بازدید 6991
۲
اعلام تاریخ مجمع و عزل چند رییس هیات؛ وزارت ورزش فقط تماشا می‌کند

پشتک انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بدون نام‌نویسی از کاندیداها! / تکرار مجمع جنجالی ۱۴ماه پیش با بوی تعلیق؟

ایرادات اساسی به روند برگزاری انتخابات ژیمناستیک وارد است؛ انتخاباتی که طبق حکم دیوان عدالت اداری ابطال شده بود و باید از نو برگزار می‌شد و نام نویسی از متقاضیان صندلی ریاست هم قاعدتا باید دوباره انجام می‌شد؛ اما قرار است با همان ۳ فرد سابق برگزار شود!
کد خبر: ۱۲۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ 02 April 2024

پشتک انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بدون نام‌نویسی جدید از کاندیداها! / تکرار مجمع جنجالی یکسال‌ونیم پیش با بوی تعلیق؟

فدراسیون ژیمناستیک در اقدامی شتابزده و عجیب، عصر روز شنبه، یازدهم فروردین، زمان برگزاری انتخابات ریاست این رشته ورزشی را اعلام کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که گفته می‌شد هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک برای مسائل حقوقی ناشی از عدم ثبت‌نام جدید از نامزدهای ریاست، از وزارت ورزش و جوانان استعلام گرفته و منتظر پاسخ است، ناگهان زمان قطعی برای برگزاری انتخابات ژیمناستیک اعلام شد.

حالا سوال این‌ است: علت اعلام غیررسمی زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک چیست؟!

 طبق اعلام برخی رسانه‌ها که قاعدتا به نقل از منابع داخلی و مقامات فدراسیون که اکنون با سرپرستی خانم درگاهی اداره می‌شود، بوده است، انتخابات ریاست و هیات‌رئیسه فدراسیون ژیمناستیک ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران با حضور اعضا برگزار خواهد شد؛ موضوعی که البته توسط رسانه رسمی فدراسیون یا وزارت ورزش و جوانان هنوز تایید نشده‌ است.

پشتک انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بدون نام‌نویسی جدید از کاندیداها! / تکرار مجمع جنجالی یکسال‌ونیم پیش با بوی تعلیق؟

این در حالی است که ایرادات اساسی به روند برگزاری انتخابات ژیمناستیک وارد است؛ انتخاباتی که طبق حکم دیوان عدالت اداری ابطال شده بود و باید از نو برگزار می‌شد و نام نویسی از متقاضیان صندلی ریاست هم قاعدتا باید دوباره انجام می‌شد؛ اما قرار است با همان ۳ فرد سابق برگزار شود!

یعنی فردی که ۱۴ماه قبل تمایلی به حضور در رقابت انتخاباتی برای دستیابی به پست ریاست فدراسیون ژیمناستیک نداشته و یا اینکه اصلا شرایطش در آن تاریخ با شروط نام نویسی تطبیق نداشته، حالا حق دارد که برای این انتخابات اقدام کند. 

از سوی دیگر، اخبار مختلفی حاکی از محکومیت یا رد صلاحیت قطعی یک یا دو نفر از کاندیدهای قبلی از سوی نهادهای قضایی و امنیتی به گوش می‌رسد که نگرانی بابت عدم انجام ثبت‌نام جدید از کاندیداها را بیشتر می‌کند. 

به‌ نظر می‌رسد انتخابات این فدراسیون پرحاشیه المپیکی قرار است با نامزدهای همان انتخابات سال ۱۴۰۱ برگزار شود؛ مساله‌ای که به تایید معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌خانه هم رسیده و بدون‌ تردید یک خلأ قانونی را بر جای خواهد گذاشت.

طبق قوانین آیین‌نامه‌ای، برای نام نویسی کاندیداها تا برگزاری انتخابات هر فدراسیون، محدوده زمان مشخص و کوتاهی لحاظ شده که در صورت برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک بدون در نظر گرفتن این امر، کاندیداهای بازنده امکان شکایت و حتی ابطال انتخابات را خواهند داشت.

از سویی دیگر گفته می‌شود نهادهای جهانی ورزش شامل کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی ژیمناستیک با هشدار به کمیته ملی المپیک ایران خواهان برگزاری انتخابات تا اواخر ماه اردیبهشت شده اند.

اکنون این موضوع هم دست برگزارکننده انتخابات را برای نام نویسی مجدد بسته است و باید زودتر از این اقدام می‌شد؛ اما پولادگر و تیمش با وقت کشی، زمان طلایی برای نام نویسی جدید از کاندیداها را هدر دادند و به نظر می‌رسد، همه در عمل انجام شده قرار گرفته‌اند!

پشتک انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بدون نام‌نویسی جدید از کاندیداها! / تکرار مجمع جنجالی یکسال‌ونیم پیش با بوی تعلیق؟

همزمان در برخی هیات‌های استانی ژیمناستیک در دوره کوتاه بازگشت زهرا اینچه‌درگاهی، تغییراتی صورت گرفته و روسای مستقر برکنار شده اند و جای آنها نفرات عزل شده قبلی، حکم سرپرستی گرفته‌اند!

این تحرکات واضح، صدای اعتراض برخی هیات‌ها را درآورده و شکایاتی را روانه وزارت ورزش و جوانان کرده است. مجمع ژیمناستیک سابقه خروج ۲۵ تن از سالن رای‌گیری و ابطال انتخابات را دارد و حالا اگر یک بار دیگر آن ترکیب بخواهد دست به آبستراکسیون یا همان از حداکثر انداختن تعداد اعضای مجمع بزند، قطعا خطراتی برای ژیمناستیک ایران در پی خواهد داشت.

ژیمناستیک ایران ۴۵ روز بحرانی و پر حادثه را در پیش دارد و احتمال رخ دادن هر اتفاقی در مجمع جنجالی این فدراسیون و یا حتی قبل از آن می‌رود. 

باید دید وزارت ورزش چه نقشه راهی برای عبور از شرایط حساس کنونی برگزیده و آیا بار دیگر با دخالت و تهدید فدراسیون جهانی، ژیمناستیک ایران با خطر تعلیق مواجه خواهد شد یا به سلامت از این گردنه خطرناک عبور می‌کند؟!

نویسنده: مهدی کریمی 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چقدر انتخابات فدراسیون ها مهندسی می شوند!!!
تشنگان قدرت نه عاشقان خدمت!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار