بازدید 16489
هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱ 30 April 2024

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

احتمال تبدیل جنگ اوکراین به یک درگیری هسته‌ای
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۳:۳۹

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان خواستار پایان هر چه سریعتر جنگ در اوکراین به منظور جلوگیری از یک جنگ جهانی جدید شد که به گفته وی ممکن است تبدیل به یک جنگ هسته‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، «پیتر سیارتو» با اشاره به وضعیت اوکراین، یادآور شد که پس از شروع درگیری، «سیاستمداران غربی قول دادند که فقط کلاه و پتو به ارتش اوکراین عرضه کنند، سپس سلاح، تانک، سیستم های پرتاب چندگانه، جنگنده ارائه شدند و اکنون [امانوئل مکرون] رئیس جمهور فرانسه رویای اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در سر می پروراند.»

وی افزود: متأسفانه، این جنون جنگ طلبانه غرب ابعاد جدیدی پیدا کرده و به جنون جنگ هسته ای تبدیل شده است. ما قبلاً اظهارات رئیس جمهور فرانسه [در مورد اعزام نیرو به اوکراین] را شنیده ایم، علاوه بر این، آندری دودا رئیس جمهور لهستان در مورد یک جنگ هسته ای بالقوه صحبت کرده است.

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۰:۲۲

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اشاره به سرعت پایین انتقال تسلیحات غربی به میدان نبرد، گفت که روسیه از این سرعت پایین بهره می‌برد.

 این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۰:۲۱

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند.

پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر با مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا مواجه بود، کی‌یف در حال دریافت دور جدیدی از تسلیحات و مهمات است، اما موانعی بر سر راه آن در میدان نبرد وجود دارد. اوکراین از طرفی با کمبود نیرو و سرعت پایین انتقال مهمات مواجه شده و از طرف دیگر برتری‌های نظامی روسیه در این جنگ باعث شده تا نتواند حملات بزرگی انجام دهد و به پیشرفت‌های چشمگیری در جنگ دست پیدا کند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی می‌نویسد: «تعداد سربازان اوکراینی که در پایگاه‌های آمریکایی واقع در اروپای غربی آموزش می‌بینند، در ماه‌های گذشته تقریبا به صفر رسیده و این نشان می‌دهد که کی‌یف برای جنگ با نیروهای روسیه، با کمبود نیروی انسانی و سرباز مواجه شده است.»

مربیان آمریکایی، آموزش نیروهای اوکراینی را با انجام تمریناتی در منطقه آموزشی «گرافنور» در آلمان در آوریل ۲۰۲۲ آغاز کردند. حدود ۳۱۰۰ سرباز اوکراینی تا پایان سال ۲۰۲۲ آموزش‌های ایالات متحده را دریافت کرده بودند. هم‌چنین این برنامه آموزشی در ژانویه ۲۰۲۳ جهت آموزش ۱۲ تیپ در آستانه ضدحمله شکست‌خورده اوکراین تمدید شد.

مقاماتی بدون افشای نام خود به واشنگتن پست گفتند: «آخرین تیپ آموزش‌دیده در آلمان، در ماه ژانویه یا فوریه منطقه آموزشی مذکور را به‌عنوان بزرگ‌ترین فرماندهی آموزشی ایالات متحده در آلمان ترک کردند. آنها پس از این تاریخ هیچ آموزشی دریافت نکرده‌اند.»

مسئله کمبود نیروهای اوکراین از سال گذشته میلادی توسط رسانه‌های غربی گزارش شده است و در حالیکه این کشور با چنین مسئله مهمی دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه به تدریج دستاوردهایی را به طور روزانه در میدان نبرد کسب می‌کند.

فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۰:۲۰

سخنگوی سرویس مرزی اوکراین گفت از ابتدای جنگ با روسیه تاکنون حدود ۳۰ مرد اوکراینی در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای اوکراین و اجتناب از جنگ علیه روسیه، جان خود را از دست دادند.

«آندری دمچنکو» سخنگوی سرویس مرزی اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری اوکراینی عنوان کرد: برخی از آنها هنگام تلاش برای عبور از رودخانه یا عبور از کوه جان خود را از دست دادند.

به نقل از دیلی‌میل، به‌استثنای برخی موارد، مردان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال، طبق قانون نظامی اوکراین، اجازه خروج از کشور را ندارند زیرا ممکن است از آنها برای جنگ استفاده شود.

روز دوشنبه، سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ۲۴ مرد هنگام تلاش برای عبور از رود «تیسا» در مرز اوکراین با رومانی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

دمچنکو افزود: «از زمان آغاز جنگ، مرزبانان حدود ۴۵۰ گروه جنایت‌کار را که تلاش کرده‌اند افراد را به‌صورت غیرقانونی از مرز عبور دهند، شناسایی کرده‌اند. تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز هر روز اتفاق می‌افتد. بیشتر این تلاش‌ها خارج از پست‌های بازرسی مرزی در مرز با مولداوی و رومانی است. بیشترین تعداد با اسناد جعلی در مرز با لهستان ثبت شده است.»

اوایل ماه آوریل، سخنگوی سرویس مرزی اوکراین به تلویزیون دولتی اوکراین گفته بود به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ مرد در تلاش برای ترک غیرقانونی اوکراین متوقف می‌شوند.

در ماه نوامبر، بی‌بی‌سی در گزارشی بر اساس داده‌های عبور غیرقانونی مرز از رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کرد نزدیک به ۲۰ هزار مرد از آغاز جنگ برای سربازی اجباری از اوکراین فرار کرده‌اند.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

«مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

 «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین

ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد در گزارشی به کمیته شورای امنیت مدعی شدند بقایای موشکی که ۲ ژانویه در شهر خارکیف اوکراین فرود آمد، از یک موشک بالستیک سری Hwasong-۱۱ کره‌شمالی بود.

در این گزارش ۳۲ صفحه‌ای که نسخه‌ای از آن دوشنبه به دست خبرگزاری رویترز رسید، آمده است ناظران تحریم‌های سازمان ملل «به این نتیجه رسیدند بقایای به دست آمده از موشکی که ۲ ژانویه ۲۰۲۴ در خارکیف اوکراین فرود آمد، از موشک سری «هوآسونگ-۱۱» (Hwasong-۱۱) کره‌شمالی ناشی می‌شود و این نقض تحریم تسلیحاتی کره‌شمالی است.»

هیئت‌های روسیه و کره‌شمالی در سازمان ملل در نیویورک به درخواست ناظران تحریم‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

کره‌شمالی که به طور رسمی به‌عنوان جمهوری دموکراتیک خلق کره شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های سازمان ملل به دلیل موشک‌های بالستیک و برنامه‌های هسته‌ای خود قرار گرفته و این اقدامات در طول سال‌ها تقویت شده است. روابط نظامی پیونگ‌یانگ-مسکو هم بعد از جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بیش از پیش تقویت شده اما طرفین جزئیات همکاری‌های خود را علنی نکرده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سه ناظر تحریم‌ها اوایل ماه جاری برای بازرسی بقایای یافت شده به اوکراین سفر کردند و هیچ مدرکی دال بر ساخت این موشک در روسیه پیدا نکردند. آنها نمی‌توانستند به‌طور مستقل تشخیص دهند که موشک از کجا پرتاب شده و همچنین نمی‌دانستند چه طرفی آن را پرتاب کرده است.

با این حال آنها بعدا در گزارش ۲۵ آوریل به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت مدعی شدند: «اطلاعات در مورد مسیر ارائه شده توسط مقامات اوکراینی، نشان می‌دهد که این موشک از داخل خاک فدراسیون روسیه پرتاب شده است. و اگر این موشک در کنترل نیروهای روسیه بوده باشد، اصابت در چنین نقطه‌ای احتمالا نشان‌دهنده این است که از سوی طرف‌های مرتبط با فدراسیون روسیه تهیه شده است. این می‌تواند نقض تحریم تسلیحاتی علیه کره‌شمالی باشد که سال ۲۰۰۶ معرفی شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۲
به این خبر امروز تابناک توجه کنید:

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «همه چیز برای جلوگیری از آن (حمله حماس به اسراییل)مهیا بود. و بسیاری از مردم در مورد آن می‌دانستند، می‌دانید، هزاران و هزاران نفر در مورد آن می‌دانستند، اما اسرائیل از آن خبر نداشت! و من فکر می‌کنم که او (نتانیاهو) به شدت به خاطر این موضوع سرزنش می‌شود.»

ابن ریس جمهور سابق هنوز با مشاوران سطح بالای امنیتی امریکا در تماس هست وقتی این را می گوید یعنی خبر موثق دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
چه کامنت بی ربط و مسخره ای
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
ترامپ عالی است بایدن جون شما آمریکا را به گند کشانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
عملیات ۷ اکتبر آنقدر که برای منافع صهیونیستها مفید بود ، برای حماس نبود

خاصه اینکه در هر صورت مردم فلکزده غزه در این جاه طلبی

رهبران حماس و جهاد اسلامی و نتانیاهو ی جنایتکار تمام خانه و کاشانه و جان دهها هزار نفر از عزیزانشان

و آرامش نسبی و زیر ساخت‌های که ۷۰ سال ساخته بودند را از دست دادند و بازنده شدند
این مغز متفکر پوتین مثل این متخصص مغز پوتینی ها ی خودمون هست. او را جدی نگیرید. نام این اختلالات در علم
پزشکی مشخص هست!
بزرگترین دلیل برای ضعف روسیه و پوتین همین اخبار یکسره جهت دار رسانه های طرفدار روسیه هست. به قول قدیمیها مشک ان هست که خود ببوید نه عطار بگوید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
فعلا این روسیه و شخص پوتین هستند که در گِل جنگ با

اوکراین در جنگ فرسایشی گیر کرده اند

و هر ساله حداقل صد میلیارد دلار هزینه جنگ و تحریم را به

مردم و کشور روسیه تحمیل کرده اند

ودر آخر هم باید دست از پا درازتر و فرسوده و شکست خورده از اوکراین خارج و تا صد سال خسارات وارده جنگی

به اوکراین را از جیب مردم روسیه پرداخت کند
دوستان میگویند از اکراین نباید حمایت بشه تا اکراین مجبور بشه صلح کنه و به جنگ و ویرانی پایان دهد؟ حتی اگر اکراین کوتاه بیاید و نصف کشورش را یا به خواست مغز متفکر! کل اکراین جزو روسیه شود ایا این دوستان می توانند تضمین کنند که پوتین دیگر به لهستان و المان و اروپا کاری نداشته باشد؟ همین هست که مالیات دهندگان اروپا و امریکا دارند به اکراین کمک می کنند چون می دانند الان چند ده میلیارد دلار در سال باید برای توقف پوتین خرج کنند ولی اگر اکراین فرو بریزه باید تریلیون دلار یا خرج مستقیم حمایت از لهستان کنند و یا به پوتین پیروز و رسیه مستقیم باج بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
کل این وضعیت ناشی از سرسپردگی زلنسکی فاسد در جهت منافع آمریکا است
به نظر من روسیه نباید وجود داشته باشد.روسیه یه کشور مزاحمه که مثل عقرب میمونه یعنی خباثت تو ذاتشه.امریکا هر چی که هست متحدانش وضعشون خوبه ولی روسیه مثل زالو میمونه .یعنی متحدانش رو به بدبختی میکشه.البته روسیه تو دنیای اینده جایی نداره چون زالو صفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
باشه شما حرص نخور
اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا به آن کمک کند !

لیاقت غربگدا بیشتر از این نیست! چند صد هزار نفر از مردم خودش رو به کشتن داد این دلقک یهودی برای اینکه آمریکایی ها در آسایش زندگی کنن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اینها آرزوهای رویایی شما و پوتین و تحلیل گران ساده لوح است
مطمئن باشید که دنیا نمی‌گذارد تا روسیه و شخص پوتین در این اشتباهات بزرگی که خود و روسیه را در تله بزرگ انداخته زنده و سالم و پیروز خارج شوند
حتی چین کمونیست نیز طالب شکست روسیه و پوتین است و طرف پیروز این جنگ تجاوزکارانه ایستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
آمریکا یک کمدین فیلمهای مستهجن را با کودتا رییس جمهور کرده تا با رقیب خود مقابله کنه
یهودی دلقک اوکراین را نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
هنوز اوکراین نابود نشده
شاید در آخر این جنگ روسیه بازنده باشه همانند جنگش با فنلاند
ناشناس
| Germany |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
شرق گدا و پوتین دلقک نابود .و روزی پوتین هم نابود خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
پوتین یک یهودی تندروی ارتدوکس بسیار خطرناک است

و خود و کشور و مردم روسیه را در تله خطرناکی انداخت که

از آن زنده و پیروز و سالم نجات نخواهد یافت و شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
پوتین کمونیست بی دینه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
واقعا متوجه نمیشم چرا به یک رییس جمهور که با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاده لقب دلقک میدین؟
شاید به این خاطره که عشقتون روسیه جلوش کم آورده و تو گل گیر کرده با 500 هزار نفر کشته و کلی تجهیزات نظامی از دست رفته
جالبه که همین موشک های اتکمز از رده خارج و متعلق به دهه نود میلادین که دارن روسیه رو شخم میزنن
حتی اگه اوکراین شکست هم بخوره این موقته .مثل امریکا که از شوروی توی ویتنام شکست خورد ولی 15 سال بعد شوروی رو از هم پاشوند.یه بار دیگه میگم کسی که پول زور وتکنولوژی بهتری داره برنده میشه واون کشور روسیه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
آمریکا در ویتنام جنایتهای بسیاری کرد
خنده داره طالبان نوکر روسها است ولی روسیه دستور داده افغانها رو به ایران سرازیر کنن تا افغانها به روسیه نرن وموجب درد سر برای روسیه نشن.(امریکا و روسیه ی لعنتی افغانستان رو به این روز انداختن) به امید جنگ اتمی بین این دو کشور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
این کامنت شما است که خنده داره
سربازهای مزدور تا به حال در تاریخ به درد هیچ کشوری نخوردن چون فقط واسه پول میجنگن ، مشکل اوکراین هم همینه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
مردم اوکراین وطن پرست ترین و شجاع ترین مردم در اروپا هستند
و خیلی از سربازان اوکراینی که الان در خطرناکترین خطوط اول جبهه شرقی جلوی روسیه ایستاده اند
در آمریکا و اروپا دارای مشاغل عالی و حقوق و امکانات و خانواده بوده اند
ولی همه را رها کرده اند و برای دفاع حتی در سنین خیلی بالا به دفاع از کشور و مردم شان بر علیه پوتین جنایتکار جنگی آمده آمد
و ایکاش به زبان انگلیسی تسلط داشتید و در سایت‌های مستند یو تیوب رفته و حرفها و اعمال شجاعانه آنها را تماشا میکردی
و قطعا ایستاده تشویق شان می‌کردید
پوتین کیه که فکر میکنه کجا بای بمونه و کجا باید نابود بشه.خیلی احساس خدایی میکنه،ترس از خدا بد نیست.
اوکراین به روسیه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان، تاجیکستان به ایران، تایوان و هند و کره به چین باید الحاق شوند. آمریکا با جنایت های زیاد این کشورها را جدا کرد الان که ایران ابرقدرت شده ما تعیین می کنیم کی چی کار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
خودتو نزن به خواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
جک خنده داری گفتی و شاد شدیم !!!!؟
مغز متفکر پوتین رو نمیشناسم ولی مغز متفکر زلنسکی همین آی پی کانادای خودمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
خوابشو ببینی
روسیه به گدایی و فروباشی خواهد رسید، زمان نشان خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
زمان دقیق بگو نوستراداموس
این مردک دلقک زلنسکی میدونه هرگز پیروز میدان نخواهد بود ،مهمترین دلیل گسترش جنگ از جانب دلقک فقط و فقط راه انداختن یک جنگ همه جانبه جهانی و در صورت امکان جنگ هسته ای است، باور دلقک اینگونه است که بعد از نیست شدن کشور اوکراین و هضم ان توسط روسیه همان بهتر که روسیه و شرکاء به ظاهر متحد وی نیز به سختی اسیب ببینند و یک جنگ جهانی این امر را محقق میکند، این دلقک افکار مالیخولیایی دارد...
خبر مهم
91 جنگنده قزاقستان + حداقل 200 جنگنده F16 جدید در راه اوکراینه
الان کشور ایران مشکلات زیادی دارد لطفاً بجای سرگرم کردن به اوکراین به داخل مرزهای ایران توجه بیشتری بشه مراقب باشید که وقایع دو سال قبل دوباره تکرار نشود
الان کارشناسان عزیز میان که تحلیل کنن خخخ.
این تزارنوظهوراگرمغزداشت درتله ی غرب گرفتارنمیشد وبه اوکراین حمله نمیکردواین همه هزینه روی دستش نمیماند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
تزار نو ظهور ، لفظ جالبی استفاده کردی خوشمان آمد
روسیه همیشه با کارت ایران بازی کرده چرا تحریم‌های ه اولیه را امضاع کردومیخواد ایران را بکشه به جنگ اوکراین ونعشو ببره
صددرصد الان قدرت نظامی ناتو بر هیچ کس پوشیده نیست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی