بازدید 2047

رویانیان: مخالف بی‌حجابی و وضعیت کنونی هستم اما...

محمد رویانیان گفت: موضوع حجاب برای دشمنان ما مهم است و دروازه‌ای است که باز کرده اند تا پاکی و اعتبار ما را مورد هجوم قرار بدهند. این یک جنگ ترکیبی است و آنها قصد استحاله آرمان های انقلاب و نظام را دارند.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 01 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، پس از انتشار گفت و گوی سردار رویانیان با خبرآنلاین؛ بخش های زیادی از این گفت و گو در سایر رسانه ها بازتاب زیادی داشت.به خصوص صحبت های سردار در خصوص حجاب که نیازمند توضیحات بیشتری است.رویانیان در خصوص آن بخش از مصاحبه اش توضیحاتی را در اختیار خبرآنلاین قرار داده که در ادامه می خوانید؛

با توجه به اینکه مصاحبه بنده در خصوص موضوع بدحجابی بسیار بازتاب داشت لازم می دانم توضیحاتی به مخاطبین بدهم از جمله آقای تاج زاده که مصاحبه بنده را در سایت خودشان قرار دادند.

بنده خودم اصولگرا هستم و فرزندان و نوه‌های خانواده ام چادری اند. بنده مخالف بی حجابی و وضعیت کنونی هستم، اما راه حل مسئله حجاب و بی حجابی را در راه کار‌های مبتکرانه و جدید می‌دانم از جمله اینکه اساسا بنده زنان و دختران محترمه کشور را به ۵ دسته از نظر مخاطب تقسیم می‌کنم.

دسته اول بانوانی هستند که حجاب سنتی دارند و چادری هستند. این دسته پرچمداران شریعت و حافظان ارزش‌های دینی هستند و باید به شرف و غیرت شان درود فرستاد.

دسته دوم خانم‌هایی هستند که چادر ندارند، ولی با حجاب هستند. این‌ها هم موجب شرافت جامعه ما هستند و حتما همسران و مادران بسیار موفقی در کشور خواهند بود.

دسته سوم افرادی هستند که بدون غرض "شل حجاب" هستند و طبق گفته مقام معظم رهبری بدون اینکه عنادی داشته باشند به این صورت هستند. این‌ها هم دسته‌ای هستند که باید مورد تشویق وترغیب قرار بگیرند که از حجاب کاملتری استفاده کنند و نباید به آن‌ها بی احترامی شود. باید با گفتمان و تشویق این خواهران و دختران گرانقدر را به سمتی سوق داد که بیشتر به حجاب شان توجه کنند.

یک سری هم جوانان و بیشتر نفراتی هستند که زیاد مقید نیستند و در شرایط کنونی به یک هجمه ترکیبی که دشمن به کشور ما تحمیل کرده دامن می‌زنند و بی بندو باری می‌کنند. به خصوص در دروازه بی حجابی، که یک دسیسه هدفمند و با مشارکت کشور‌های دشمن ایران، انقلاب و اسلام است.

این دسته هم باید مورد توجه قرار بگیرند که با برنامه‌های آموزشی، فرهنگی از طریق خانواده، از طریق رسانه‌ها و گفتمان خوب و صحیح بشود به راه درست برگرداند.

یک عده  هم هستند که آن‌ها معمولا به نوعی از معاندین خارج از کشور فرمان می‌گیرند یا به عبارت بهتر تحت تاثیر آن‌ها قرار دارند. این دسته از افراد‌های قلیلی هستند که باید تکلیفشان را در جامعه روشن کنیم.

به طور کلی موضوع حجاب را باید تقسیم بندی کرد و سلسه مراتب برایش قائل شد.

در خصوص دسته آخر بهترین راه برخورد تدبیر و دستور‌های مقامات قضایی به خصوص قوه قضاییه (که نشان داده با تدبیر همواره در این سال‌ها عمل کرده) است. باید از طریق صحیح و شرعی و درست با این موضوع مواجه شد.

از نظر من بستر اصلی این موضوع باید در نظم و انضباط اجتماعی دیده شود. باید با بعضی از افراد که می‌خواهند جو اجتماعی را خراب کنند و به دین و باور و پاک دامنی دختران ما آسیب برسانند با تدبیر برخورد کرد البته نه برخورد فیزیکی. باید با ابزار‌هایی که داریم کار را پیش ببریم. قوه قضاییه می‌تواند با این پدیده ناهنجار والوده کننده جامعه، به خوبی رفتار کند.

موضوع حجاب برای دشمنان ما مهم است و دروازه‌ای است که باز کرده اند تا پاکی و اعتبار ما را مورد هجوم قرار بدهند. این یک جنگ ترکیبی است و آن‌ها قصد استحاله آرمان‌های انقلاب و نظام را دارند.

من  باز هم تاید می‌کنم که نباید هر کسی که شل حجاب است یا چادر ندارد را جزو مخاطبان قانون عفاف و حجاب قرار بدهیم. بهتر است کمی مدبرانه و با برنامه ریزی این پدیده شوم را که در حال گسترش از طریق دشمنان است را کنترل کنیم. ما سال‌ها در بخش فرهنگ و آموزش هزینه درستی نکردیم یا اگر هم کرده ایم موفق نبوده است و حالا باید هزینه‌های بیشتری بکنیم. متاسفانه گاهی هم برخورد فیزیکی صورت می‌گیرد که این‌ها مشکلاتی هستند که ریشه در فرهنگ، نقص آموزش و پرورش و تربیت جوانان ما دارد. ما باید متکی به تقسیم بندی حجاب باشیم و با سیاستی درست با این پدیده رفتار کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست