بازدید 3608
نکونام، حریف یک نباز مثل خودش، نشد

استقلال با دبل بلانکو از باخت برگشت، جنجال نبود VAR

این بازی در پایان با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید. با این نتیجه استقلال با ۴۷ امتیاز همچنان صدرنشین است و مس با ۲۶ امتیاز در رتبه دهم جای گرفت. این نتیجه بیش از همه، به سود پرسپولیس است که با ۴۳ امتیاز استقلال را تعقیب می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 06 April 2024

استقلال با دبل بلانکو از باخت برگشت، جنجال نبود VAR

صدرنشین لیگ برتر بیست‌وسوم، هفته بیست‌ودوم مسابقات را با تساوی مقابل مس رفسنجان پشت سر گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ استقلال در اولین دیدار خود در سال جدید از ساعت 19 امروز (شنبه) در ورزشگاه آزادی مقابل مس رفسنجان صف‌آرایی کرد و به تساوی 2 - 2 بسنده کرد. سجاد شهباززاده (3) و سعید واسعی (46) برای مس و گوستاوو بلانکو (16 و 51) برای استقلال گلزنی کردند.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی (67 - پیمان بابایی)، مهدی مهدی‌پور (40 - زبیر نیک‌نفس)، گوستاوو بلانکو (83 - آرمان رمضانی)، ابوالفضل جلالی (83 - جعفر سلمانی)، میلاد فخرالدینی، جلال‌الدین ماشاریپوف (83 - امید حامدی‌فر) و آرش رضاوند.

ترکیب مس رفسنجان: حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، سجاد شهباززاده (1+90 - میثم تیموری)، منتظر محمد (86 - محمد اکبری)، حسن جعفری، فرشید باقری، محمدمهدی محبی (79 - عرفان شهریاری)، علی عدنان کاظم، سعید واسعی (79 - محمدرضا مهدی‌زاده) و جلال‌الدین علی‌محمدی.

شاگردان جواد نکونام گرچه دو امتیاز حساس خانگی را از دست دادند اما دو بار بازی باخته را به تساوی کشاندند تا همچنان با 47 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی باشند و در صورت برتری پرسپولیس مقابل گل‌‌گهر سیرجان در دیدار فردا فاصله امتیازی‌اش با این نزدیک‌ترین رقیب در جدول به یک امتیاز کاهش خواهد یافت. محرم نویدکیا که تا کنون در نیم فصل دوم شکست نخورده‌ نیز مس را با 26 امتیاز به جایگاه دهم رسانده است و قطعا در ادامه فصل یقه همه تیمهای بالای جدول را با سطح فنی عالی خود خواهد گرفت.

نکته مهم دیگر بازی،  اشتباهات پیاپی حامد لک درون دروازه مس بود که هر دو گل استقلال روی جاگیری اشتباه و دفع توپ ناشیانه او روی گل دوم بلانکو، به ثمر رسید.

درخشش خارق العاده سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال در دو برهه که در لیست مازاد جواد نکونام قرار گرفته بود، نکته مهم این تقابل بود. شماره ۱۰ مس ، با یک گل و یک پاس گل نقش محوری خود در تیم فعلی‌اش را به رخ نکونام کشید. او بارها مدافعان استقلال را عذاب داد و نمره کاملی از این بازی گرفت.

موضوع مهم دیگر بیرون کشیدن توپ از روی خط یا داخل دروازه مس رفسنجان در نیمه دوم توسط نژادمهدی مدافع نارنجی‌پوشان بود که اعتراض شدید نیمکت استقلال و نکونام را در پی داشت اما بیژن حیدری و کمک کنار خطش، تشخیص دادند که تمام توپ از تمام خط عبور نکرده است. 

شاید اگر در این مسابقه، سیستم کمک داور ویدیویی یا VAR استفاده می‌شد خیلی راحت می‌شد این صحنه را قضاوت کرد و به اطلاع داور وسط رساند اما به رغم وجود دستگاه مذکور در ایران، از آن در مسابقات سرنوشت ساز استفاده نمی‌شود!

داور: بیژن حیدری

شرح گل‌ها

گل اول مس دقیقه 3 / روی توپ گیری که بازیکنان مس رفسنجان انجام دادند، سجاد شهباززاده با یک ضربه دیدنی، سیدحسین حسینی و استقلال را تسلیم کرد تا بازی یک بر صفر شود.

گل اول استقلال دقیقه 16 / ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی با ضربه سر دیدنی و فوق العاده گوستاوو بلانکو همراه شد که این توپ تبدیل به گل مساوی مسابقه شد.

استقلال با دبل بلانکو از باخت برگشت، جنجال نبود VAR

گل دوم مس دقیقه 47 / حرکت انفجاری سجاد شهباززاده؛ مهاجم سابق استقلال که امشب روی فرم است، چند بازیکن را بعد از اشتباه ایمان سلیمی دریبل کرد و توپ را به سعید واسعی رساند که ضربه این بازیکن از بین پاهای سیدحسین حسینی وارد دروازه استقلال شد.

گل دوم استقلال دقیقه 51 / ارسال آرمین سهربیان به تیر دروازه برخورد کرد و پس از آن توپ مقابل پاهای گوستاوو بلانکو افتاد تا او برای بار دوم در این مسابقه گلزنی کند.

 

لحظات حساس بازی

دقیقه 9: مهرداد محمدی با یک حرکت دیدنی وارد محوطه جریمه شد و پس از یک سر توپ، مدافع حریف را از جریان بازی خارج کرد. در ادامه شوت تماشایی او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 26: مهرداد محمدی از راه دور اقدام به شوت زنی که ضربه فوق العاده دیدنی او به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 28: ضربه ایستگاهی مهدی پور با برخورد به دیواره دفاعی به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت و راهی کرنر شد.

دقیقه 32: روی فرار تند و تیز ابوالفضل جلالی، او صاحب موقعیت شد که پس این بازیکن به سهرابیان رسید ولی ضربه مدافع پیش تاخته آبی ها کم جان بود و لک توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 34: ارسال مهدی پور روی یک ضربه کاشته با ضربه سر چشمی همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45: گوستاوو بلانکو در پشت محوطه جریمه و با پاس زبیر نیک نفس صاحب فرصت شد که شوت او به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک راهی اوت شد.

استقلال با دبل بلانکو از باخت برگشت، جنجال نبود VAR

دقیقه 56: ارسال علی عدنان به شهباززاده رسید و با وجود اینکه این بازیکن در آفساید بود اما ضربه سر او را حسینی به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 59: پرتاب اوت فخرالدینی در پشت محوطه جریمه به جلالی رسید که شوت محکم و روی پای او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: شوت منتظر محمد با برخورد به مدافعان استقلال بلاک شد و به حسینی رسید.

دقیقه 67: پاس ماشاریپوف در پشت محوطه جریمه به بلانکو رسید و او نیز توپ را برای رضاوند کاشت که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: منتظر محمد پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه فنی و پای چپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: بلانکو می توانست هت تریک کند. او روی پاس ماشاریپوف وارد محوطه جریمه شد که شوت مهاجم آرژانتینی را حامد لک با یک دست مهار کرد.

دقیقه 80: استقلال موقعیت بزرگی برای گل تساوی داشت. ضربه پیمان بابایی به پایه تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه توپ به فخرالدینی رسید که شوت او را نژاد مهدی از روی خط دروازه برگشت داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست