بازدید 2402

جلوگیری از مرگ زودرس با مصرف این ویتامین

مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سطح ویتامین دی در خونشان پایین است، دو برابر بیشتر از افرادی که ویتامین دی کافی مصرف می‌کنند، در معرض مرگ زودرس هستند.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹ 24 May 2024

 به گزارش تابناک، ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند و هم‌چنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. محققان انیستیتوی پزشکی در آمریکا معتقدند که کمبود ویتامین D در خون خطرناک است و نه تنها احتمال بروز بیماری‌های استخوانی را افزایش می‌دهد، بلکه به مغز نیز آسیب می‌رساند.

ویتامین D که به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود، یک ماده مغذی برای افرادی است که می‌خواهند عمر طولانی داشته باشند. کمبود ویتامین D با عوارض مرتبط با افزایش سن، مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تخریب عصبی مرتبط است. افراد می‌توانند با مصرف مکمل و رفع کمبود ویتامین D، ریسک ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهند و به طور بالقوه عمر طولانی‌تری را تجربه کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سطح ویتامین D در خونشان پایین است، دو برابر بیشتر از افرادی که ویتامین D کافی مصرف می‌کنند، در معرض مرگ زودرس هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری