نامزدهای ریاست جمهوری درگیر شعارهای عوامزده نشوند/ واردات خودرو، نه رشد کیفیت می آورد نه کاهش قیمت!
به گزارش تابناک، میرسلیم در پاسخ به سوال تابناک مبنی برآنکه برخی از نامزدهای انتخابات درباره واردات خودرو و استحقاق مردم موضعگیری صریح کردهاند، آیا شما این مواضع را تأیید میکنید؟ پاسخ داد: این نوع اظهارات جنبه کارشناسی ندارد و فقط مصرف انتخاباتی ممکن است داشته باشد و من توصیه می کنم نامزدهای محترم خود را گرفتار شعارهای غیر کارشناسی و عوامزده نکنند.
عضو هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با تابناک بیان کرد: گزافه گوییهایی نظیر تعطیل کردن صنعت خودرو که نقشه جدی آمریکا در اعمال تحریمها بوده از حلقوم وارداتچیها و مدعیان کاذب حقوق مردم بیرون میآید.
وی ادامه داد: افتخار آنها همواره این بوده که برای تأمین سودهای سرشار خود بخشی از عواید نفتی را به خود اختصاص دهند و با تبلیغ محصولات خارجی و ایجاد اشتها نسبت به آن محصولات ناآگاهان را تحت تاثیر قرار دهند. این در حالی است که اگر خودروهای پیشرفته می خواهیم خودمان زحمت بکشیم و با طراحی و تولید داخلی جواب نیازمان را بدهیم.
وی ادامه داد: در میان مردمان کشورهای مختلف دیده نشده که قومی بتواند با تحقیر خود در صحنه رقابت به پیروزی و پیشرفت برسد. متقابلا دلسوزان واقعی این صنعت بر این باورند که می توان تحولات و پیشرفتهایی را که در زمنیه قوای محرکه و طراحی بدنه خودرو و سامانههای مدیریت هوشمند آغاز شده تکمیل کرد و این صنعت را به جایگاه حقیقی خودش ارتقاء داد و موجبات رضایت مردم شریفمان را نیز فراهم آورد.
واردات خودرو منع قانونی ندارد
وی در پاسخ به سوال آیا واردات خودرو بر اصلاح وضع بازار داخلی اثر گذاشته است؟، افزود: واردات خودرو در کشور ما چه نو و چه مستعمل، هیچگاه منع قانونی نداشته است. در سال ۱۳فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصمیم می گیرد جلو واردات بیش از هزار قلم جنس از جمله خودرو را بگیرد. نه قبل از آن و نه بعد از آن، واردات یا عدم آن، نه موجب رشد کیفیت خودروهای داخلی شده و نه به کاهش قیمت انجامیده است؛ تنها نتیجه منع ورود در آن ۵ سال کاهش رونق فعالیت وارداتچیهای خودرو بوده که با هر عدد خودرو وارداتی گران قیمت به سودهای چند میلیارد تومانی دست می یافتند.
عضوهیأت تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آزاد کردن واردات خودرو تاثیر چندانی بر حجم واردات خودروهای ارزانقیمت خارجی و بنابراین تنظیم بازار و کاهش قیمت نداشته و ندارد مگر بخواهیم برای تأمین نیاز داخلی ، چند صد هزار خودرو نسبتا ارزان وارد کنیم که آن هم محتاج چندین میلیارد دلار ارز است توأم با سرکوب تولید داخلی و وابسته کردن کشور به محصولات خارجی غیر ضروری، که برخلاف سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است.
این دفاع شما از صنعت خودروهای داخلی دو دلیل دارد یا هنوز جیب امثال شما پر نشده و یا جان مردم برای شما اهمیت ندارد . من فکر می کنم جواب هر دو مورد است
ولی قطعا کیفیت را به ارمغان خواهد آورد
مردم خسته شدند از حضور در تعمیرگاه ها برای تعمیر خودروهای صفر کیلومترشان
هایش ، صنعت خودرو سازی را به این ورشکستگی و فلاکت
و نابودی کشانده است ، نباید حتی خودش را آفتابی کند
تا چه برسد به اینکه هنوز از همان طرحهای شکست خورده
خودش با اعتماد بنفس کاذب دفاع کند و باز شعار بدهد
و مال پاکستان و افغانستان و هندوستان است و تغییر نداده
چگونه ما انتظار داریم که در صنعت ورشکسته و عقب مانده خودرو هایمان ، ایجاد تغییر و تحول کند
چرا هیچوقت در مورد قیمت ساعتی که در مجلس به دست می کردی و کفشهای مارک Reebok
که به پا می کردی توضیحی برای این ملت ندادی؟
نسل ماشینهای فسیلی در حال انقراض است و ماشینهای برقی روانه بازار شده اند. اما هنوز مرکزی که شما مسئول آن هستید، نتوانسته حتی یک موتور احتراق درون سوز تولید کند!
کنابی را هم که جنابعالی در سال 1368در همین زمینه نوشته اید، در بایگانی کتابخانه ها خاک می خورند.






