بازدید 3624

پرسپولیس با یک گل خارجی به یکقدمی صدر رسید

مهمان سرخپوش تهرانی در روزی که سرمربی برزیلی از کنار زمین اخراج شد، موفق شدند با سوپرگل اوستون اورونوف به بردی مهم برسند. پرسپولیس با این نتیجه 46 امتیازی شد و به یک امتیازی استقلال در صدر جدول رسید.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 07 April 2024

پرسپولیس با یک گل خارجی به یکقدمی صدر رسید

پرسپولیس در بازی حساس خارج از خانه، گل‌گهر سیرجان را شکست داد و به یک امتیازی استقلال رسید.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس در چارچوب دیداری از هفته بیست‌و‌دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 19 امشب (یکشنبه) در ورزشگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی یک بر صفر شاگردان اوسمار به پایان رسید.

ترکیب گل‌گهر: محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، علیرضا آرتا، بهنام برزای، مهدی تیکدری (74 - مهدی ممی‌زاده)، سعید سحرخیزان، روبرتو تورس، سامان فلاح، احمد زنده‌روح (69 - علیرضا کوشکی)، قائم اسلامی‌خواه (79 - عباس شرفی) و اریک بانیاما.

سرمربی: اوزونیدیس

ترکیب پرسپولیس: امیررضا رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، امید عالیشاه (88 - سینا اسدبیگی)، مسعود ریگی، سروش رفیعی (65 - محمد خدابنده‌لو)، مهدی ترابی (65 - سعید صادقی)، اوستون ارونوف (88 - میلاد سورگی) و عیسی آل‌کثیر (79 - وحید امیری)

سرمربی: اوسمار ویرا

اوستون ارونوف ستاره ازبکستانی سرخپوشان، تک گل این بازی را در دقیقه 28 به زیبایی و با یک شوت تماشایی از گوشه محوطه جریمه برای پرسپولیس وارد دروازه اخباری کرد تا شاگردان اوسمار برزیلی از توقف روز گذشته استقلال مقابل مس رفسنجان نهایت استفاده را ببرند و اختلاف خود با آبی‌ها را در صدر جدول به یک امتیاز کاهش دهند. پرسپولیس با این برد خارج از خانه 46 امتیازی شد.

در این بازی بهنام برزای مامور مهار ارونوف بود که کار بسیار سختی داشت و زوج ترابی در کنار این مهاجم ازبک کار را برای حریفان پرسپولیس دشوار کرده است. ارونوف اگر باهوش تر بود در این مسابقه هت تریک می‌کرد اما بارها مقابل دروازه میزبان ضربات آخر را خوب نزد.

مالکیت توپ در اکثر دقایق بازی در اختیار پرسپولیس بود و گل‌گهر با وجود میزبانی و غیبت بیرانوند، نتوانست گلر جوان قرمزپوشان را بیش از یکی دو بار به زحمت بیندازد.

اخراج اوسمار توسط موعود بنیادی‌فر باعث تعجب همه شد. سرمربی آرام سرخ‌ها که بابت ورود بی اجازه کادر پزشکی گل گهر اعتراض کرده بود توسط داور اخراج شد تا اولین کارت قرمزش را در قامت سرمربی پرسپولیس تجربه کند.

داور: موعود بنیادی‌فر

پرسپولیس با یک گل خارجی به یکقدمی صدر رسید

شرح گل‌

گل پرسپولیس در دقیقه 27 توسط استون ارونوف: یک سوپرگل از ستاره 23 ساله ازبکستانی. او توپ را در تقاطع سمت چپ خطوط طولی و عرضی محوطه جریمه گل گهر تصاحب کرد و با شوتی فنی و زیبا به زاویه مخالف، پرسپولیس را به گل رساند. اخباری فقط شاهد عبور توپ از روی سرش به داخل دروازه بود.

 

لحظات حساس 

دقیقه 6+90/ زائر کاظمینی با فراری سریع، خود را به دروازه پرسپولیس رساند، اما توپ را به آسمان کوبید و دومین موقعیت عالی را از دست داد.

دقیقه 82/ فرصت برای گل گهر ؛ سانتر رزاق پور از سمت چپ در داخل محوطه شش قدم به مسعود زائر کاظمینی رسید، و او با کنترل و چرخش زیبا با امیررضا رفیعی تک به تک شد اما سعی کاظمینی در دریبل گلر جوان باعث شد او با کف دست توپ مهاجم را بزند و سپس شوت بازیکن دیگر گل‌گهر را هم با پا دفع کرد تا در دو مرحله به زیبایی اجازه ندهد دروازه پرسپولیس باز شود.

دقیقه 75/ برخورد شدید عبدالکریم حسن با قائم اسلامی خواه منجر به مصدومیت بازیکن گل گهر شد. اعتراض ویرا به ورود تیم پزشکی بدون هماهنگی با داور، آن هم در جریان مسابقه، کارت قرمز را برای او به دنبال داشت.

دقیقه 62/ روبرتو تورس با شوت از راه دور ، دروازه پرسپولیس را تهدید کرد، ولی بی‌ثمر بود.

دقیقه 46/ در شروع نیمه دوم، اوستون اورونوف می‌توانست خودش و تیمش را دو گله کند، اما در موقعیت تک به تک، اخباری مانع او شد. وینگر ازبکستانی در برگشت هم می‌توانست دروازه را باز کند، ولی ضربه او از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 41/ شوت پای راست مهلک و سهمگین عبدالکریم حسن از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه گل گهر برخورد کرد و به زمین برگشت. اخباری فقط نظاره‌گر توپ بود.

دقیقه 40/ روبرتو تورس هافبک اسپانیایی وقتی دید رفیعی از دروازه بیرون آمده، ضربه استادانه خود را از میانه میدان به پشت سر او زد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39/ امیررضا رفیعی با خروج خوب، توپ ارسالی از سمت چپ را جمع کرد و به شدت از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد.

دقیقه 21/ شوت زمینی اوستون اورونوف از پشت محوطه جریمه را محمدرضا اخباری برگرداند. در ادامه امید عالیشاه، شانس خود را امتحان کرد که تنها یک کرنر نصیب پرسپولیس شد.

دقیقه 16/ بلافاصله گل گهر روی ضد حمله با شوت خطرناک سعید سحرخیزان دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه 16/ امید عالیشاه در محوطه جریمه گل گهر از سوی ابوالفضل رزاق پور سرنگون شد، ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. اوسمار ویرا به دلیل اعتراض با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 6/ پاس عمقی زیبای ترابی می‌توانست اوستون اورونوف را در موقعیت گلزنی قرار دهد، اما بهنام برزای اجازه نداد و توپ را دفع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست