بازدید 1867
۶

تقدیر از اقدام ترکیه در قطع روابط اقتصادی با تل‌آویو

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه ترکیه ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶ 05 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه به ویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش‌ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا به ویژه بر نتایج سفر رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال‌تر کشورهای اسلامی به خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات رؤسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر رئیسی به ترکیه داشتند و بر لزوم فعال‌تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی نمود.

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین به عنوان مهم‌ترین مساله جهان اسلام، موضع همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راه‌های پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
یخورده درست تر بنشین لطفا. ضمنا سیاست ترکیه رو شما نمی تونی حدس بزنی . فردا برمی گرده.
بعد از هشت ماه از کشتار مردم غزه
احسنت. این یک واکنش خوب بود. واکنش بهتر این بود که گفته می شد به نقش رهبری ترکیه در جهان اسلام اشاره می شد و به عربستان و مصر هم اشاره میشد که از آنان هم چنین توقعی وجود دارد. تشویق بسیار موثر است برخلاف سرزنش و تنبیه که مخرب است.
خیلی بعید است ترکیه این کار را بکنه. اگر هم بکنه بسیار سطحی و همانند سایر اقدامات بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد.
باز سرکار گذاشتن شما را، گفته فعلا تا مورد غزه حل بشه.
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی