بازدید 6815

واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آب‌های بسته‌بندی دارای مزایای متعددی هستند، گفت: عدم وجود آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها، بخشی از مزایای آب‌های بسته بندی هستند.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ 06 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آبهای زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

وی ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به روغن‌های خوراکی اشاره کرد و با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام داشته؛ در حالی که به صورت فنی عبارت غیر قابل ردیابی (not detectable) اعلام می شود. باید اذعان نمود نمی توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیر ایرانی موجود در بازار نیز گفت: تمامی برنج های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبداء تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم بر روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، کلیه کالاهای سلامت از جمله آبهای بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود. نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
متاسفانه فردی که هیچگونه اطلاعات علمی و فنی در مورد پلیمرها ندارد و صرفا چیزی شنیده است باعث ایجاد هراس در جامعه می شود و بدتر اینکه صدا و سیما هم به این مطالب نادرست دامن می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
ما در مورد کیفیت محصولات غذایی کم دروغ نشنیدیم !!!!!!!!!!!که حرف این آقا رو باور نکنیم !!!!!!!!!!!! حتما چیزی هست که میگویند چیز ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
مقصر صدا و سیما است که همه نظرات رو منتشر میکنند
- مردم محصولات غذایی سمی تو بازار نمیخورن.
-جدی میفرماییید؟! نمیخورن؟ پس این همه مریضی را ما از کجا آوردیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
عالی بود
بطری آب معدنی و نوشابه و شیر و غیره کاملا غیر بهداشتی هستند .اون کارشناس غذا و دارو کاملا درست گفته. آب چاه اگر درا رتباط با فاضلاب و یا نزدیگی نباشد و از سلامتش اطمینان داشته باشیم خیلی بهتر از آب معدنی است
یک سوال .
بعد از دیدن کلیپ اشاره شده بنده از خودم پرسیدم خوب شاید در کشور ما ضعف پایش ممکن است وجود داشته باشد ولی آب های بسته بندی شده در تمام دنیا وجود دارد اتفاقا در آن کشورها که جزو کشورهای توسعه یافته هم میباشند توصیه به استفاده از آب بسته بندی شده میکنند نه آب شیر. آیا سخنان این دوستمان در آنجا هم صادق است؟ فکر کنم کوکاکولا در تمام جهان فروشهای میلیاردی دارد آیا آنها هم باید نگران باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
شرایط نگهداری باید طبق یک سری اصول و استاندادهایی باید باشه
عزیز من چرا عمر اینقدر کوتاه شده 1_ روغنها که معلوم نیست چیه؟؟ 2_ مرغ هورمونی 3_ میوه وسبزیجات آلوده 4_ تمام کنسروها وبسته بندی‌های تقلبی توایران هیچ چیزی سالم نیست همه چی تقلبیه
این کارشناس عزیزدرست فرموده اماشهرهاوروستاهایی که کمبودآب دارن آب بی کبفیت باکلرغیراستانداردتحویل مردم میگرددوبهداشت جرات دخالت وپلمپ ویااخطاررانداردنمیدانم چرا؟!؟!مردم ناچارندآب چاه استفاده کنند.
عملکرد پُر از فساد مافیای سازمان غذا و دارو رو در بحث روغن پالم و واکسن آسترازنکا و گوشتهای آلوده و سرمهای تاریخ گذشته رو کاملاً به یاد داریم.
تو ایران قانون کجا بود ، استاندارد یعنی چی ، همه چی با پول میخرن ، چای دبش یک نمونه اش ،حنای دولت دیگه برای ما مردم رنگی ندارد
فضای مجازی پر از نظرات متفاوت و گیج کننده است. وظیفه دولت این است که از انتسار این مطالب غیر کارشناطی جلوگیری و مطالب صحیح از طریق صدا و سیما انتشار پیدا کند.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی