بازدید 1484

معترضان ضد جنگ غزه، وزیر خارجه آلمان را غافلگیر کردند

تظاهرکنندگان حامی فلسطین در آلمان در یک گردهمایی صحبت‌های وزیر امور خارجه این کشور را با فریاد و شعار در محکومیت حمایت‌های برلین از رژیم صهیونیستی مختل کردند.
کد خبر: ۱۲۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ 27 May 2024

 

به گزارش تابناک «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در یک گردهمایی تحت عنوان «دوران طوفانی-چطور سیاست خارجی امنیت دموکراسی ما را تامین می‌کند» شرکت کرده بود که با این اقدام معترضان حامی فلسطین مواجه شد. این گردهمایی بخشی از سری برنامه‌هایی بود که آلمان به مناسبت تصویب قانون اساسی خود در ۷۵ سال قبل برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، چندین تن از تظاهرکنندگان شروع به سر دادن شعار علیه بربوک در این گردهمایی کرده و حمایت‌های دولت آلمان از رژیم صهیونیستی در جنگ این رژیم علیه غزه را محکوم کرده و از برلین خواستند تحویل تسلیحات به این رژیم را متوقف کند. برخی از آنها بنرهایی حاوی شعار «نسل‌کشی را متوقف کنید» به نمایش گذاشتند.

به نقل از ایسنا بر اساس گزارش این خبرگزاری، بربوک ابتدا تلاش کرد در برابر این اعتراضات آرامش خود را حفظ کند و مدعی شد برلین ‌«می‌خواهد تضمین کند هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.»

اما پس از آنکه این ادعای او خشم معترضان را تشدید و فضا را ملتهب‌تر کرد او نیز به وضوح خشمگین شده و به یکی از شرکت‌کنندگان فریاد زد: «اینجا هیچ تهدیدی وجود ندارد!»

به گزارش این رسانه آلمانی، یکی از معترضان که خود را یک «یهودی ضد صهیونیست» معرفی کرد گفت در آلمان وقتی صحبت از این جنگ می‌شود آزادی بیان محدود می‌شود. او تاکید کرد آلمان به تبدیل شدن غزه به «آوار و خاکستر» کمک کرد.

به دنبال ناآرامی‌ها در سالن این گردهمایی، درگیری‌ بین معترضان و ماموران حراست بالا گرفت و ماموران دست‌کم هشت نفر از شرکت‌کنندگان را با زور از این محل بیرون کردند.

از زمان آغاز جنایات تازه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، غرب به‌ویژه ایالات متحده و آلمان به حمایت مالی و تسلیحاتی از این رژیم ادامه داده‌اند و به افزایش کشتار فلسطینی‌ها که عمدتا زنان و کودکان هستند، توجهی ندارند. پیشتر هم نیکاراگوئه با طرح شکایتی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از اسرائیل، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری