بازدید 2463

بازار داغ فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی

با اعلام خبر سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی توسط وزیر نفت طی روزهای آتی، شاهد به راه افتادن موجی از تبلیغات فروش کارت‌های سوخت در فضای مجازی هستیم.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ 05 April 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، 15 فروردین در حاشیه جلسه هیات دولت، جواد اوجی، وزیر نفت، خبری در خصوص استفاده از کارت‌های سوخت بیان کرد. او با اشاره به تکلیف قانونگذار در بودجه ۱۴۰۳ به وزارت نفت گفت: «در قانون و بودجه ۱۴۰۳ قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال جدید ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام گیرد. با توجه به وظیفه ما در مدیریت مصرف سوخت از طریق استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، در هفته‌های آتی انشاءلله عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.»

جلسه هیئت دولت در تاریخ 15 فروردین‌ماه برگزار شد و در حاشیه این جلسه، وزیران در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داده و به توضیح جدیدترین تصمیمات دولت پرداختند.

این صحبت‌های وزیر نفت، باعث ارزشمندتر شدن کارت سوخت شخصی، نسبت به قبل می‌شود. ارزشمندی‌ای که به یک چالش نیز تبدیل می‌شود و بازار سیاه خرید و فروش کارت سوخت را در فضای مجازی ایجاد کرده است. 

از طرفی سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، درخصوص انتشار اخباری مبنی بر بفروش رسیدن کارت‌های سوخت شخصی به «ایلنا» گفت: ما طی هفته آینده اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص استفاده مردم از کارت سوخت شخصی انجام می‌دهیم. 

او اظهار داشت: کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها در اختیار شرکت پخش قرار دارد و نظارت صورت می‌گیرد و باید از داشبورد صورت‌حساب در اختیار شرکت قرار گیرد بنابراین امکان ندارد کارت از جایگاه خارج شود. ضمن اینکه هر کارت کد مخصوص دارد و در صورتی که از جایگاه خارج شود در جایگاه دیگر جواب نمی‌دهد. همچنین در کارت شخصی دارنده خودرو نیز ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای و ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ آزاد موجود است؛ بنابراین منطقی نیست این میزان ۱۶۰ لیتر با نرخ‌هایی که در فضای مجازی با ارقام یک تا ۵ میلیون عنوان شده؛ فروخته شود.

اما برخلاف صحبت‌های مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در فضای مجازی شاهد تبلیغات گوناگون و متنوع فروش کارت سوخت با قیمت‌های عجیب و نجومی هستیم.

قیمت فروش کارت سوخت‌ها باتوجه به میزان سهمیه موجود 1500 یا 3000 تومانی موجود در کارت‌ها از حدود ۱ میلیون تومان شروع و تا 15 میلیون تومان هم مشاهده شده است.

 بازار داغ فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی
در یکی از آگهی‌های فروش کارت سوخت که در دیوار منتشر شده است، مبلغ 15 میلیون تومان برای 6 ماه تعیین شده است. این شخص در آکهی خود قید کرده است: در این کارت 160 لیتر بنزین 1500 تومانی وجود دارد و بعداز شش ماه باید دوباره بر سر مبلغ توافق کنیم.

آگهی دیگری نیز که متعلق به کارت سوخت موتور است به قیمت 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد.  سهیمه سوخت موتور سیکلت در حال حاضر ماهانه 25 لیتر است که حداکثر تا 9 ماه و معادل 225 لیتر ذخیره می‌شود.

همچنین برای خودروهای سواری، سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومنی در هر ماه 60 لیتر و سهمیه بنزین 3000 تومانی، 100 لیتر است. همچنین ذخیره سهمیه بنزین 1500 تومانی، 6 ماه و حداکثر 360 لیتر است. ازاین‌رو اگر کارت سوختی، 360 لیتر سهمیه بنزین 1500 تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار