بازدید 1344
۱

اعتراض وزیر راه به شرکت‌های بیمه | جان مردم مهم‌تر است!

کد خبر: ۱۲۳۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ 11 May 2024

اعتراض وزیر راه به شرکت‌های بیمه | جان مردم مهم‌تر است!

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف شوند!»

البته برخی رسانه‌ها در مقابل این گفتۀ وزیر محترم راه و شهرسازی جبهه‌گیری کردند و با بیان سؤالاتی همچون علت برداشت این پول و چگونگی خرج آن، در تلاش هستند تا از تصویب آن جلوگیری کنند. این رسانه‌ها معتقدند که این برداشت پول می‌تواند منجر به ورشکستگی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی شود.

واقعیت این است که طبق قانون 5 توسعه حمل‌ونقل، شرکت‌های بیمه باید 50% از هزینه‌های صرفه‌جویی‌‌شده که به دلیل عدم پرداخت خسارت بیمه بدنه و شخص ثالث اتفاق می‌افتد را برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز هزینه کنند.

از سوی دیگر، می‌دانیم که حدود 20% از آمار وحشتناک تلفات جاده‌ای ما، مربوط به این نقاط حادثه‌خیز هستند و با توجه به گزارش وزارت راه و شهرسازی، هنوز 475 نقطه مرگبار در جاده‌های کشور باقی ‌مانده است که بودجه‌ای برای نوسازی آن‌ها وجود ندارد.

با شروع فصل زمستان و در صورت عدم رفع خطر این نقاط، ممکن شاهد جان باختن تعداد زیادی از هم‌وطنان عزیزمان باشیم!

با توجه به این مطلب، ‌جایی برای پاسخگویی به سؤالات این رسانه‌ها وجود ندارد و این‌گونه به نظر می‌رسد که سودجویانی در این شرکت‌های بیمه، قصد دارند تا در این اقتصاد تورمی، سرمایه این صندوق را برای معاملات سودآور املاک و ارز خرج کنند.

این کار مصداق بارز بازی با جان مردم است و امیدواریم شرکت‌های بیمه، به این مهم توجه داشته باشند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
صندوق و منابع و مصارف آن حساب و کتاب دارد . منابع صندوق برای موارد تعریف شده است و دولت اگر بودجه لازم دارد، اختصاص دهد .این کار نوعی تحمیل و زور گویی است. اگر فاجعه ای اتفاق بیفتد که می افتد . خسارات مردم و بیمه شدگان از چه منابعی پرداخت شود ؟
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری