بازدید 8434
ابلاغ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳

لوکس نشینان و لوکس سواران گوش به زنگ باشند/ مالیات خودرو‌های بالای ۳.۵ میلیارد و خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان چقدر است؟

پلیس راهور فرماندهی انتظامی مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۳ به این سازمان ارسال کند.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ 15 April 2024

لوکس نشینان و لوکس سواران گوش به زنگ باشند/ مالیات خودرو‌های بالای ۳.۵ میلیارد و خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان چقدر است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی با انتشار بخشنامه‌ای از ابلاغ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور  خبر داد. این بخشنامه شامل ۱۶ تبصره از جمله مالیات ستانی از مالکان خودرو‌های لوکس و خانه‌های گران قیمت است.

بر این اساس؛ در تبصره ۶ بند چ بیان شده است: "انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند. "

به عنوان نمونه خودرویی که ارزش آن ۴ میلیارد تومان است، به ازای ۵۰۰ میلیون تومان مازاد بر نرخ قانون مذکور، باید مبلغ ۵ میلیون تومان برای سال جاری مالیات پرداخت کند و یا مالک خودروی شاسی بلند ۱۵ میلیارد تومانی، باید مالیات ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

رقم یک درصد برای مازاد بر ۳.۵ میلیارد تومان در شرایطی است که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این نرخ پلکانی افزایش داشت، اما از سال گذشته، نرخ یک درصد ثابت ماند. هرچند کف قیمت خودروی مشمول مالیات در سال گذشته، ۳ میلیارد تومان بود و برای سال جاری به ۳.۵ میلیارد تومان رسیده است. از سوی دیگر اخیرا دولت با ارسال بخش دوم از لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس اعلام کرده است که از محل مالیات ستانی خودرو‌های لوکس بالای ۳.۵ میلیارد تومان، مبلغ ۲ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نظر گرفته است.

در ادامه بخشنامه سازمان امور مالیاتی تاکید شده است: 

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودرو‌هایی که به موجب این بند برای آن‌ها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

همچنین پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودرو‌های مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند. در ادامه بیان شده است: مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

لوکس نشینان بخوانند

لوکس نشینان و لوکس سواران گوش به زنگ باشند/ مالیات خودرو‌های بالای ۳.۵ میلیارد و خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان چقدر است؟

اخیرا بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره جداول تفصیلی و پیوست ها و ارقام بودجه در جلسه علنی یکشنبه ۱۹ فرودین مجلس اعلام وصول شد. بررسی این بخش از لایحه بودجه نشان می دهد پیشنهاد دولت، درآمد مالیاتی ۴۳۷ میلیارد تومانی از خانه های با ارزش بالاتر از 35 میلیدر تومان است.

حال با این توضیح؛ در تبصره مذکور از بخشنامه سازمان امور مالیاتی موضوع احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ بیان شده است: زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلا‌های مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحد‌های مسکونی که ارزش هریک از آن‌ها بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال (۳۵ میلیارد تومان) باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان ۲ در هزار ارزش می‌شود.

واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های در حال ساخت، مشمول این مالیات نیست. باغ ویلا‌های غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات بعدی و کمیسیون‌های ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات باغ ویلا‌های مجاز است.

این در حالی است که سال گذشته خانه‌هایی که بالایی ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشتند، به عنوان خانه لوکس شناسایی می‌شدند که این رقم در بودجه ۱۴۰۳ به ۳۵ میلیارد تومان رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۰
بدون توجه به هوچیگیری و شارلاتان بازی اینها، با قدرت مالیات را از آنها بگیرید. به زبان خوش کسی مالیات نمیدهد. حتی مهلت پرداخت هم ندهید و در صورت عدم تمکین، خود و بستگان درجه یک شان را ممنوع الخروج، ممنوع المعامله و حسابهایشان را مسدود و اقدام به برداشت مبلغ مالیات تا میزان دو برابر تعیین شده کنید.
پاسخ ها
سید سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
مهم صرف شدن مالیات ها در مسیری است که شهروندان آثار و تبعات آن را عینا در رفاه و امکانات شهری و بهداشتی و .. ببینند. نظیر کشورهای اروپایی و کانادا که مردم آگاهانه و با اراده خود نسبت به پرداخت مالیات اقدام میکنند. چون میدانند که برای توسعه امکانات شهری و کشوری استفاده می شوند و نهایتا در
خودشان از آن منتفع می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
وقتی که یک ماشین 2 میلیاردی رو میفروشی به ملت 20 میلیارد وقتی تورم بالا 100 درصد داری وقتی به ماشین کارت سوخت نمیدی چه مالیاتی خودتون ماشین 2 میلیاردی رو کردید 20 میلیارد و مالیات میگرید
چه معنی دارد که در مملکت اسلامی یک نفر چندین ملک و ویلا داشته باشد و در همه آنها از انرژی یارانه ای استفاده کند؟
ایران بهشت فراریان مالیات بود چون ارقام شفاف نیود الان هست و باید به صورت جدی دنبال شود
این هم مثل بقیه دوروغ هایتان می باشد شما فقط زورتان به بیچاره بدبخت می رسد
این ماشین 3 میلیاردی هر جا جز ایران قیمتش 500 میلیونه، لوکس کجا بود بابا مسخره کردین
آقای قالیباف هم مالیات می ده؟
پول خرید چنین خانه ها و خودروهایی را صاحبان آنها با هر شغلی در نهایت از مردم کسب کرده اند این مالیات ها را هم در نهایت از مردم دریافت خواهند کرد و به دولت پرداخت می کنند
آقایونای مسولین ها لطفا از من مالیات نگیرید ندارم
بخدا دیوار استخر ویلای لواسانم رطوبت میده ندارم تعمیرش کنم آخه یه ویلای ده هزار متری نقلی با یه مازراتی کارکرده یک کف دست رنگ گلگیر شاگرد با یک بنز ناقابل است پونصد که بیشتر ندارم. دم دستی توی شهر هم یه پرادو دو درب دارم فقط تازه کلی مالیات از مغازه های بازار بزرگ هر سال پرداخت میکنم همونها بسمه دیگه

به من مسکین رحم کنید
کاهش ارزش پول ملی وتورم باعث‌شده بیشتر اموال منقول وغیر منقول قیمت کاذب پیدا بکنند حالا تاوان بی مدیریتی اقایان در مهار تورم وکاهش ارزش پول ملی هم مردم باید بپردازند
کاش به جای مالیات ارزش افزوه یه مالیاتی به اسم غربگدایی داشتیم هرکی غرب زده تشخیص داده میشد مالیات میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
قبوله فقط به شرطی که درآمدش صرف خرید ساندیس برا شما نشه
برای مدیریت سوخت باید قیمت ان ده برابر شود تا صرفه اقتصادی داشته باشد و جلوی قاجاق سوخت هم گرفته شود
حالا اگر کسی در سن 50 سالگی با فروش کل دارایی اندوخته و گرفتن کلی وام و پرداخت 80 میلیون قسط ماهانه از حقوق خود و همسرش یک خانه بالاتر از 35 میلیون ساخته باشد. که این وضعیت برای حفظ دارایی و خانه دار شدن در این سن انجام شده . از طرفی پرداخت اقساط و گرانی اخیر باعث شده در وضعیت معیشتی ضعیفی به سر ببرند، آیا تصمیم گیرندگان محترم فکری هم در مورد بازپرداخت اقساط ایشان و تامین مایحتاج زندگیشان که در اثر نابرابری تورم و افزایش حقوق اسفناک شده است کرده اند؟
بایدچنین چیزی باشه مالیات اگربخوادگرفته بشه بایدازقشرقوی وثروتمندگرفته بشه کسانی الان تواین مملکت خودروهای بالای ده بیست میلیارددارن یاکسیکه آپارتمان صدمیلیاردی داره یاخونه ی پانصدمیلیاردی یابالاترداره ازاون بایدمالیات سنگین گرفته بشه الان فاصله خیلی زیادطبقاتی باگرفتن مالیات ازاونهاگرفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
برادر اونا مالیات نمیدن .راههای فرار مالیاتی رو بلدن .با کارمندها رفیق اند .به هم نون قرض میدن .من رفتم اداره مالیات یک دکتر اومد کارمند براش پا شد و شنیدم که خوش وبش کردند و براش مالیات رو خیلی کم کرد و . ... زورشون به مردم مثل ما میرسه چه ساده اید شما .مردم هم از بس نون حروم اومده سفره اشون صد تا ظیطون رو درس میدن .همه منفعت طلب و خودخواه شدن
برو عامو دلت خوشه. بشین تا بهت بدهند. از فقیر بگیر بده به پولدار. پولداره میگه ماشینم ضربه خورده و دست دوم هست.قیمتش 1 میلیارد بیشتر نیست.چه طوری میخوای بگیری؟ اگر بخواستن پول بدهند که پولدار نمیشدند.
برای مولتی میلیاردرها دو در هزار و این جور رقمها پول توجیبی اقازاده هاشونه
همه جای دنیا ملت دارن این ماشین ها سوار میشن اینجا اسمش گذاشتن لوکس. ادرس غلط میدن مثل حقوق نجومی. در حالی که سوار شدن این ماشین ها و حقوق 30 میلیونی حداقل حق این مردم.
منزل لاکچری پناهیان هم مشمول این مالیات میشود یا اینکه با او هم برخورد مومنانه می کنید و بدهی اش بخشیده میشود؟
جُک است. خودروی تویوتای دست دوم شش سال کر کرده بالای 5 میلیارد قیمت داره و لوکس تعریف می شود لابد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مداحان و امامان جماعت و مراجع تقلید چگونه مالیات میدن؟ علم الهدی چطور مالیات درآمدش از موقوفات رو میده؟
موجب این گرانتیها و تورم ، ناکارامدی دولت است. ندیده بودیم که دولت مالیات بر بی عرضگیش بگیرد !
مالیات بر تورم ؟! هر جای دنیا اینو تعریف کنی بهت پناهنگی میدن!
شما که پول مالیات ، بنزین و غیره حداقل سی سال را در قالب اضافه بهای خودرو از مردم پیش پیش می گیرید دیگر مالیات و گران کردن بنزین برای خودروها چه صیغه ای هست
جالب است دولت معاف مالیات را برای کارگران وکارمندان دولت همون ده میلیون پارسال درنظر گرفته است (با توجه به افزایش بیست درصدی)ولی برای آقایان سرمایه دار معافیت بالای 10 درصد برای ماشین های لوکس وتقریبا 70 درصدی برای خانه های لوکس.دولت خدمتگزار به مردم مستضعف!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اینکارشون واقعا زشته همش 0.2 درصد توجهکنید دو دهم درصد از خونه بالای 35 میلیارد میخوان مالیلت بگیرند در حالیکه از ماشین بالای سه و نیم میلیارد 1 درصد قراره اخذ بشه من بودم از جفتشان یکی 10 درصد توجه کنید ده درصد مالیات میگرفت تا دیگه زراندوزی نکنند
جالبه که اکثرا هم کفر نعمت میکنند و قر میزنند و طلبکارم هستند این 5 درصدی های بی غم
من یه خودرو تویوتا صفر کیلومتر در سال 1395 خریدم 170 میلیون 130 میلیون خودم داشتم 40 میلیون هم وام گرفتم حالا این خودور به لطف مدیریت نالایق آقایان بعد از 8 سال هم که سوار شدم شده 5 میلیارد خوب به من چه که این تورم وحشتناک قیمت این ماشین رو چند هزار درصد بالا برده چرا باید من مالیات این خودرو رو که تو دبی امثال این خودرو رو اسقاط میکنن باید پرداخت کنم . این چه ظلم بزرگیه در حق مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
برو بفروش چند رنگ پراید بخر هر روز یک رنگش سوار شو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست