بازدید 2224

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۰ استان

کارشناس سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای ۱۰ استان کشور، گفت: امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و تخریب محصولات کشاورزی در پی با تشدید رگباری بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 25 May 2024

 

  
به گزارش تابناک، سازمان هواشناسی از بارش‌های شدید باران طی امروز در هفت استان از جمله تهران خبر داد و برای ۱۰ استان، هشدار سطح نارنجی هشدار ناپایداری جوی صادر کرد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه بارشی تقویت شده و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، سواحل دریای خزر، برخی مناطق واقع در غرب، مرکز کشور و برخی مناطق شمال شرق رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و مازندران شدید خواهد بود.

فردا یکشنبه گستره بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، قم، شمال استان‌های همدان، مرکزی و برخی مناطق اصفهان است.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق کوهستانی گلستان و شرق سمنان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پیش‌بینی شده است.

طی پنج روز آینده، ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد و نیز وزش باد شدید و گردوخاک همراه با سامانه بارشی دور از انتظار نیست. از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه زابل وزش باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود. در ضمن طی دو روز آینده شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است. روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز دریای خزر مواج می‌شود.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایدارهای محلی

زمان شروع: شنبه 1403/03/05

زمان پایان: یکشنبه 1403/03/06

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، مه، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید

منطقه اثر:

شنبه 1403/03/05: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، مازندران.

یکشنبه 1403/03/06: گیلان، قزوین، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال زنجان.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و بویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضدتنش در گیاهان باغی و زراعی.

هشدار زرد تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: شنبه 1403/03/05

زمان پایان: یکشنبه 1403/03/06

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

شنبه 1403/03/05: کردستان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، غرب لرستان، گیلان، قم، شمال اصفهان، شمال و غرب سمنان.

یکشنبه 1403/03/06: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، زنجان، البرز، تهران، قم، شمال مرکزی، شمال اصفهان، شمال و غرب سمنان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی، بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۰ استان

کارشناس سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای ۱۰ استان کشور، گفت: «امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و تخریب محصولات کشاورزی در پی با تشدید رگباری بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.»

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوایی امروز، گفت: «امروز سامانه بارشی در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز تقویت می‌شود و در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و سواحل دریای خزر و برخی از نقاط غرب و مرکز و برخی نقاط شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.»

او افزود: «شدت بارش‌ها برای امروز در حد هشدار نارنجی است و برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، زنجان، البرز، تهران، شمال استان مرکزی و مازندران پیش‌بینی شده است.»

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: «فردا یکشنبه شدت بارش‌ها در گیلان و قزوین و ارتفاعات استان‌هایی مانند البرز و تهران، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان است که آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها را برای این مناطق داریم که هم‌وطنان عزیز باید به این نکات توجه داشته باشند.»

گودرزی در ادامه بیان کرد: «بارش‌ها از امروز تا اواخر هفته آتی با شدت و ضعف ادامه دارد ضمن اینکه در برخی نقاط ریزش تگرگ و در برخی مناطق مانند زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید در محورهای مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود.»

او افزود: «برای دو روز آینده شرق خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.»

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: «امروز برای تهران بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر به همراه افزایش ابر و باد همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود که فردا نیز شرایط مشابه را خواهد داشت.»

کارشناس هواشناسی گفت: «استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، همدان،‌ مرکزی و تهران امروز منتظر لحظه‌ای بارش تگرگ و هشدار سیل باشند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری