بازدید 5261

شب خونین رفح؛ پناهگاه ۱۰۰ هزار آواره زیر آتش رفت

کشتار وحشیانه آوارگان فلسطینی در مناطق به اصطلاح امن شهر رفح و نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با متجاوزان به کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
کد خبر: ۱۲۳۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 27 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ساکنان نوار غزه به ویژه شهر رفح شب گذشته شاهد حملات بی سابقه‌ای بودند که به دنبال آن بیش از ۵۰ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت شدیدی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های این رژیم خانه‌های فلسطینی‌ها را در شرق مسجد صلاح شحاده واقع در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند. بمباران خانه‌های مسکونی منطقه الزرقا واقع در شمال شهر غزه نیز چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

در همین راستا وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: هیچگاه در طول تاریخ شاهد آن نبوده ایم که این میزان از تجهیزات کشتار جمعی یکجا در برابر چشمان جهانیان برای قتل مردم بی گناه مانند آنچه در غزه رخ می‌دهد، جمع شده باشد.

بالگردهای نظامی رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده مناطق جنوبی شهر غزه را به گلوله بستند.

توپخانه این رژیم نیز به صورت پی در پی محله‌های الزیتون و الصبره در جنوب شهر غزه را هدف قرار داد. منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا نیز شاهد حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی بوده است.

شب خونین در رفح؛ حملات موشکی علیه پناهگاه ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی

علاوه بر بمباران سراسر نوار غزه، شهر رفح واقع در جنوب این باریکه شب خونینی را از سر گذرانده است. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با شلیک چند موشک سنگین و قدرتمند منطقه‌ای را هدف قرار داد که بیش از ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: آمار اولیه شهدای برجای مانده در این حملات وحشیانه علیه پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی از ۵۰ تن فراتر رفته است. همچنین ده‌ها فلسطینی بی گناه در جریان این حملات زخمی شده اند.

گزارشات رسانه‌ای همچنین از وقوع دومین انفجار در شهر رفح تنها طی ۱۰ دقیقه خبر دادند.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی نیز طی ساعات گذشته مناطق مختلف شهر رفح را زیر آتش گرفت. این حملات توپخانه ای شرق و مرکز شهر رفح را در برگرفت.

کشتار تمام عیار در مناطق به اصطلاح امن نوار غزه

مسئولان نهاد دفاع شهری نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کردند: حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به شمال غرب شهر رفح یک کشتار تمام عیار به شمار می‌رود.

آنها اضافه کردند: ما شاهد قطع اعضای تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی گناه در جریان این حملات وحشیانه و برجای ماندن سوختگی‌های گسترده بر روی بدن آنها هستیم.

مسئولان نهاد فلسطینی مذکور تاکید کردند: در این کشتار وحشیانه تعداد زیادی از زنان و کودکان فلسطینی به شهادت رسیده اند. نظامیان صهیونیست مناطقی را هدف قرار دادند که پیشتر از آنها به عنوان مناطق امن برای آوارگان یاد کرده بودند.

نهاد دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد: نظامیان صهیونیست هیچ فرقی میان مناطق نظامی و غیر نظامی و به اصطلاح مناطق امن قائل نیستند.

درگیری مسلحانه نیروهای فلسطینی با متجاوزان به کرانه باختری

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری با عناصر صهیونیست در این منطقه درگیر شدند.

به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های قدس مستقر در جنین اعلام کردند که رزمندگان وابسته به این گردان‌ها وارد درگیری‌های مسلحانه با اشغالگران صهیونیست در جریان حمله این عناصر به منطقه کفردان شدند.

نیروهای فلسطینی موفق شدند با بمب‌های دستی تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

گردان‌های شهدا الاقصی مستقر در طولکرم نیز اعلام کرد که مجاهدان فلسطینی ایست بازرسی نظامی سنعوز متعلق به عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

این گردان‌ها تاکید کردند که عملیات نیروهای فلسطینی نخستین واکنش به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم نوار غزه به شمار می‌رود.

اذعان رسانه‌های عبری به ناتوانی ارتش صهیونیستی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به هلاکت صدها نظامی صهیونیست در نوار غزه و ناتوانی این عناصر اذعان کردند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری اعتراف کردند که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۶۳۶ تن از این متجاوزان به هلاکت رسیده اند.

همچنین در جریان حمله این رژیم به نوار غزه تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۱ نظامی صهیونیست زخمی شده اند.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: ارتش اسرائیل نیروهای لازم برای محافظت از خطوط مرزی را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری