بازدید 2214

جنجال بازیگر زن ایتالیایی در حمایت از فلسطینی‌ها

حمایت بازیگر معروف ایتالیایی از فلسطینی‌ها در یک جشنواره فیلم با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ 24 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حمایت بازیگر معروف ایتالیایی از فلسطینی‌ها در یک جشنواره فیلم بسیار خبرساز شده است. در همین ارتباط گزارش شده است که «یاسمین ترینکا»، بازیگر ایتالیایی که در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن در فرانسه شرکت کرده بود، از سنجاق سینه‌ای با طرح پرچم فلسطین بر روی یقه لباسش در همبستگی با فلسطینی‌ها استفاده کرد.

تصاویر این بازیگر ایتالیایی با سنجاق سینه پرچم فلسطین در رسانه‌های بین المللی بسیار بازتاب داشته و واکنش‌ها در فضای مجازی نیز درباره این بازیگر ایتالیایی و حمایت او از مردم فلسطین بسیار زیاده بوده است.

مردم ایتالیا و شهروندان این کشور طی ۷ ماه گذشته و همزمان با جنگ در غزه حمایت گسترده‌ای از مردم فلسطین داشته‌اند. چند روز پیش نیز هزاران نفر از مردم ایتالیا در شهرهای مختلف این کشور برای اعلام حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند. براساس گزارش‌ها، در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا در شهرهای رُم، تورین، میلان و لکو به خیابان‌ها آمدند و خواهان توقف فوری جنگ در غزه شدند.

کمتر از یک ماه پیش نیز، در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان، ضمن حمایت از مبارزه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، جنایت‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند. شبکه الجزیره تصاویری از تظاهرات پرشور در شهر میلان ایتالیا زیر بارش باران برای درخواست توقف جنایات اسرائیل در غزه منتشر کرد. شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطین شعارهای ضد صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و توقف جنگ سر دادند.

حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و ساکنان غزه در حالی صورت می‌گیرد که یک مرکز حقوق بشری در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تخلیه اجباری گسترده در مناطق وسیعی از نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست منجر به آوارگی بیش از ۷۵ درصد از ساکنان غزه به مناطقی شده است. این مرکز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر آوارگان را در شرایطی غیر انسانی و فاقد کمترین امکانات برای زندگی قرار داده‌اند به طوری که آب آشامیدنی، غذا و مراقبت‌های پزشکی برای آنها وجود ندارد و همچنان مانع تراشی برای ورود کمک‌های انسانی ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد ۱.۷ میلیون نفر در نوار غزه دچار آوارگی داخلی شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. همچنین گفته شده که بیشتر آوارگان فلسطینی دسترسی کافی به آب، غذا، سوخت و دارو ندارند و به طور واقعی در معرض قحطی قرار گرفته‌اند. بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱.۱ میلیون فلسطینی در معرض ناامنی فاجعه‌بار غذایی قرار دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است نیروهای اشغالگر حمله به مناطق شرقی رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده و حملات هوایی و زمینی را به مناطق مختلف این شهر و اردوگاه‌های آن آغاز کرده‌اند و به طور کامل کنترل گذرگاه زمینی رفح را در اختیار گرفته‌اند.

سازمان ملل هشدار داد اشغال شهر غزه می‌تواند به ارتکاب جنایاتی بی‌سابقه و وقوع فاجعه انسانی و نابودی آخرین سرپناه آوارگان فلسطینی منتهی شود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از فوریه گذشته تاکنون در دو استان غزه و شمال غزه ۳۱ نفر بر اثر سو تغذیه و کم آبی به شهادت رسیده‌اند که سن آنها کمتر از ۱۲ سال بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری