بازدید 7686
۴

ناتوانی اسرائیل در یافتن السنوار به روایت نیویورک تایمز

رژیم صهیونیستی «یحیی السنوار» را تهدید به مرگ کرده و ماه‌هاست که در جستجوی این رهبر حماس است اما در این هدف خود شکست خورده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ 13 May 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، سران رژیم صهیونیستی «یحیی السنوار» رهبر جنبش حماس در غزه را یک «مرده متحرک» توصیف کرده و از میان برداشتن این مغز متفکر حماس را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود در حمله به غزه عنوان کردند.

بااین‌حال، هفت ماه از آغاز جنگ غزه گذشته و السنوار هنوز زنده است. در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است: «این جنگ بخش اعظم غزه را تخریب کرده اما به رهبران عالی‌رتبه حماس تقریباً هیچ آسیبی نرسیده است. بیشتر کسانی که در حمله هفتم اکتبر به اسارت گرفته شدند، هم هنوز آزاد نشده‌اند و زنده‌ماندن السنوار نماد شکست اسرائیل در جنگ است.»

به گفته مقامات حماس، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده که نخواستند نامشان فاش شود، السنوار کاری کرده که رژیم صهیونیستی همزمان با تلاش برای کشتن وی، با او به‌صورت غیرمستقیم به مذاکره بنشیند. این رهبر حماس همچنین با عزمی راسخ، طعم پیروزی را از صهیونیست‌ها دریغ کرده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، حامیان و مخالفان حماس همگی بر این باورند که شاید السنوار بر تمامی اقدامات حماس کنترل نداشته باشد، اما مذاکره‌کنندگان حماس بدون اجازه او حق اعطای هیچ امتیازی را ندارند و شخص السنوار در سرنوشت مذاکرات تاثیرگذار است.

نیویورک‌تایمز: ناتوانی اسرائیل در یافتن السنوار، نماد شکست در جنگ است
منطقه خان‌یونس در غزه
به گزارش این روزنامه آمریکایی، با توجه‌ به اینکه حملات رژیم صهیونیستی بخش اعظم راه‌های مخابراتی غزه را تخریب کرده، یک روز طول می‌کشد تا مذاکره‌کنندگان حماس به السنوار پیغامی بفرستند.

رژیم صهیونیستی تمام غزه را به امید یافتن السنوار جستجو کرده، اما «صلاح‌الدین العواوده» عضو حماس و تحلیگر سیاسی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی با السنوار آشنا و دوست شد، به نیویورک‌تایمز گفت: «هیچ تصمیمی بدون مشورت او گرفته نمی‌شود. او یک رهبر عادی نیست، بلکه شخصی قدرتمند است که معمار رویدادهاست. او مدیر یا رئیس نیست، او یک رهبر است.»

مقامات آمریکایی بر این باورند که السنوار احتمالاً در تونل‌هایی زیر شهر «خان یونس» مستقر شده است؛ اطلاعاتی که با ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اختفای او در رفح در تضاد است. رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که السنوار به همراه اسرای صهیونیست در رفح ساکن است و این ادعا را در توجیه حمله خود به آخرین پناهگاه فلسطینیان استفاده می‌کند.

السنوار در دهه ۸۰ میلادی به حماس پیوست و مدتی بعد توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد. نیویورک‌تایمز می‌نویسد: این رهبر حماس بیش از ۲ دهه در زندان‌های این رژیم محبوس بود و در این مدت به یادگیری زبان عبری و آشنایی با جامعه و فرهنگ مردم اسرائیل روی آورد. به نظر می‌رسد او حالا از دانشی که در آن زمان به دست آورده برای تحت‌فشار قرار دادن سران اسرائیل استفاده می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
السنوار زبان عبری آموزش دیده است. این موضوع قطعا به میزان زیادی توانمندی های او را بالا می برد.
خدا پشت و پناهش باد!
برداشت منصفانه از این مقاله نشان میدهد که حماس برای توجیه تلفات ناشی از این درگیری السنوار را تبدیل به یک نماد کرده که قرار نیست کشته شود چون تبدیل به یک فرا انسان شده و بهره تبلیغاتی زیادی دارد پس لازم می آید که حتی در صورت حذف فیزیکی بصورت یک نماد باقی بماند .و در مقابل ویرانی‌های و کشته ها اهمیت چندانی نخواهد داشت و اسرائیل تاوان شکست افکار جهانی را باید بپردازد
مرگ بر عنریکا وایادی ش
اینها همش سوق دادن افکار عمومی است
اونها اصلا دنبال سنوار نیستن
دنبال نسل کشی هستند
سنوار هم یکی از مردم
سوار نباشه یکی دیگه میاد به جایش
خدایا یه کاری کن جیگر مؤمنین شاد بشه از مگ دردآور خلبان‌های وحشی و نامرد اسقاطیل و
هر چند میدونم جای حق نشستی و انجامش میدی
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی