بازدید 1972

تاکید نخست‌وزیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به دیدار سال گذشته خود با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نقطه مشترک مرزی و اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیت زیادی برای روابط خود با تهران قائل است.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷ 02 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان امروز در اسلام‌آباد با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

سفیر کشورمان برگزاری شایسته انتخابات پارلمانی اخیر در پاکستان و همچنین انتخاب شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید این کشور را به وی تبریک گفت.

طرفین در این دیدار حول محور سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان بنا بر دعوت رسمی شهباز شریف تبادل نظر کرده و بر اهتمام ویژه دو کشور برای موفقیت‌آمیز ساختن این سفر تاکید کردند.

شهباز شریف همچنین برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را تبریک گفت.
وی تاکید کرد که پاکستان مصمم به میزبانی از آیت‌الله رئیسی و مشتاق به انجام شدن هرچه سریعتر این سفر مهم می‌باشد.

نخست وزیر پاکستان و سفیر ایران در ادامه بر اهمیت حسن روابط برادرانه دو کشور همسایه، ضرورت ارتقای مناسبت اقتصادی و تجاری با تمرکز ویژه بر گسترش تجارت مرزی تاکید کردند.

دو طرف با تمجید از همراهی و هم صدایی دو کشور ایران و پاکستان در مجامع بین المللی به ویژه حمایت قوی فلسطین و وضعیت غزه بر لزوم جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونسیتی و برقراری فوری آتش بس تاکید کردند.

روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهباز شریف از دریافت پیام تبریک سید ابراهیم رئیسی و تماس تلفنی ایشان به مناسبت انتخاب خود به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان قدردانی کرد و افزود: ایران و پاکستان از روابط تاریخی و برادرانه برخوردارند.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان به دیدار خود با رئیس جمهور ایران در هنگام افتتاح مشترک بازارچه مرزی و خط انتقال برق در تابستان سال گذشته و دیدار سران دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۲ در سمرقند اشاره کرد.

وی با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مسلمان کشمیر بر لزوم همکاری هر کشور برای تقویت تجارت، همکاری های انرژی، ارتباط جاده ای و ریلی، تبادلات فرهنگی، مبارزه با تروریسم و همکاری های امنیتی تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار