سایر خودرو ها عمل می کند.
این در حالی است که در حال حاضر به لطف خودروسازها معمولی ترین خودرو ها بیش از قیمت خودروی پارس معامله می شوند و بر همین اساس شرکت های بیمه گذار هم در اخذ حق بیمه و هم در جبران خسارت در حق مردم اجحاف می کنند.
به نظر می رسد با توجه به عمومیت یافتن گرفتاری های مردم در بیمه ها جا دارد نهادهای نظارتی نسبت به احقاق حقوق مردم و نظارت بر عملکرد بیمه ها اقدام جدی داشته باشند.
پارکینگ با مکافات که همه میگن هنر کردی ۶۰ میلیون در ۴۰۳ گرفتم اونم هی زنگ که کی میریزی، دیه مانده . یک نکته همین پول تا بتونن تاخیر که روز شمار نمیدونم شخص نگه میدارد، که بگیرد. هر سال ماشین و خودم پیرتر میشیم ولی بیمه قشنگ میره بالا ، خدا آدما درست کنه. ... تورو خدا بزار
یه چیز دردآورتر از اون من با خانواده خوردم به کامیون بچه ها و خانمم مصدوم خودم انگشتام شکسته دخترم فکش هنوز خوب نشده بعد بیمه منتظر من هست که ماشین براش ببرم راننده کامیون مقصر ، راننده شرکت اداره راه با این تصادف عروسیش شده و ۱۵ روز استراحت مرخصی و بعدش شرکت کامیون بدون
، رضایت من ترخیص کرده منم که فکر ماشین باشم یا بچه هام ، شما بگید . بعد چند ماه مراجعه به بیمه و پاسکاری ۲۲۰ کیلومتری بله ۲۲۰ کیلومتر ۶مرتبه این مسیر رفتم یعنی ۶ ضرب ۴۴۰ میشه۲۶۴۰ کیلومتر هر سری کم ۲ تومن هزینه کردم هنوز مونده دادگاه و پاسگاه و دنگ و فنگی که بیمه هیچ تعهدی ندارد، برو تو دفاتر بیمه ببین اونجایی که ۱۰ نفرن چه کار میکنن اونجایی که بیشترین چی مگس میپرانند و منتظر دور از جونتون یک قطع نخاع هستند که خودش بیاد پیگیر ماشینش باشه ، یک استثنا داریم که اگر مرده باشی دیه شاید زودتر به وراث برسه
تو رو خدا بزارش
به عنوان مثال بنده نزدیک به یک سال پیش تصادف کردم با وجود اینکه افسر راهنمای و رانندگی منو مقصر شناخته و باید بیمه تا جایی که سقف اون جا داره باید خسارت بده به خاطر همین کمکاری های بیمه و نیامدن کارشناس آن بنده نزدیک به بیست میلیون زیان دیدم.
اگر قانون ما به فکر مردم خودش بود حال روز ما این نبود
درسته بیست میلیون برای اونها پول نیست ولی برای ما قشر ضعیف کلی پول هست. اون بنده خدا هم که خسارت دیده رفته شکایت کرده و افت قیمت و بیکار شدنش و پول وکیل هم از من داره میگیره درصورتی که اگه بیمه اون راننده اذیت نمی کرد هیچ وقت اضافه بها نمی دادم.
شاید به خاطر همین موضوع بیش از ۱۰ مرتبه مراجعه کردم و آخرت هم خودم مجبور شدم فیش پرداختی بیمه در آخرین روز که دادگاه تعیین کرده بود تحویل بدم چرا موقعی که دارن بیمه میکنند کلی چاکرم نوکرم میکنند ولی زمانی که خرشون از پل گذشت پاسخگو نیستند چراکه قانونگذار به نفع کسان دیگه هست نه مردم...
هدفشون پول گرفتن هست به هر دلیلی میخواستن از روی قیمتی که کارشناس خسارت وارده مشخص کرد ولی اونها زیر بار نرفتن اکثر قانون به نفع ثروتمندهاست و هر روز گرفتاری ما بیشتر میشه. تنها چیزی که خوب بلدن فقط حرف هست ولی در عمل ...
ضمنا من ۸سال تخفیف بیمه داشتم این یعنی تخفیفات کشک





