بازدید 1261

افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در آب‌های جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ 02 April 2024

به گزارش «تابناکم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای محدوده ۲۲ تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱ تا ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل از سه‌شنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۷ فروردین‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی ، احتمال اختلال در فعالیت های شیلاتی و فعالیت های سکوهای نفتی وجود دارد بنابراین منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌شود.

گفتنی است، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار