بازدید 7101

بازداشت ژنرال ارشد روسی

ماموران امنیتی روسیه بامداد روز سه‌شنبه یک ژنرال ارشد را بازداشت و پاک‌سازی در وزارت دفاع این کشور را در بحبوحه تغییرات گسترده‌تر رئیس‌جمهور پوتین در دولت خود گسترش دادند.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷ 16 May 2024

به گزارش تابناک «آناتولی کورمانایف» در گزارش ۱۴مه در نیویورک‌تایمز نوشت، «کمیته تحقیقات روسیه» یک آژانس مجری قانون فدرال، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سپهبد «یوری کوزنتسوف» که بر بخش پرسنل این وزارتخانه نظارت می‌کرد، به اتهام رشوه‌خواری «در مقیاس بزرگ» بازداشت شد.

بازداشت وی پس از آن صورت گرفت که پوتین به‌طور غیرمنتظره‌ای وزیر دفاع دیرینه خود، «سرگئی شویگو» را از سمت خود برکنار و یکی از اعضای تیم اقتصادی خود را جایگزین وی کرد. دادستان‌ها گفتند که ژنرال کوزنتسوف بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، زمانی که روی حفاظت از اسرار دولتی در ستاد کل نیرو‌های مسلح کار می‌کرد، از شرکت‌های «تجاری» رشوه دریافت کرد. دادستان‌ها ادعا کردند که ماموران امنیتی در بازرسی از خانه ژنرال کوزنتسوف پول نقدی معادل یک‌میلیون دلار و اقلام لوکس کشف کردند. ژنرال کوزنتسوف که افسر حرفه‌ای بود، ۱۳سال در ستاد کل کار کرد تا اینکه در سال۲۰۲۳ پست خود را در وزارت دفاع بر عهده گرفت. ژنرال کوزنتسوف دومین مقام ارشد دفاعی روسیه است که در ماه گذشته بازداشت شده است. «تیمور ایوانف»، معاون وزیر دفاع، در ماه آوریل به همان جرم- رشوه خواری در مقیاس بزرگ- بازداشت و متهم شد.

ایوانف به خاطر سبک زندگی اشرافی همسرش شهره است و به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یکی از خدم و حشم مورد حمایت شویگو شناخته می‌شد. تغییرات گسترده‌تر اخیر پوتین در پست‌های ارشد امنیتی نشان‌دهنده تمرکز بر بهبود مدیریت منابع نظامی روسیه است تا از اوکراین در جنگ فرسایشی پیشی بگیرد. این تمرکز بر مدیریت منابع می‌تواند تا حدی تلاش‌های دولت برای نشان دادن اقدام علیه اختلاس را توضیح دهد. وزارت دفاع روسیه مدت‌هاست که به‌طور گسترده به‌عنوان کانون فساد تلقی می‌شود. برخی تحلیلگران گفته‌اند که سرقت سیستماتیک قرارداد‌های دفاعی دولتی یکی از دلایل تهاجم اولیه فاجعه‌بار ارتش روسیه به اوکراین در سال۲۰۲۲ بود، زمانی که لشکر‌های مدرن‌سازی شده با تجهیزات قدیمی و ناکافی به نبرد اعزام شدند. در روسیه، حامیان افراطی ناسیونالیست جنگ در اوکراین آنچه را که به‌عنوان حرص و طمع و دوری ژنرال‌های ارشد می‌دانند، مسوول خسارات نظامی سنگین و دستاورد‌های ناچیز سرزمینی می‌دانند.

منبع: دنیای اقتصاد
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج