بازدید 10213
در گفتگو با تابناک تشریح شد؛

پاسخ یک سئوال مهم؛ بالگرد دید در شب داریم یا نه؟ / پاتک سارقان به دستگاه نوار قلب/ ماجرای تفکیک جنسیتی در اورژانس

معاون فنی و عملیات اورژانس در مورد چند شایعه پیرامون این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۳ 10 June 2024

تابناک-ریحانه شیشه گر: اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با اشاره به آمار عجیب و غریب مزاحمین اورژانس، به تابناک، گفت: برخی تماس می‌گیرند فحاشی و پرخاشگری می‌کنند و برخی دیگر زنگ می‌زنند و فوت می‌کنند.

فراهانی ادامه داد: برخی از تماس‌ها برای احساس تنهایی است، عده‌ای برای رفع این احساس با اورژانس تماس می‌گیرند.

پاتک سارقان به دستگاه نوار قلب اورژانس/ تفکیک جنسیتی در اورژانس صحت دارد؟

خواستگار سمج مزاحم اورژانس شد!

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران از خواستگار سمج به عنوان عجیب‌ترین مزاحم اورژانس در ماه‌های اخیر یاد کرد و افزود: فردی در خواستگاری جواب منفی شنیده بود و هر روز با تماس با اورژانس آدرس محل کار برادر معشوقه خود را می‌داد و اینگونه برای برادر او مزاحمت ایجاد می‌کرد.

ساعت کاری مزاحمین اورژانس اعلام شد!

فراهانی در پاسخ به این سوال که مزاحمین بیشتر در چه ساعاتی فعال هستند، عنوان کرد: مزاحمت‌ها اغلب از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد، البته خارج از این ساعت نیز مزاحمت‌ها ادامه دارد، اما از حجم آن کاسته می‌شود.

پاتک سارقان به دستگاه نوار قلب اورژانس/ تفکیک جنسیتی در اورژانس صحت دارد؟

دستگاه شوک و نوار قلب؛ از تجهیزات پرطرفدار سارقین!

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران، آمار‌هایی که در مورد میزان سرقت آمبولانس اعلام می‌شود را تکذیب کرد و گفت: با توجه به مجهز شدن آمبولانس‌ها به سیستم ردیاب، هیچ آمبولانسی در تهران به سرقت نرفته است و صرفا در برخی موارد تجهیزات آن (دستگاه شوک، نوار قلب و...) مورد دستبرد قرار گرفته است.

تفکیک جنسیتی در اورژانس صحت دارد؟

در خبر‌ها آمده بود که ارائه برخی خدمات از سوی عوامل مرد اورژانس به بیماران خانم ممنوع است، در این خبر از گرفتن نوار قلب و تنفس مصنوعی به عنوان دو مورد از چند مورد خدمات ممنوعه یاد شده بود، فراهانی در خصوص این ادعا، عنوان کرد: این موضوع حقیقت ندارد، ماموران اورژانس هیچ خط قرمز و لیست ممنوعه‌ای در ارائه خدمات ندارند، چرا که ماهیت فعالیت‌های اورژانس با ممنوعیت و یا تفکیک جنسیتی مطابقت ندارد.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران ادامه داد: حتی مواردی بوده که با توجه به زمان طلایی، زایمان توسط ماموران اورژانس انجام شده و آنچه ذکر شده کاملا کذب است و ماموران اورژانس با توجه به دوره‌های ویژه‌ای که گذراندند بر موضوعات و حریم‌ها مسلط و واقفند و در امدادرسانی‌ها طبق ضوابط با سرعت و رعایت حریم ها، عمل می‌کنند.

وی افزود: البته اورژانس بانوان هم در تهران راه اندازی شده و در مواردی در برخی از محدوده ها، ماموران خانم برای ارائه خدمات اعزام می‌شوند.

پاتک سارقان به دستگاه نوار قلب اورژانس/ تفکیک جنسیتی در اورژانس صحت دارد؟

بالگرد‌های اورژانس هوایی کشور سیستم دید در شب ندارند. این خبر تلخ را اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران به خبرنگار تابناک گفت.

نکته عجیب در مورد ساعت کاری امداد هوایی

او ادامه می‌دهد: امداد هوایی در تهران از طلوع آفتاب تا دقایقی قبل از غروب امکان پذیر است و در ساعات دیگر شبانه روز، نه تنها اورژانس تهران بلکه امدادهوایی در سراسر به خاطر نداشتن بالگرد دید در شب غیرفعال است.

دو بالگرد در تهران فعال است

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران می‌افزاید: استان تهران مجموعا دو بالگرد دارد که برای خدمت رسانی بهتر به مردم، لازم است دو بالگرد دیگر به مجموعه ناوگان هوایی اضافه شود.

تاکسی در اختیار هیچ مسئولی نیستیم!

فراهانی در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر استفاده شخصی مسئولین از بالگرد‌های اورژانس، ضمن تکذیب این ادعا تاکید می‌کند: دستورالعمل ویژه‌ای در مورد استفاده از بالگرد‌های اورژانس ابلاغ شده و صرفا در شرایط خاص و تعریف شده این بالگرد‌ها امکان خدمت رسانی دارند و به هیچ وجه هیچ مسئولی با این بالگرد‌ها جابجا نمی‌شود.

پاتک سارقان به دستگاه نوار قلب اورژانس/ تفکیک جنسیتی در اورژانس صحت دارد؟

هر ساعت پرواز ۱۰۰ میلیون تومان!

او در خاتمه هزینه هر ساعت پرواز این بالگرد‌ها را حدودا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌افزاید: با وجود این هزینه ها، اورژانس حتی یک ریال برای خدمت رسانی به مردم از آن‌ها دریافت نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
چه تعداد از آمبولانسهای اورژانس برای حمل و نقل افراد خاص سرویس می دهند؟
ماه قبل دچار حمله قلبی شدم. با اورژانس تماس گرفتم و بعد از 15 دقیقه آمبولانس اورژانس رسید. 2 مامور اورژانس اعلام کردند که ما شما را فقط می توانیم به 3 بیمارستان دولتی شریعتی، رسول اکرم و رجایی انتقال دهیم.
چرا فقط این 3 بیمارستان؟ چندین بیمارستان دیگر خصوصی هم هستند که مجهز به تجهیزات آنژیوگرافی هستند؟ اینجا زمان و بعد مسافت است که مهم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
البته تقریبا در تمام دنیا وظیفه اورژانس اخذ پذیرش و بردن بیمار به بیمارستان های دانشگاهی و دولتی است و برای رفتن به بیمارستان خصوصی باید از امبولانس خصوصی استفاده کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
۹:۵۴
وقتی حرفی برای گفتن نداری مجبور نیستی چیزی بنوبسی
شماره تلفن افراد مزاحم به اورژانس وآتش نشانی و...را مسدود وبه کد ملی آنان شماره تخصیص نیابد،به همین راحتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
حالا یکنفر یک اشتباهی کرد قرار نیست که به این تندی باهاش برخورد کرد. اورژانس یک مورد حیاتیه. شاید دفعه بعد واقعی باشد و جان چند نفر در خطر افتاده باشه
نه بیاد هزینه هم بگیرید... پس این مالیات های بی در و پیکر کجا باید خرج بشه؟
4 تا بالگرد کم نیست؟
بالگرد تولید داخل هم داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
مثل اینکه چند سال پیش 5 فروند تولید شد که همه سقوط کردند، احتمالا" موتور پراید روشون نصب کردند ولی هواپیماهای تولید داخل تا نتونستن از زمین بلند بشن
با اورژانس تهران دو بار در فاصله زمانی ۶ ماه تماس گرفته ام اما در اولی گفتند اسنپ بگیرم و در دومی گفتند به فلان شماره زنگ بزن و وقتی زنگ زدم گفتند یک میلیون و چهارصد هزینه دارد!!!

در شهرستان هم یک بار تماس گرفتم اما پس از آمدند گفتند باید خودتان آنرا روی برانکارد بگزارید و خودشان دست به سینه ایستاده بودند

دیگه وقتی اورژانس کشور اینجوری است شما توقع دارید اقتصادش درست باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
احتمالا آژانس را با اورژانس اشتباه گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
به نظر کلا دروغ نوشتی احتمالا برای جابجایی آمبولانس خواستی که اینطور گفتن وگرنه در روز این همه آمبولانس به مردم خدمت میکنند چرا به شما اینجور جواب بدهند در مورد این هم که نوشتی دست به سینه ایستادن مشخص هست که کلا اورژانس را اشتباه گرفتی دیدگاهتان اشتباه است و کارگر لازم دارید شما نه کارشناس درمان
یک زمانی فرمانده نیروی زمینی ارتش با افتخار اعلام کرد بالگردها توسط نخبه ها به فناوری دید در شب مجهز شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
بالگردهای نظامی مجید جان نه بالگردهای اورژانس
نمایندگان مخالف برجام با بالگردهای تولید داخل به حوزه‌های انتخابی خود رفت و آمد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
و کسانی که با تیبا و اسنپ آمدند برای ثبت نام ریاست جمهوری
برای بانوان مامور زن می‌فرستید که کاراشون بفرستن بعد اونوقت توی اورژانس بیمارستان فقط پرستار زن جذب میکنید که به کار بیمار آقا و خانم برسن عجیبه
چرا دید در شب ندارید
ادعا داریم بهترین پهپاد ها رو داریم اما اون شب بالگرد دید در شب نداشتیم از ترکیه گرفتیم
تنها چیزی که داریم ادعا و گنده گوییه
داشتیم تموم شد...
دستگاه های دید در شب بسادگی قابل ساخت هستند در عجبم که تا بحال چرا هیچ شرکت دانش بنیانی وارد این حیطه نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
اون دستگاه نیست و دوربین است.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم