بازدید 27589

فاصله بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها کاهش یافت

نتایج نظرسنجی‌های جدید حاکی از کاهش فاصله میان حمایت‌ها از بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.
کد خبر: ۱۲۲۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷ 31 March 2024

به گزارش تابناک،نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۴۶.۵ درصد در مقابل جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی با ۴۵.۵ درصد پیشتاز است.

آخرین باری که آرای این ۲ نامزد در نظرسنجی‌ها تا این حد نزدیک بوده است، ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ۱۴۰۲) بود.

بایدن در نظرسنجی‌های اخیر جایگاه خود را بهبود بخشیده است. نظرسنجی ماهانه بلومبرگ/مورنینگ کانسلت که در این هفته انجام شد، نشان داد که وضعیت بایدن در شش ایالت کلیدی، از جمله میشیگان و پنسیلوانیا و در ویسکانسین کمی بهتر شده است. 

نظرسنجی‌ها این وضعیت را بهترین عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون عنوان کردند.

دست‌کم هشت نظرسنجی ملی که در ماه مارس انجام شد، نشان می‌دهد بایدن در کسب آرا پیشتاز است. این در حالی است که ترامپ همچنان در بیشتر نظرسنجی‌های انجام شده در این ماه پیشتاز بوده است.

کسب آرا بیشتر در بحبوحه برخی تغییرات در استراتژی از مبارزات انتخاباتی بایدن انجام شده است. کارزار انتخاباتی بایدن تلاش کرده تا حامیان نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی را پس از خروج وی از رقابت‌های حزب جمهوری‌خواه جلب کند. کارزار انتخاباتی او همچنین تبلیغ جدیدی را منتشر کرده که به انتقادات ترامپ از هیلی و حامیانش اشاره می‌کند.

نظرسنجی موسسه کوینیپیاک در فوریه نشان داد که ۴۹ درصد از رای‌دهندگان حامی هیلی که متمایل به جمهوری‌خواهان هستند به ترامپ رای می‌دهند؛ این در حالی است که ۳۷ درصد گفته‌اند که به نفع بایدن رای خواهند داد.

پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی داکوتای شمالی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها در داکوتای شمالی پیروز شد.

حزب ایالتی داکوتای شمالی نتایج انتخابات مقدماتی را اعلام کرد. اگرچه هفت نامزد دیگر در رای‌گیری مقدماتی حضور داشتند، اما پیروزی بایدن عملا تضمین شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه داکوتای شمالی در ۴ مارس (۱۴ تسفند ۱۴۰۲) توانسته بود آرا همه ۲۹ هیئت نمایندگی را به دست آورد.

هشدار بیل کلینتون درباره به قدرت رسیدن ترامپ

باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای‌جمهور سابق دموکرات آمریکا در مراسمی با حضور جو بایدن در شهر نیویورک حضور یافتند تا برای ستاد انتخاباتی بایدن کمک‌های مالی جمع‌آوری کنند.

اوباما و کلینتون در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی برای جو بایدن در سالن رادیو سیتی موزیک شهر نیویورک، از هزاران نفر خواستند که برای دور دوم ریاست‌جمهوری از دموکرات‌ها حمایت کنند.

کلینتون، که از سال ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۱ رئیس‌جمهور آمریکا بود، گفت که از ادامه وضعیت فعلی نگران بوده و انتخابات این دوره را با انتخابات سال ۲۰۱۶ مقایسه کرد که همسرش، هیلاری از ترامپ شکست خورد.

کلینتون گفت که آمریکا نباید دوباره اشتباه سال ۲۰۱۶ را مرتکب شود و به ترامپ اعتماد کند.

منبع: میزان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار