بازدید 1539
۷

کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در دفاع از رای مخالف آمریکا به قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: کشور فلسطین در نتیجه مذاکرات بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تشکیل خواهد شد نه به موجب قطعنامه سازمان ملل و به این دلیل به این قطعنامه رای مخالف دادیم.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶ 11 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: روز استقلال فلسطین را روند مذاکرات مشخص خواهد کرد. کشور فلسطین در نتیجه مذاکرات بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تشکیل خواهد شد نه به موجب قطعنامه سازمان ملل و به همین خاطر ما به این قطعنامه رای مخالف دادیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که  هیچ نشانه ای از "تهاجم گسترده" به رفح نمی بیند اما دولت بایدن اوضاع را از نزدیک و "با نگرانی" زیر نظر دارد.

این سخنگوی دولت جو بایدن تصریح کرد: «از نظر من آنچه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد آن بوده ایم به معنای تهاجم گسترده و یا عملیات زمینی بزرگ نیست. به نظر می رسد که حملات در نزدیکی گذرگاه محدود شده است.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد که نیروهای حاضر در منطقه "از ابتدا در آنجا مستقر شده بودند."

او گفت: « ما با نگرانی وضعیت را مشاهده می کنیم. هر روز که آن گذرگاه در دسترس و قابل استفاده برای کمک‌های بشردوستانه نباشد، درد و رنج بیشتری وجود خواهد داشت و این نگرانی عمیقی برای ما ایجاد می‌کند.»

کربی در خصوص گزارش امنیت ملی و موضوع نقض احتمالی مفاد توافقنامه تسلیحاتی اسرائیل با آمریکا توسط رژیم اسرائیل است، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان قرار گرفته است و "بدیهی است که از محتویات آن آگاه است."

او درباره مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل نیز گفت: معتقدیم که امکان غلبه بر شکافهای باقی مانده در قرارداد مبادله گروگانها وجود دارد. نشست ها در این زمینه پایان یافته ولی معتقدیم می توان دو طرف را در مذاکرات باقی نگه داشت.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم توافق آتش بس ممکن است و مستلزم شجاعت اخلاقی و مواضع رهبری است، ما هنوز تسلیم نشده ایم.

این سخنگوی دولت جو بایدن ادامه داد: ما نگفته ایم اسرائیل نمی تواند حماس را نابود کند اما آنچه را حمایت نمی کنیم، عملیات نظامی بزرگ در رفح است.

او بار دیگر ادعا کرد: اگر نظامیان اسرائیلی به عملیات نظامی زمینی گسترده در رفح دست بزنند، ارسال انواع مشخصی از سلاح را متوقف خواهیم کرد.

این مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت گفت که گزارش ها درباره متهم شدن اسرائیل به بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی نگران کننده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
آقای کربی هم مثل بقیه یانکی ها آرزوی مذاکره فلسطینیان با صهیونیست ها را به گور خواهد بود و بر خلاف نظر ایشان دولت فلسطین با مقاومت و نبرد شرافتمندانه به دست خواهد آمد بهتر است آقای کربی و دوستانشان در طویله خود جایی برای صهیونیستهای اشغالگر بازکنند
خدایا ظلم را از زمین بردار
مذاکره بااسرائیل که مثل عقرب گزیده پشت میز مذاکره نمی نشیند وبه واسته حمایت امریکا تنها به خواست های خودش مشروعیت میبخشد فقط با منطق آمریکای قابل تصور است و این یعنی هرگز!آمریکا که به رای سازمان ملل اهمیتی نمیدهد حق وتوی خودش هم از اهمیت ساقط میشود
مذاکره بین فلسطین و رژیم غاصب اسراییل زمانی منجر به تشکیل کشور فلسطین میشه که شما اجازه بدهید که فلسطین هم تا دندان مسلح باشه و اونوقت با شرایط برابر رژیم کودک کش حرف می فهمه و الا کدام کشوری با دست بالا پای میز مذاکره میشینه
پس چطور اسراییل با خواست سازمان ملل تشکیل شد؟
جناب سخنگوی کاخ سفید، کشور فلسطین با مذاکره هم تشکیل نمیشود چون شما و اسراییل نمی‌خواهید
اسرائیل را با قطعنامه درست کردی ، نه مذاکره
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی