بازدید 2669

توصیه عجیب نماینده زن مجلس برای رشد جمعیت

چطور محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده اید که بسته نشدن پنجره جمعیتی ایران نیازمند افزوده شدن ۱۰۴ میلیون کودک به جمعیت ۹۰ میلیون نفری کنونی است؟ واقعا اگر تا سال ۱۴۰۹ جمعیت ایران ۱۹۴ میلیون نفر نشود، پنجره جمعیتی بسته می‌شود؟! انصافاً این عدد و رقم‌ها را از کجا می‌آورید؟
کد خبر: ۱۲۳۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 17 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، خانم فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفته است: پنجره جمعیتی در کشور در حال بسته شدن است. اگر در این پنج سال هر خانواده حداقل بین سه تا پنج فرزند به دنیا نیاورد، ما داخل سیاه چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت که تبعات زیادی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. (خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی)

ضمن تشکر از دغدغه خانم نماینده ۳ سوال از ایشان داریم و یک پیشنهاد:

سوال اول: چرا بسیاری از جوانان در سن ازدواج اعم از دختر و پسر، نمی‌توانند ازدواج کنند؟

 اگر به همین یک سوال پاسخ عملی داده شود و با اصلاح سیاست‌های کشور، اقتصاد سر و سامانی بگیرد، حتی نیازی به فراکسیون جمعیت در مجلس نخواهد بود که شما رئیس اش باشید.

اگر واقعاً نگران آینده ایران هستید، در‌های سیاست خارجی را باز کنید و در‌های سیاست داخلی را به روی نخبگان و در‌های کسب و کار آزاد را به روی مردم خودمان بگشایید، آن وقت پنجره‌های زیادی از جمله همین پنجره جمعیتی در کشور باز خواهند شد؛ مشکل ما، در‌ها هستند، نه پنجره ها!

حرمسرای قذافی رو خوندی؟ ادامه مطلب...

سوال دوم: خانم نماینده! پنج سال و سه تا پنج بار زایمان؟ متوسطش یعنی ۴ بار را هم در نظر بگیریم، باید هر زن متاهل ایرانی در هر ۱۵ ماه یک بار زایمان کند؟! خدا را شکر هم پزشک هستید و هم خانم!

سوال سوم: ایران بیش از ۲۶ میلیون خانوار دارد که طبق محاسبه شما اگر در ۵ سال آینده، به طور متوسط ۴ بچه جدید به دنیا نیاورند، پنجره جمعیتی بسته می‌شود و اگر به دنیا بیاورند به عدد نجومی ۱۰۴ میلیون نوزاد می‌رسیم! 
چطور محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده اید که بسته نشدن پنجره جمعیتی ایران نیازمند افزوده شدن ۱۰۴ میلیون کودک به جمعیت ۹۰ میلیون نفری کنونی است؟ واقعا اگر تا سال ۱۴۰۹ جمعیت ایران ۱۹۴ میلیون نفر نشود، پنجره جمعیتی بسته می‌شود؟!
حتی اگر نصف خانوار‌ها را هم مشمول این تولید مثل سریع بدانیم، باز هم می‌شود ۵۲ میلیون نوزاد در ۵ سال که ایران، نه نیاز و نه اساساً ظرفیت اش را دارد.
انصافاً این عدد و رقم‌ها را از کجا می‌آورید؟ 

پیشنهاد: مگر نگران بسته شدن پنجره جمعیتی نیستید و مگر نمی‌گویید اگر در این پنج سال هر خانواده حداقل بین سه تا پنج فرزند به دنیا نیاورد، ما داخل سیاه چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت؟ و مگر جز این است که زنان وظیفه حیاتی به دنیا آوردن بچه را بر عهده دارند و باز، مگر غیر از این است که گوینده هر سخنی، شایسته‌تر از هر کس دیگری برای اجرای آن است؟ 

پس به جای مجلس، به خانه برگردید و در پنج سال آینده با سه تا پنج فرزند جدید، به سهم خود، مانع از بسته شدن پنجره جمعیتی شوید که به قول خودتان "تبعات زیادی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. "

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی