بازدید 1096

موسس دیده‌بان حقوق‌بشر: اسرائیل جنایتکار جنگی است

«آریه نی‌یر» موسس «دیده‌بان حقوق بشر» گفت که رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کرده و در این باریکه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۶ 27 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نی‌یر یکشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار کرد: مدتهاست که اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند و کسانی که بشدت قربانی شده‌اند از اعضای حماس نیستند.

وی با بیان اینکه کودکان آسیب‌پذیر بشدت دچار سوءتغذیه شده‌اند، تصریح کرد: به نظر من، کارشکنی در تحویل کمک‌های بشردوستانه مصداق نسل‌کشی است.

به گفته نی‌یر، میزان غذا، آب، دارو و سوختی که اجازه داده است به نوار غزه برسد، «بشدت ناکافی» است. وی به نقل از برنامه جهانی غذا اظهار کرد که قطعی در سرزمین‌های فلسطینی جریان دارد.

به نوشته الجزیره، نی‌نیر از فعالان حقوق بشری یهودی است که خانواده‌اش زمانی که او فقط ۲ سال داشت از آلمان نازی گریخت و در سال ۱۹۳۹ به آمریکا رفت.

جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوارغزه با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شده است. در همین راستا، قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری