بازدید 1834

فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!

پرتاب تاریخی فضاپیمای بوئینگ استارلاینر تنها دو ساعت قبل از پرتاب موشک اطلس V به‌تعویق افتاد؛ تصمیم به لغو این پرتاب تنها چند دقیقه پس از آن اتخاذ شد که «بوچ ویلمور» و «سونی ویلیامز»، فضانوردان ناسا در داخل فضاپیمای استارلاینر روی صندلی‌های خود مستقر شده بودند.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹ 07 May 2024

 به گزارش  تابناک به نقل از دیجیاتو، دلیل عقب‌ افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر که قرار بود حامل فضانوردان ناسا باشد، مشکل دریچه اکسیژن در سکوی موشک اطلس V ذکر شده است.
 

 براساس پست ناسا در ایکس، دلیل عقب‌افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر مشکل در دریچه اکسیژن سکوی موشک اطلس V ذکر شده است. موشک اطلس V که توسط United Launch Alliance ساخته شده است، از سال ۲۰۰۲ مأموریت‌های خود را با نرخ موفقیت ۱۰۰ درصدی انجام داده است، اما این اولین مأموریت آن برای حمل فضانوردان بود.

 

یک مقام مسئول در کنترل این مأموریت در پخش تلویزیونی، تقریباً دو ساعت و یک دقیقه قبل از پرتاب برنامه‌ریزی‌شده در ساعت ۱۰:۳۴ به وقت محلی، گفت که تیم مهندسی ارزیابی کرده است که این فضاپیما دچار مشکل شده و نمی‌تواند پرواز کند.

فعلاً تاریخ جدیدی برای پرتاب این مأموریت اعلام نشده است، اما احتمال دارد جمعه ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) استارلاینر به فضا برود. استارلاینر اولین خدمه فضانورد خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد. بوچ ویلمور و سونی ویلیامز هر دو خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات‌متحده و همچنین فضانوردان قدیمی ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند. انتظار می‌رود مأموریت جدید استارلاینر آن‌ها حدود یک هفته به طول بیانجامد.

درصورتی که ویلمور و ویلیامز به فضا بروند، اولین خدمه‌ای خواهند بود که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال از زمان آپولو ۷ در سال ۱۹۶۸ این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین اولین انسان‌هایی خواهند بود که از زمان پرتاب «گوردون کوپر» (در سال ۱۹۶۳)، با موشک‌های سری اطلس به فضا پرواز می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی