بازدید 2292

آیت الله خاتمی: رئیس‌جمهور شهید مصداق «آمنوا» بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رییس جمهور فقید ایران مصداق کلمه «آمنوا» در قرآن کریم بود و اگر مراسم تشییع در همه شهرهای کشور برگزار می شد، همه مردم ایران به میدان می‌آمدند.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 24 May 2024


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمدخاتمی در نماز جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی امام رضا (ع) به یکی از نزدیکانش فرمود که تقوا پیشه کن، آنچه که ما به آن رسیدیم، با تقوا بود. فردی که تقوا نداشته باشد و مراقب آن نباشد، نه او از ماست و نه ما از او هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: دلها به دست خداست و خداوند اگر بخواهد آنها را محبوب دلها می‌کند و افرادی را که از آنها نفرت داشته باشد، منفور دلها قرار می‌دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: خداوند اگر بخواهد دلها را با هم مانوس می‌کند و دلهایی که با یکدیگر قهر هستند، به یکدیگر نزدیک می کند و پیامبر (ص) هم در زمان خویش دلها را به یکدیگر نزدیک کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: محبت را خداوند در دلها قرار می‌دهد و تولد حضرت موسی (ع) خواندنی است. به نحوی که ۷۰ هزار طفل کشته شد تا موسی متولد نشود اما موسی در صندوق در ساحل فرعون لنگر انداخت و مهر او در دل آنها قرار گرفت و همان موسی فرعون‌برانداز شد. این محبت را خداوند در دل آسیه انداخت.

وی ادامه داد: تمام این عزیزانی که در بالگرد به شهادت رسیدند، مصداق کلمه «آمنوا» در قرآن بودند. به ویژه آیت الله رئیسی مصداق این موضوع است. ایشان عاشق امام رضا (ع) بود و اینکه همیشه ذکر می گفت نمونه آمنوا بود و در این مدت برای خدمت به مردم شب و روز نداشت.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اگر مراسم تشییع در همه شهرهای ایران اسلامی برگزار می‌شد، همه مردم ایران به میدان می‌آمدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری