بازدید 15923

غلبه اسماعیلی بر گرایی؛ حذف قهرمان ایرانی المپیک مشابه تیلور آمریکایی

در دو مبارزه درون اردویی امشب که روی همان تشک بوداپست برگزار می‌شود، اسماعیلی مقابل محمدرضا گرایی به دو برد پیاپی رسید و راهی المپیک شد
کد خبر: ۱۲۴۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵ 09 June 2024

غلبه اسماعیلی بر گرایی در کشتی اول؛ قهرمان المپیک یک باخت تا حذف

مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ‌دار بوداپست مجارستان به پایان رسید اما یک رقابت انتخابی حساس بین دو کشتی‌گیر وزن 67 کیلوگرم ایران ادامه دارد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای اعزام به المپیک پاریس تکلیف دو وزن قرار بود در بوداپست مشخص شود. 

یکی از این دو رقابت ، بین سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی بود که هر دو کشتی‌گیر در تورنمنت مجارستان به مقام سوم و مدال برنز مشترک رسیدند. اسماعیلی البته می‌توانست فینالیست شده و با شکست حریف گرج ، بلیت پاریس را بگیرد اما دو ثانیه به اتمام وقت مسابقه با حریف کوبایی در نیمه‌نهایی، به تصور کسب پیروزی ، کشتی را رها کرد تا در یک چشم به هم زدن ، فن پنج امتیازی خورده و ببازد!

حالا طبق شروط قبلی کادرفنی، اسماعیلی باید دو کشتی از سه مسابقه را از گرایی می‌برد تا قهرمان المپیک قبلی را حذف کند! این شگفتی رقم خورد و گرایی از پاریس جا ماند.

در مبارزه نخست درون اردویی امشب که روی همان تشک بوداپست برگزار می‌شود، اسماعیلی مقابل محمدرضا گرایی ۶ بر صفر پیروز شد. نیم‌ساعت بعد دومین رقابت بین این دو هم برگزار شد و بار دیگر اسماعیلی، این مرتبه با نتیجه ۶ بر ۴ بر گرایی غلبه کرد تا شایستگی خود را ثابت کرده و دومین نفر از برادران گرایی هم المپیک را از کف بدهد.

مشابه همین رویه و شیوه انتخابی، در تیم ملی کشتی آمریکا بین دیوید تیلور و آرون بروکس اجرا شد که بروکس دو بار پیاپی کشتی را از هموطن پرآوازه اش برد و او را بازنشسته کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم