بازدید 6249

۱۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی این شهر غیرایرانی‌اند

معاون تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از دانشجویان این دانشکده در مقطع تحصیلات تکمیلی (دستیار دندانپزشکی) غیر ایرانی و از کشورهای عراق و افغانستان هستند.
کد خبر: ۱۲۳۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ 11 April 2024

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تورج واعظی افزود: هم اینک ۱۰۰ دستیار تخصصی در ۱۰ رشته تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند و این دانشکده هر سال ۳۰ ورودی جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

وی رشته های تخصصی دانشکده دندانپزشکی مشهد را شامل «بیماری‌های دهان، فک و صورت، رادیولوژی دهان، فک و صورت، پاتولوژی دهان، فک و صورت، جراحی دهان، فک و صورت، پروتزهای دندانی، پریو، ارتودنسی، n۲، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی ترمیمی و phd سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی» عنوان کرد.

معاون تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته افزایش پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در این دانشکده پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز فلوشیپ (فوق تخصص ) در ۲ رشته‌ «فتوسرجری، ارتودنسی و ایمپلنت» در دانشکده دندانپزشکی مشهد افزود: نخستین ورودی‌های این رشته ها در مهر ماه امسال پذیرش می‌شوند، پیش از این فلوشیپ رشته های «بافت شناسی دهان، دندانپزشکی بیمارستانی و ارتودنسی شکاف کام و لب» در این دانشکده دایر بود.

واعظی راه‌اندازی بخش دیجیتال دندانپزشکی، افتتاح بخش اسکنر داخل دهانی، تجهیز بخش جراحی دهان، فک و صورت و تروما بیمارستان ولایت را از جمله اقدامات معاونت تخصصی و تحصیلات تکمیلی این دانشکده در سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی همراه با شرکت در اردوهای جهادی به «صرف لبخند» در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ حضور پررنگی داشتند، افزود: در این مدت ۶۰ دستیار دندانپزشکی (رزیدنت) و ۶۰ استاد در اورژانس دندانپزشکی خدمات درمانی مورد نیاز بیماران حوزه دهان و دندان را ارائه کردند.

دانشکده دندانپزشکی مشهد یکی از قدیمی ترین دانشکده های دندانپزشکی در ایران است که در سال ۱۳۴۴ و در فضایی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشکده دندانپزشکی یکی از هفت دانشکده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، این دانشکده دارای ۱۱۵ عضو هیأت علمی، ۷۸۰ دانشجو در ۱۱ گروه آموزشی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار