بازدید 13672
۵
چهار مدال در پنج وزن نخست - قرقیزستان ۲۰۲۴

کشتی قهرمانی آسیا: ضرب ۲طلای فرنگی از شمال و جنوب ایران/ علیزاده و میرزازاده روز اول را شیربن کردند/ رقص تک‌دست مازنی روی تشک بیشکک

شاگردان رنگرز در پنج وزن نخست، چهار مدال صید کردند که دو طلا در میان آن‌ها درخشید. هر دو طلای ایران در اوزان نیمه سنگین و فوق سنگین حاصل شد و فاصله امتیازی تیم ملی فرنگی با رقبا در جدول امتیاز تیمی را زیاد کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱ 15 April 2024

کشتی قهرمانی آسیا: ضرب ۲طلای فرنگی از شمال و جنوب ایران/ علیزاده و میرزازاده روز اول را شیربن کردند/ رقص تک‌دست مازنی روی تشک بیشکک

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، چهار مدال به دست آورد و از رقبا در جدول امتیازی پیشی گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دو طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش پنج کشتی‌گیر ایران در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا بوده است. یک کشتی گیر ایران هم با شکست در جدال رده‌بندی، رتبه پنجم را کسب کرد تا برای جدول تیمی امتیازات برای تیم ملی مفید باشد.

گفتنی است در میان شاگردان حسن رنگرز، ناصر علیزاده و امین میرزازاده، دو طلایی قطعی ایران بودند که موفق شدند قاره آسیا را بار دیگر فتح کرده و طبق پیش‌ببنی بدرخشند.

ژاپنی ها در این دوره بسیار آماده و قبراق ظاهر شدند و در جدال‌هایی که با فرنگی کاران ایرانی داشتند، با امتیازات برابر باختند. با این حال در پنج وزن نخست جایگاه سومی رده‌بندی تیمی را بعد از ایران و قزاقستان از آن خود کردند.

 

طلای تکراری علیزاده با رقص محلی روی تشک

ناصر علیزاده، کشتی‌گیر مازنی اهل شهرستان چمستان که سال گذشته نیز در قزاقستان قهرمان آسیا شده بود، در مصاف با نورسلطان تورسینوف قزاق، پیروزی فینال سال گذشته اش مقابل این حریف را تکرار کرد و قهرمان آسیا شد. او این کشتی را پنج -صفر به سود خود تمام کرد.

ناصر علیزاده که دور اول استراحت کرده بود، با نتیجه هشت بر یک آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان و یک، یک ماساتو سومی از ژاپن را برده و فینالیست شده بود.

کشتی قهرمانی آسیا: ضرب ۲طلای فرنگی از شمال و جنوب ایران/ علیزاده و میرزازاده روز اول را شیربن کردند/ رقص تک‌دست مازنی روی تشک بیشکک

 

باخت عجیب و سنگین دادمرز به کره‌شمالی در فینال

پویا دادمرز که صبح امروز در دور اول استراحت کرده و پس از آن ۷ بر ۲ سجاد البیدهان از عراق و ۳ بر ۲ تائه مین کیم از کره جنوبی را شکست داده بود، در فینال نمایش ضعیفی داشت و ۹-صفر مغلوب یو چول رو از کره شمالی شد.

دادمرز سال گذشته مدال برنز وزن ۵۵ کیلوگرم قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود و این نحوه شکست خوردن در فینال مسابقات آسیا دور از انتظار کشتی‌دوستان ایرانی بود.

 

برنز محمدی برای فراموشی باخت سنگین به حریف ژاپنی

پس از شکست پویا دادمرز، مبارزه رده‌بندی اول وزن ۶۳ کیلوگرم بین ایمان محمدی و هادونگ تان از چین آغاز شد.

کشتی‌گیر ایذه‌ای که صبح امروز بعد از یک دور استراحت، ۹ بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد و در ادامه ۱۰ بر ۴ مغلوب آیاتا سوزوکی از ژاپن شد، در این مبارزه با شکست ۱۰-صفر حریف چینی، صاحب مدال برنز آسیا شد.

این کشتی‌گیر که سال ۲۰۲۳ نیز ملی‌پوش وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی صربستان بود، پیش از این در انتخابی درون اردویی موفق به شکست میثم دلخانی شده بود.

 

عبدی دست خالی برگشت؛ خبری از شگفتی نبود

عبدی که ۹ بر صفر علی محمد ال عبوداح از عراق و ۸ بر صفر ساجان از هند را شکست داده بود و در نیمه‌نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم ۱۲-۲ مغلوب آکژول محموداف قهرمان جهان از قرقیزستان شده بود، برای کسب مدال برنز قهرمانی آسیا مقابل ابراگیم ماگومدوف قهرمان آسیا از قزاقستان قرار گرفت.

او در این دیدار با وجود تلاش زیادی که داشت و در ثانیه‌های پایانی هم نتیجه را ۳-۳ کرد، اما به دلیل امتیاز درشت حریف، دستش از کسب مدال کوتاه ماند. درخواست چلنج کادر فنی تیم ملی، نتیجه را ۴-۳ به سود کشتی‌گیر قزاق کرد.

 

شکست مجدد قهرمان دوطلایی جهان در آسیا

آکژول محموداف قرقیزستانی و نائو کوزاکای ژاپنی فینال این وزن را مقابل هم برگزار کردند که نتیجه‌ای غیرمنتظره برای قهرمان سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ وزن ۷۷ کیلوگرم جهان رقم خورد.

آکژول محموداف در این مبارزه ۴-۲ مغلوب حریف ژاپنی شد و به مدال نقره آسیا بسنده کرد. محموداف پیش از این در جام وهبی‌امره نیز مغلوب کشتی‌گیری از ترکیه شد که مبارزه نیمه‌نهایی جنجالی با محمدرضا مختاری را برگزار کرد و همراه با نماینده کشورمان دیسکالیفه شد.

نائو کوزاکای ژاپنی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد با شکست محمدعلی گرایی این کشتی‌گیر را از دور رقابت‌ها حذف کرده بود. جالب اینکه کوزاکا در صربستان بعد از غلبه بر گرایی، در نیمه‌نهایی مغلوب آکژول محموداف شده بود و درنهایت نیز به مدال برنز جهان رضایت داد.

 

یل گتوند ، بدون دادن امتیاز طلا گرفت

 امین میرزازاده آخرین کشتی‌گیر ایران بود که در روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان روی تشک حاضر شد و در فینال ۱۳۰ کیلوگرم مقابل مین سئوک کیم از کره‌جنوبی قرار گرفت و این کشتی را ۵-صفر به سود خود تمام کرد.

امین میرزازاده که سال ۲۰۲۳ با شکست رضا کایالپ از ترکیه قهرمان سنگین‌وزن کشتی فرنگی جهان شده بود، پیش از فینال ۸ بر صفر اسلام جان رحمت‌اف از ازبکستان و ۹ بر صفر ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را شکست داده بود.

 

فردا نیز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در پنج وزن ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم در بیشکک دنبال خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
درود بر امین میرزازاده افتخار ایران زمین یل گتوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
یل گیتی نه گتوند. لطفا ارزشش را پایین نیاور. ایشان یل گتوندی هستند نه یل گتوند
ماشالا تانک بختیاری
قلمبه دوست داشتنی ایران زمین
احسنت بر همه کشتی گیران (نه فقط امین میزازاده) ایران که سنگ تمام گذاشتند. باعث افتخار ما هستید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار