بازدید 13350
اگر عدالت رعایت شود، آبی‌ها در بازی نهایی بدون هوادار خواهند بود

گاف عجیب سازمان لیگ: جشن قهرمانی احتمالی استقلال در ورزشگاه خالی؟ / برگزاری بازی سرنوشت فصل بدون تماشاگر!

هم پرسپولیس حق دارد و هم استقلال! این وسط بی‌تدبیری سازمان لیگ می‌رود تا مهمترین جنجال فصل باشگاهی ایران را بسازد. عدم پیش‌بینی محدودیت‌ها در قرعه‌کشی و بازی بدون تماشاگر که اعتبار لیگ ایران را زیر سوال می‌برد
کد خبر: ۱۲۳۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 13 May 2024

گاف عجیب سازمان لیگ: جشن قهرمانی احتمالی استقلال در ورزشگاه خالی؟ / برگزاری بازی سرنوشت فصل بدون تماشاگر!

یک بام و دو هوای سازمان لیگ، کار دست برگزار کننده لیگ برتر فوتبال داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ جنجالی بزرگ در راه است: اینکه آیا حکم پرسپولیس را برای استقلال هم جاری می‌کنند؟ آیا مهمترین بازی فصل که تعیین‌کننده قهرمان است، در سکوت و بدون هیجان حضور هواداران برگزار می‌شود؟

تصور کنید تصاویر جشن قهرمانی لیگ حرفه‌ای ایران در ورزشگاه خالی به آسیا و دنیا مخابره شود! چه برداشتی از سطح لیگ خلیج‌فارس خواهد شد و چه پیامی به دنیا ارسال می‌شود؟ حالا با شاهکار سازمان لیگ و سهیل مهدی، چنین دوراهی و چالش عجیبی رقم خورده است که حل و فصل آن با جلب رضایت همه طرف‌ها و اجرای عدالت ، ممکن نیست.

قرعه کشی رقابت های لیگ برتر در فصل جاری به گونه ای است که تیم پرسپولیس در هفته آخر میزبان است و استقلال میهمان؛ اما موضوعی که باعث شده تا سازمان لیگ به چالش کشیده شود، این است که استقلال در تهران باید میهمان پیکان باشد و این بازی احتمالا جدال تعیین قهرمان خواهد بود که صدها هزار متقاضی و بیننده خواهد داشت.

نکته عجیب اینکه ورزشگاه خانگی تیم پیکان همانند تیم هوادار، همان ورزشگاه پاس در شهرک اکباتان است! همان چمنی که تیم خصوصی هوادار مقابل میهمانانش صف آرایی می‌کند، به تیم پیکان هم اجاره داده شده که انصافا زمین هموار با چمنی یکدست و مخملی است.

این ورزشگاه خوب و جمع‌جور، که روزگاری میزبان بازی‌های سرنوشت ساز پاس در مسیر قهرمانی لیگ بوده، سالهاست به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و البته برخی از کمبودهایی که در آن مشهود است، از سوی شورای تامین استان برای برگزاری بازی با تماشاگران زیاد مورد تایید نیست و اگر حریفان، تماشاگر زیادی نداشته باشند، اجازه برگزاری مسابقه به آن داده می‌شود. 

اکنون استقلالی ها جسته و گریخته به بازی هفته پایانی در ورزشگاه پاس معترض و مدعی‌اند اگر قرار باشد قهرمان شوند، باید مقابل هواداران خود جام قهرمانی را بالا ببرند که حقی مسلم و طبیعی برای هر باشگاهی است. البته مشخص نیست اگر استقلال مثلا در یکی از شهرستان های دیگر بازی داشت چگونه می‌توانست مدعی همراهی بیشتر تماشاگران و عاشقان خود باشد! اما حالا که بازی در تهران است، این موج اعتراضی شکل گرفته که دوستداران آبی می‌خواهند قهرمانی تیم خود را از نزدیک ببینند.

گاف عجیب سازمان لیگ: جشن قهرمانی احتمالی استقلال در ورزشگاه خالی؟ / برگزاری بازی سرنوشت فصل بدون تماشاگر!

در این زمینه سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات تاکید کرد که تا هفته پایانی صبر می کنند تا شرایط کورس قهرمانی را بییند و بعد از بررسی همه جوانب با همکاری پلیس یک فکرهایی دارند!

اما مشکل دیگر آنجاست که چرا این فکرها برای بازی پرسپولیس نشد؟ این تیم هم در کورس قهرمانی است و بازی اش با هوادار تعیین کننده بود اما بدون حضور هوادارانش مقابل این حریف ایستاد و برنده شد.

حالا پرسپولیس هم حرف حق می‌زند؛ می‌گوید اگر ما را مجبور به انجام بازی بدون هوادار در ورزشگاه پاس کردید، استقلال هم برای رعایت عدالت باید همین شرایط را داشته باشد. 

آنها قبل از بازی با شاگردان شجاعی به سازمان لیگ اعلام کردند برای رقابت عادلانه همان تصمیمی که برای بازی پیکان و استقلال می گیرید برای این بازی هم همان را اجرا کنید. یعنی این نهاد را بر سر دوراهی قرار داد و حالا اگر سازمان لیگ کاری غیراز آنچه برای پرسپولیس کرد را برای استقلال بکند، جنجال می شود. 

سازمان لیگ هم تاکید کرده بود که بازی هوادار و پرسپولیس باید در همین ورزشگاه انجام شود؛ یعنی بازی رقیب را هم با همین وضع برگزار خواهد کرد؛ بماند که بازی پرسپولیس چندان هم بدون تماشاگر نبود و بیش از ۳۰۰ تن روی سکوهای ورزشگاه حضور داشتند.

در تصاویر هادی شکوری پدر آرشا شکوری دروازه‌بان تیم هوادار در میان تعدادی از هوادارانِ هوادار دیده می‌شد. ضمن این که از سکوتی که بعد از گل‌های پرسپولیس در ورزشگاه حاکم می‌شد هم می‌شد فهمید که این افراد جزو هواداران تیم هوادار هستند.

اکنون سوالی که پیش می‌آید این است چرا از همان ابتدا سازمان لیگ که مجوز برگزاری بازی ها در ورزشگاه ها را می دهد این ورزشگاه را برای بازی های خانگی هوادار و پیکان تایید کرده و حالا وقتی با درخواست تیم ها برای تغییر مکان بازی به واسطه داشتن هوادار و یا حساس بودن مسابقات روبرو می شود به چالش می خورد؟ آیا این خلاف آیین نامه مسابقات لیگ نیست؟

گاف عجیب سازمان لیگ: جشن قهرمانی احتمالی استقلال در ورزشگاه خالی؟ / برگزاری بازی سرنوشت فصل بدون تماشاگر!

با این کار قطعا حق میزبانی دو تیم هوادار و پیکان هم زیر سوال می رود و از طرفی باعث مناقشات زیاد بین هواداران فوتبالی می شود. همان طور که فصل پیش از این هم چنین اتفاقی افتاد و جنجال های زیادی بر سر این که بازی پیکان و پرسپولیس درحالی که پیکان میزبان بود، در ورزشگاه آزادی برگزار شود ایجاد شد و صدای استقلالی ها حسابی درآمده بود.

ورزشگاه پاس برای تماشاگران پارکینگ ندارد و انواع مغازه ها هم در اطراف آن وجود دارد و محل رفت و آمد خانواده ها برای حضور فرزندانشان در کلاس های ورزشی است. مساله این است که همین ورزشگاه با همین خصوصیات و موقعیت جغرافیایی توسط سازمان لیگ تایید شده و هر باشگاهی که با دو تیم پیکان و هوادار بازی دارد، نمی تواند با اعتراض به این شرایط، حق میزبانی این دو تیم را بگیرد اما به سازمان لیگ می توان خرده گرفت چرا وقتی می دانند قرار است پرسپولیس و استقلال به عنوان میهمان با این دو تیم بازی کنند و هر دو دارای تماشاگران پرشمار هستند، به ورزشگاهی مجوز برگزاری بازی می دهد که شرایط برگزاری دست کم دو مسابقه مهم و تاثیرگذار را ندارد.

نویسنده: مهدی کریمی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۳
قهرمانی در کار نیست، با خیال راحت در ورزشگاه خالی ببازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
باشه به آلومینیوم اراک میگیم در ضمن چطور از جوانان الشباب امارات که تیم سوم الشباب امارات هست ۵ تاخوردید و حتی نتونستید یک گل هم بهشون بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
بگو آلومینیوم اراک عزیزم خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دمه گرم
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
همین بازی اخر استق لالی ها را ببینیدرا ببینید
با ضربه کرنر به گل رسیدند که اصلا کرنر نبود !!!
اولاً که گافی صورت نگرفته و روند طبیعی پیگیری شده !
دوماً صبر میکردید بازی امروز و بعدی استقلال انجام بشود اگر هر دو بازی را استقلال ببرد بعد الم شنگه را شروع کنید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
عزیز دلم دیگه اینو نگو بازم شروین بزرگ میاد سراغتون بگو آلومینیوم اراک
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ناشناس 1:52 دیگه شما هم وووبهتره ادامه ندین وگرنه باز یه شش تا براتون کنار میزارن!!بعدش هم تیم شما اصلا به بازی اخر نمی رسه و قهرمان یک هفته به اخر لیگ مشخص میشه
مگه پارسال استقلال تو اکباتان بازی نکرد ولی بازی پرسپولیس با پیکان بردن آزادی... حالا امسال همین اتفاق باید برای استقلال بیفته و بازی ببرن آزادی یا جایی که بشه تماشاگر بره این یعنی عدالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
البته با این تفاوت که قهرمانی پرسپولیس قطعی بود
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
یعنی منطق استقلالی ها همینه!!!!دقیقا به همین دلیله که هر 10 سال یه بار قهرمان می شین!!! انتظار دارن پرسپولیس که میزبانه بره یه جای دیگه بازی کنه تا تیم سوگولی تو ازادی با تماشاچی هاش بازی کنه!!! اخه دوست عزیز شما در هر صورت قهرمان نمی شین!!! دیگه این همه چرا زوررر می زنین
اولا قهرمانی امسال هم واسه پرسپولیسه...

دوما اگر کار به هفته آخر بکشه عمو تاج هست، نمیزاره نکونام ناراحت بشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
شک نکن قهرمانتون میکنند
نترسید مافیای سرخ تمام امور را درست مهندسی کرده.فدراسیون سرخ با هماهنگی کامل داره مو به مو نقشه را جلو میبره...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
والا فعلا که تاج رفقا، به ساز نکونام می چرخن!! از جلسه خصوصی تاج و نکونام گرفته تا بقیه بازی ها...الان که مشخص شده این فصل 18 امتیاز با داوری گرفتین!! وگرنه طبق معمول جای شما همون پنجم یا ششم لیگ بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
16:40
خودتون میبرین خودتون هم میدوزین. این آمار رو باشگاه شما اعلام کرده و کارشناسی نیست. خیلی فرق هست بین گلی که آفساید بوده و نگرفتن با خطا در اعلام کرنری که منجر به گل شده. تیم پیروزی 14 امتیار مستقیما از گل آفساید، پنالتی پشت محوطه جریمه و عدم اعلام پنالتی برای حریف .بدست آورده .
چون اینا از اول میخواستن پرسپولیسو قهرمان کنن فکر اینجا شو نکردن
پارسال خیلی راحت پرسپولیس گفت پول بلیط فروشی رو میدیم پیکان بیاد آزاید بازی کنه
پیکان هم که نه کاندیدای سقوط بود نه کاندیدای 3 تیم اول
لذا چی بهتر از این که یه پولی به جیب بزنه و سازمان لیگ به عنوان سازمان به اصطلاح بی طرف راحت بازی رو برد توی آزادی بدون توجه به عدم رعایت عدالت در خصوص تیم های تعقیب کننده
ان شاء الله که تابناک ب یاد بیاره
اون موقع امتیاز پرسپولیس 57 بود سپاهان 55 و استقلال 54
یعنی میتونست با باخت احتمالی پرسپولیس جای تیم ها به کلی عوض بشه
اینه تیمی که میخوان هر طور شده قهرمان بشه
مرد باشید بازی استقلال رو بذارید توی اصفهان با تماشاچی
وقتی نمی تونین پرسپولیس را ببرین دست به دامن آلومینیوم بشین
استقلال همیشه به خودش میبازه پرسپولیس به حریف
قهرمانی دوره اول لیگ را کی تو انزلی ازتون گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
مزخرف نگو استقلال با نصف دارایی لنگ صدر جدول هست ضمنا. بازی استقلال با هوادار هم بدون تماشاچی بود از آن گزشته چرا بازی لجنپولیس با پیکان را بردن قزوین با تماشاگر برگزا.رکردن ولی برا استقلال ننیشه؟
چرا حرفی از لنگ نمیزنی بازی باپیکان رفتن تو قزوین باتماشاچی بازی کرد.بازی باهوادار هردو تیم بدون تماشاچی بود .حرفی از بازی لنگ توقزوین نمیزنین.فقط حق خوری
استقلال و هوادار بدون تماشاگر برگزار شد درست مثل بازی تیم پیروزی مقابل هوادار
بازی پیروزی و پیکان در قزوین با حضور تماشاگران برگزار شد پس باید تاکید می کنم باید بازی استقلال و پیکان هم در قزوین و با حضور تماشاگر برگزار بشه
هر کی قهرمان شد بعدا براش جشن در آزادی بگیرید.
فعلا بناحق بازی هوادار و پرسپولیس بدون تماشاگر برگزار شد و همون رویه برای پیکان و استقلال برگزار میشه چون تمامی بازی ها حکم فینال دارند.

مشکل اصلی سازمان لیگ بیلیاقت است که نه احترامی برای مردم میذاره نه به تیم‌ها فکر میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
بازی استقلال و هوادار هم بدون تماشاگر بود لعنت به مافیای رسانه
فکرشو نمیکردن. هر کار کردن هم به نتیجه نرسیدن. تو فکر پنجم شیشم برا تاج کبیر بودن..مگر اینکه این دو سه بازی دیگه قشنگگگگگ کاروووو دربیارن. البته نمیتونن ..مگر اینکه به ی بهونه سه بر هیچ کنن.???
هیچ اهمیتی ندارد
یعنی شما کلا با استقلالشکل دارید یه چام به لنگ بدهید لیگ را بدونه لنگ آغاز کنید
پرسپولیسی های عزیز من خودم کلی رفیق پرسپولیسی دارم ولی وقتی اطلاعات ندارید حرف نزنید
تا اینجای لیگ پرسپولیس از اشتباهات داوری 14 امتیاز سود برده و با اینکه استقلال امسال وضعیت خوبی نداره بازم صدره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ممنون رئیس فدراسیون آمار و ارقام
مطمئن باشید فدراسیون اجازه قهرمانی به استقلال نخواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
تا درودگر، نبی و سهیل مهدی هستند استقلال و سپاهان قهرمان بشو نیستند
همه چیزمون بهم میاد
ورزشمون مثل اقتصادمون
اقتصادمون مثل بهداشتمون
بهداشتمون مثل فرهنگ سازیمون
فرهنگ سازیمون مثل صنعت خودرومون
صنعت خودرومون مثل کشاورزیمون
و الی اخر
باری با هوادار رو نباید با بازی پیکان مقایسه کرد استقلال هم با هوادار بدون تماشاچی بازی کرد ولی پرسپولیس همین موقع بازی با پیکان رو برای داشتن تماشاچی به آزادی آورد پس امسال هم برای رعایت عدالت باید بازی استقلال پیکان در آزادی و حضور تماشاچی باش
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی