میلی صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل
داده‌های ضربان قلب کاپیتان پرتغال دردسرساز شد

مجازات رونالدو بابت تبلیغ مخفی یک برند

کریستیانو رونالدو به تبلیغات غیررسمی یک برند در جریان دیدار تیم ‏ملی پرتغال با اسلوونی متهم شده و ممکن است از طرف یوفا ‏مجازات شود. ‏
کد خبر: ۱۲۴۶۲۸۶
| |
4369 بازدید

مجازات رونالدو بابت تبلیغ مخفی یک برند

به گزارش تابناک به نقل از ورزش سه، کریستیانو رونالدو این روزها به همراه تیم ‏ملی کشورش پرتغال در یورو 2024 حضور دارد. یوفا به عنوان ‏برگزارکننده تورنمنت دوست دارد رونالدو و تیمش هر چه بیشتر در ‏یورو حضور داشته باشند، چرا که نام رونالدو باعث می‌شود این ‏تورنمنت بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار داشته باشد.

اما یوفا حاضر نیست قوانین خود را به خاطر کریس رونالدو زیر پا ‏بگذارد، به خصوص وقتی پای قوانین تجاری و اسپانسری به میان ‏می‌آید. ‏

آخرین بازی رونالدو در یورو، دیدار پرتغال و اسلوونی، با اتفاقات زیادی ‏همراه بود و به یک درام تمام‌عیار تبدیل شد. تبلیغات‌چی‌ها ‏نمی‌توانستند سناریویی بهتر از این تصور کنند که رونالدو در جریان ‏بازی پنالتی تیمش را از دست بدهد و بعد به گریه بیفتد، در نهایت در ‏ضربات پنالتی انتهای بازی باز هم پنالتی بزند و این بار با گل کردن ‏پنالتی‌اش در پیروزی و صعود سلسائو نقش بازی کند.

اما جنجال جدید درباره بازی پرتغال و اسلوونی از زمانی آغاز شد که ‏کمپانی ‏WHOOP‏ داده‌هایی را منتشر کرد که از طریق دستگاه‌های ‏هوشمند وصل شده به بدن رونالدو در آن مسابقه به دست آمده ‏بود. ‏WHOOP‏ ‏سازنده این نوع تجهیزات است و انتشار این داده‌ها ‏بدون شک تبلیغ بزرگی برای برندش به حساب می‌آید. ‏

 شرکت ‏WHOOP‏ ‏با نشان دادن کاهش شدید ضربان قلب رونالدو در ‏زمان به ثمر رساندن اولین ضربه پنالتی خبرساز شده و در روزهای ‏اخیر این خبر به یکی از مهم‌ترین خبرهای یورو تبدیل شده است. ‏

مجازات رونالدو بابت تبلیغ مخفی یک برند

مشکل اینجاست که شرکت ‏WHOOP‏ ‏با یوفا قرارداد اسپانسری ‏ندارد و نمی‌تواند بدون کسب اجازه از برگزارکننده یورو، به شکل ‏مخفیانه با استفاده از این تورنمنت برای برند خود تبلیغ کند. ‏کارشناسان حقوق تجاری می‌گویند این اقدام ‏WHOOP‏ ‏مصداق بارز ‏پدیده‌ای است که از آن به عنوان ‏ambush marketing‏ یا بازاریابی ‏کمین یاد می‌شود. ‏

بازاریابی کمین طبق تعریف یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه ‏است که به برنده کمک می‌کند بدون اینکه اسپانسر رسمی یک رویداد ‏باشند خودشان را با استفاده از آن رویداد تبلیغ کنند. ‏

ریکاردو فورت، رئیس سابق اسپانسری در ویزا و کوکاکولا، اعلام کرد از ‏نظر حقوق تجارت بین‌الملل شرکت ‏WHOOP‏ ‏با این اقدام قوانین ‏یوفا را نقض کرده است. او می‌گوید کریستیانو هم طبق قوانین حق ‏نداشته در بازاریابی کمین این شرکت نقش بازی کند و قطعا یوفا او را ‏مجازات خواهد کرد. کریستیانو به احتمال زیاد به خاطر این تبلیغات ‏با جریمه مالی از طرف یوفا مواجه خواهد شد. ‏

مجازات رونالدو بابت تبلیغ مخفی یک برند

 

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # آژانس بین المللی انرژی اتمی # نرخ سوم بنزین # قیمت دلار # قیمت سکه # ونزوئلا
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟
مرجع جواهرات