بازدید 42723
هفتصد و پنجاهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

مخالفت قاطع روسیه با طرح صلح اوکراین/ سقوط هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه+فیلم

هفتصد و پنجاهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵ 29 March 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و پنجاهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رییس ستاد مشترک اوکراین: روسیه شش برابر نیروهای کی یف قدرت آتش دارد
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ - ۰۰:۳۴

الکساندر سیرسکی که به تازگی به ریاست ستاد مشترک ارتش اوکراین منصوب شد، گفت: روسیه شش برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرت آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروها و از دادن مواضع ما می‌شود.

به گزارش"دیفنس پست"سیرسکی به خبرگزاری "اوکرینفورم" گفت: چند روز پیش، برتری دشمن از نظر قدرت آتش حدود شش به یک بود.

وی با بیان اینکه وضعیت در برخی مناطق خط مقدم "بحرانی" است، هشدار داد: "نیروهای دفاعی اوکراین اکنون در سراسر خط مقدم گسترده، با سلاح و مهمات کم یا بدون هیچ گونه مهماتی وظایف خود را انجام می دهند. "

سیرسکی در ماه فوریه پس از برکناری والری زالوژنی، از سوی ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین به عنوان رییس ستاد مشترک آغاز به کار کرد.

وی افزود که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، روسیه «به‌طور قابل‌توجهی عملیات هوایی خود را با استفاده از بمب‌های هوایی هدایت‌شونده که مواضع ما را تخریب می‌کنند، افزایش داده است.»

اوکراین از کنگره آمریکا خواسته است تا بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای کی یف را تصویب کند.

سیرسکی گفت: ما امیدواریم که از شرکای خود سامانه‌های دفاع هوایی و مهم‌تر از همه موشک‌های بیشتری دریافت کنیم. اگر این کمک‌ها سریع‌تر و به مقدار کافی برسد، ما حتی بیشتر سپاسگزار خواهیم بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین افزود که کی یف با «تعداد کافی سامانه‌های دفاع هوایی و گلوله‌های توپخانه»، «بی‌تردید» مواضع خود را حفظ خواهد کرد.

سیرسکی توضیح داد: باید بپذیریم که نتوانستیم در طول حمله خارکف به موفقیت بیشتری دست یابیم، زیرا منابع کافی نداشتیم.

بلژیک ۱۰۰ میلیون یورو برای نگهداری از جت‌های F-۱۶ به اوکراین می‌دهد
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۲۲:۳۳

وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد که این کشور قرار است ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) را برای نگهداری از جت‌های F-۱۶ که قرار است غرب به کی‌یف بفرستد، به اوکراین اختصاص دهد.

 لودیوین ددوندر، وزیر دفاع بلژیک در این رابطه گفت: شورای وزرا در روز جمعه بیست و پنجمین بسته کمکی نظامی به اوکراین را تایید کرد. بر این اساس ۱۰۰ میلیون دلار به نگهداری از جت‌های F-۱۶ اختصاص داده خواهد شد.

ددوندر همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود که کشورش قصد دارد تا از ۲۰۲۵ ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را آغاز کند.

وی تاکید کرده بود که کشورش علاوه بر ارسال این جنگنده به اوکراین، به دنبال ادامه آموزش خلبان‌های اوکراینی است.

گرهارد شرودر: غرب باید با پوتین مذاکره کند
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۲۱:۱۱

گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان می‌گوید هنوز می‌تواند تصور کند که دوستی‌اش با ولادیمیر پوتین می‌تواند به پایان دادن به جنگ در اوکراین کمک کند.

گرهارد شرودر در گفت‌وگویی با شبکه خبری DPA گفت: ما سال ها با هم کار کردیم. شاید این دوستی و همکاری بتواند به یافتن راهی برای راه حلی قابل مذاکره بینجامد. من بجز این راه دیگری سراغ ندارم.

شرودر از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ با پوتین دوست بود و به همکاری برای اکثر شرکت‌های روسی که در زمینه خطوط لوله نورد استریم از طریق دریای بالتیک فعالیت دارند، ادامه می‌دهد. اگرچه صدراعظم سابق آلمان حمله روسیه به اوکراین را «اشتباهی مهلک» توصیف کرده، اما از پوتین انتقادی نکرده است.

شرودر در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جنگ روسیه در اوکراین دوستی خود را با پوتین حفظ می‌کند، پاسخ داد: این یک طرف قضیه است. ما نباید دیگر ابعاد مثبتی را که بین ما در سیاست و در گذشته اتفاق افتاده، فراموش کنیم.

صدراعظم سابق آلمان همچنین خاطرنشان کرد که طرفدار تلاش جدیدی برای میانجیگری در مناقشه اوکراین و روسیه در سطح دولتی است. فرانسه و آلمان باید ابتکار عمل را در دست بگیرند. بدیهی است که جنگ نمی‌تواند با شکست کامل یک طرف یا طرف دیگر خاتمه یابد.

وی همچنین گمانه‌زنی درباره اینکه پوتین شاید جنگ هسته‌ای را علیه کشوری از عضو ناتو در جبهه شرقی آغاز کند، کاملا بی پایه و اساس خواند و تاکید کرد: برای جلوگیری از تشدید تنش به سمت چنین سناریوهایی و جلوگیری از نگرانی بیشتر مردم، باید علاوه بر حمایت از اوکراین، به راه حلی برای مناقشه فکری جدی بپردازیم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با استقبال از گفته‌های شرودر گفت: ‌روابط سازنده و خوب شخصی بین پوتین و صدراعظم سابق آلمان بود که به حل مشکلاتی کمک کرد. اما آنهایی که اکنون در راس قدرت در برلین هستند، تمایلی به پایان جنگ اوکراین ندارند.

تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۲۱:۰۹

وزیر خارجه اوکراین به هند تاکید کرد تا در کنار کی‌یف بماند و گفت، روابط نزدیک دهلی با روسیه بر اساس میراث شوروی است که در حال نابودی است.

هند از قدیم روابط دفاعی و اقتصادی نزدیکی با روسیه داشته و از انتقاد از مسکو بابت حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین نیز اجتناب کرده و بجایش در خرید نفت از روسیه رکورد زده است.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین که در سفری دو روزه که از پنجشنبه آغاز شده با هدف پیشبرد مسیر صلح اوکراین و تقویت روابط با هند، به این کشور آسیایی سفر کرده است.

وی افزود: هدف از این سفر دستیابی به توسعه تجارت و روابط فناوری با هند است. ما علاقه‌مند به واردات برخی از اقلام ماشین آلات سنگینی هستیم که هند تولید می کند. اوکراین به دنبال احیای روابط تجاری با هند از جمله تولیدات و محصولات کشاورزی مانند روغن آفتاب گردان و سایر کالاهای هند هستیم.

وزیر خارجه اوکراین همچنین به کارخانجات هند پیشنهاد کرد که نقشی در بازسازی اوکراین پس از جنگ داشته باشند و خاطرنشان کرد: همکاری مشترک بین هند و روسیه بر اساس میراث شوروی است اما این میراثی نیست که بشود برای چندین قرن آن را نگه داشت چون در حال نابودی است.

کولبا همچنین در یک مصاحبه با روزنامه تایمز هند گفت، اوکراین مخالف همکاری بین دهلی و مسکو نیست اما همکاری بین کی‌یف و دهلی از آغاز جنگ رشد داشته است. وظیفه ما ارسال پیامی برای دهلی است. وقتی تصمیم دارید تا با مسکو همکاری کنید، لطفا بدانید که خط قرمز برای اوکراین کمک مالی به ماشین جنگ روسیه است.

زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۲۱:۰۸

زلنسکی در مصاحبه‌ای مدعی شد که ارتش روسیه می‌تواند به اروپا برود و افزود، در این صورت آمریکا باید از کشورهای اروپایی محافظت کند.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: موشک‌های روسیه می‌توانند به هر کشوری برسند. ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند به اروپا بیاید و سپس شهروندان ایالات متحده، سربازان ایالات متحده، باید از اروپا محافظت کنند زیرا آنها اعضای ناتو هستند.

این ادعا از سوی زلنسکی در حالی مطرح شده که پوتین پیشتر گفته بود روسیه برنامه‌ای برای حمله به ناتو ندارد.

مسکو همچنین گفته که تامین تسلیحاتی غرب برای اوکراین سازش صلح آمیز را مخدوش می‌کند و باعث دخالت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ اوکراین می‌شود.

زلنسکی در ادامه گفت، نیروهای اوکراین موفق شده‌اند از پیشروی‌های روسیه در بدترین ماه‌های زمستان جلوگیری کنند و افزود: ما شرایط را تثبیت کرده‌ایم. بهتر از دو سه ماه پیش بود که کمبود مهمات توپخانه و انواع سلاح داشتیم.

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه در حال کاهش است، گفت: ما اکنون نیاز به کمک داریم.

وی در ادامه اذعان کرد که حملات نیروهای روسیه و موشک‌ها و گلوله‌های بی پایان آنها باعث تخریب برخی از روستاهای اوکراین شده ست.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت آنچه که بیش از همه مورد نیاز است سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی و توپخانه بیشتر است. در حالی که او از میلیاردها دلار حمایت ایالات متحده که کشورش قبلا دریافت کرده است قدردانی کرد اما گفت که ماهیت بودجه اختصاص داده شده توسط آمریکا برای کمک به اوکراین باید مورد توجه قرار گیرد.

زلنسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای پوتین، اوکراین یکی از اقمار فدراسیون روسیه است. در حال حاضر ما هستیم اما بعدا قزاقستان، کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و بعدش آلمان یا دست کم نیمی از این کشور است.

زلنسکی ادامه داد:‌ آمریکا به ما کمک می‌کند و ما بابت این کمک، قدردان هستیم با این حال آمریکا نمی‌خواهد این جنگ ادامه داشته باشد اما این جنگ به اروپا و آمریکا می‌رسد. این جنگ خیلی سریع می‌تواند به آمریکا برسد.

زلنسکی در ادامه گفت که یک حمله جدید از سوی روسیه در راه است و اوکراین برای آن آماده نیست.

وی همچنین تقصیر شکست‌های آتی برای ارتش اوکراین را بر گردن حامیان غربی کی‌یف انداخت و ادامه داد: غرب از ثبات نسبی در خط مقدم راضی شده و آماده است تا به هر تغییری تنها پس از وقوع حمله، واکنش نشان دهد.

رئیس جمهور اوکراین افزود، حمله جدید روسیه به اوکراین در ژوئن یا مه اتفاق می‌افتد.

مخالفت قاطع روسیه با طرح صلح اوکراین 

لاوروف در مصاحبه‌ای که امروز (جمعه) منتشر شد، گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه ایزوستیا گفت، یک نشست صلح پیشنهادی تا وقتی که اصول اساسی و اصلی شان شامل اجازه حضور روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما در هر صورت آماده مذاکره هستیم، اما نه بر اساس «فرمول صلح» ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین. چگونه یک سیاستمدار در واشنگتن، بروکسل، لندن، پاریس یا برلین می‌تواند بگوید که هیچ جایگزینی برای فرمول زلنسکی وجود ندارد؟

وزیر خارجه روسیه همچنین مفاد این طرح را که خواستار خروج روسیه از اراضی تحت کنترلش از جمله کریمه و احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱ است، غیرقابل قبول خواند و همچنین خواستار ابزاری برای پاسخگویی روسیه به تهاجم فوریه ۲۰۲۲ است.

زلنسکی هرگونه مذاکره با مسکو بر مبنایی غیر از طرح صلح را رد می‌کند.

لاوروف همچنین گفت، با مقامات و دیپلمات‌های سوئیس ملاقات کرده است. آنان به او اطمینان داده‌اند، نشست صلحی که برن پذیرفته میزبانی آن باشد، شامل مشارکت روسیه و بر اساس شرایط واقع‌بینانه خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد، مقامات سوئیسی به او گفته‌اند درک می‌کنند که هیچ چیز بدون مسکو حل نمی‌شود و این ناعادلانه است و هنگامی که این طرح به نتیجه برسد، از روسیه دعوت می‌شود.

سقوط هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه 

میخائیل رازوژایف فرماندار منطقه سواستوپل اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه روز پنجشنبه در دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل سقوط کرده است.

تعداد بازدید : 2874

به گزارش اسپوتنیک، فرماندار منطقه سواستوپل با بیان اینکه خلبان این هواپیما قبل از سقوط موفق شد از هواپیما خارج شود، گفت: خلبان این هواپیمای نظامی آسیب ندیده و در سلامت کامل است.

رازوژایف در ادامه سخنان خود یادآور شد: در پی این حادثه، حمل و نقل دریایی مسافران در این منطقه به حالت تعلیق درآمده است.

هنوز اطلاعاتی درباره علت سقوط این هوایپمای نظامی روسیه منتشر نشده است.

به نوشته اسپوتنیک، اواخر اسفند هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ متعلق به ارتش این کشور، اندکی پس از برخاستن، در منطقه «ایوانوفو» سقوط کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این هواپیما در هنگام سقوط ۱۵ سرنشین داشته است.

برخی از رسانه‌های برخط روسیه مدعی شدند، هیچ یک از سرنشینان هواپیمای مذکور از آن سانحه جان سالم به‌ در نبردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۳
پوتین مثل صدام که میخواست یک هفته ای بیاد تهران میخواست یک هفته ای برسه کیف اما با سد غیورمردان بسیج و ارتش اوکراین مواجه شد. درود بر غیرت غیور مردان اوکراینی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پوتیتی ها دیکه شهره عام و خاصند. روز روشن زمینهای اکراین را به اسم خود زدند و میگن حق مسلم روسهاست. خجالت هم نمی دانند چیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
برای چی خجالت بکشند می دزدند سرشان را هم بالا می گیرند مگر 40 درصد خاک ایران را دزدیدند اجدادشان خجالت
کشیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
لعنت خدا بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
عملیات ویژه به فاجعه ویژه رسیده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پوتین در پاسخ به زلنسکی:
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
بخواب بابا. همین الانشم میتونه یک هفته ای کیف رو بگیره. تو نمیفهمی. در ضمن ۴۰ تا کشور دارن به اوکراین کمک میکنن. به ایران هیشکی کمک نمیکرد تازه چوب لا چرخشم میذاشت. باز هم بگم یا فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
۱۰:۲۵
برگ چنار چیزی به اسم اوکراین وجود نداره اوکراین یه اسم من در آوری توسط غربه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پاسخ به ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
اربابتون پوتین مثل ترامپ پر رو شده بود و پاشو از گلیمش و وظیفش بیشتر دراز کرده بود و انداختنش تو لجن اوکراین تا در جا بزنه، پس جو قدرت نگیرتتون چون اصلا نه تنها تو دایره قدرت نیستسن بلکه اطرافشم راتون نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
۱۶:۰۴
بیشین بینم بابا
اگه میتونست میگرفت و سه سال تو باتلاق دست و پا نمیزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
اوکراین فک می کند سود هند از جنگ با روسیه مثل سود آمریکا و اروپا از جنگ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
۱۸:۵۲
تو خودت چی هستی بایدنگی
پوتین یک بیمار روانی هست
روسیه این خرس گرسنه این دفعه بدجوری داره تو باتلاق دست و پا میزنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
خرس پیر به آخرای خط رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
ببینیم بالاخره کی ناتو و اوکراین میتونن روسیه رو فتح کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
واقعا؟؟ یعنی الان 30 درصد از خاک روسیه توسط اوکراین اشغال شده؟ یا روسیه شروع کرده زنان رو بفرسته سربازی؟
یا پوتین داره کشور به کشور میچرخه که کنگره امریکا 60 میلیارد دلار بهش کمک کنه؟؟
یا فرمانه ستاد مشترک روسیه هست که گفته ثدرت اتش اوکراین 6 برابره اوکراینه؟؟؟
شما توی کدام جهان زندگی میکنید که اینقدر همه چی وارونه هست؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
آرزو بر جوانان عیب نیست. روسیه ۱۵ هزارتا سلاح هسته ای داره یکیش برای غرق کردن جزیره انگلیس کافیست سه چهارتاش هم برای آمریکا. بقیه هم تسلیم میشن. حالا برو فتحش کن. نشستی پشت کیبورد فکر کردی جایی خبریه! خود. ژنرال های ناتو با این اعتماد. به نفس حرف نمی زنند چون می دونند با کی طرف هستند و هدفشون فقط اذیت کردن روس هاست.
عبد الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
به نظر من پوتین اگر واقعا خواستار حمله به ناتو باشد اول با موشکهای اتمی شوروی سابق ،انگلیس را از صحنه روزگار محو میکند
روسیه یک متجاوز هست که خاک ضمیمه کرد، انسانیت حکم میکنه روسیه را محکوم کنیم. کودکان و زنان اوکراین مورد حمله و تجاوز روس ها قرار گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
کو وکجاست انسانیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
غزه چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
روسیه ظالم!! اوکراین هم ظالمه!!! مردم کشور اوکراین مورد ظلم روسیه و غرب همزمان قرار گرفتند!
انسانیت حکم میکنه که زلینسکی اعدام انقلابی بشه!!
گرهارد شرودر: غرب باید با پوتین مذاکره کند

آی پی کانادا در اظهاراتی گرهارد شرودر را محکوم کرد و بر ادامه مبارزه اوکراین مقابل روسیه تاکید کرد

پس از این اظهار نظر گرهارد شرودر از موضع خود عقب نشینی نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پس از این واقعه آی پی کانادا توسط هکرها موقتا پاک شد
اظهار نظرهای زلنسکی قشنگ نشون میده که مصرف کوکائینش سنگینه

میگه در صورتی صلح می کنیم که روسیه از خاک ما بیرون بره کریمه رو هم پس بده ، جدی میفرمایین ؟ خودت تنهایی فکر کردی تا به این فرمول صلح رسیدی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
دیگه کریمه رو نباید میگفت
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پس شما انتظار داری بگه نصف خاک اوکراین مال تو... اعلاوه بر پس دادن اراضی اشغالی باید پوتین محاکمه بشه. زلنسکی اینو نگفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
امریکا میخواست به کمک اروپا روسیه را ضعیف و در نهایت نابود بکنه
فعلا پوتین گل امریکا را خورده و در باتلاق اکراین گیرکرده
این پوزدادنهای پوتینو نبین جنگ اکراین با نابودی پوتین خاتمه پیدا میکنه
نابودی پوتین هم بدست مردم بزرگ روسیه خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
باشه ببینیم کی قراره طبق گفته شما پوتین نابد بشه
زلنسکی انگار داره بچه 7 ساله گول میزنه خخخخ ، اگر پوتین رو متوقف نکنین میاد میخورتتون هااااا باید سربازای آمریکایی بیان اروپا دفاع کنن هااااا وااای واااای بعدا نگی نگفتی


خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
اگر همین غرب خصوصا امریکا و انگلیس از طریق ایران به شوروی کمک نمیکردند قطعا شوروی شکست میخورد و تجزیه میشد که خیلی بنفع ایران بود
لاوروف دوباره دم در آورده
دیوانه های ابله دول غربی غارتگر واستعماری وفاشیست چپاولگر وجنگ افروز لعنت بر تمام دول جنگ طلب ناتو .بیشرمها جنگ رو در دنیا تمام کنید تا انسانهای بی گناه نمیرند وآواره نشوند شماها انسانید ویا هیولا اگر انسانید انسانیت کنید وکشت وکشتارو متوقف کنید اگر هار شدید وخوی انسانی ندارید آرزو می کنم که به عذاب الهی دچار شوید که درمان نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
معلومه تو وسط راه سوار قطار شدی
این دلقک بازیگر اگر همون روز اول خاک اوکراین رو ضمیمه روسیه پوتین می کرد این همه آدم کشته نمی شدند. لعنت بر آمریکا گدایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
چه استدلال جالبی
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
خدارو شکر شهیدان کشور عزیزم مثل شما فکر نمی کردند وگرنه باید نصف خاک رو تقدیم صدام می کردیم. با این استدلال حماس هم غزه رو میداد این همه کشته نمی شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
بنده در ازادی خرمشهر سرباز بودم و سالم برگشتم
ولی الان که این استدلال بی غیرتی را از امثال تو می بینم بسیار غمگین میشم

متاسفم متاسفم متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
شهیدان کشور ما امریکا گدا نبودن
و اون زمان نه غرب به ما کمک میکرد نه شرق
در عوض ما با کل غرب و شرق در جنگ بودیم
نه شرقی نه غربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
این دلقک بازیگر اگر همون روز اول بین روسیه و ناتو بی طرفی را قبول می کرد این همه آدم کشته نمی شدند. لعنت بر آمریکا گدایی!!!
زلنسکی اگه سیاست مدار بود میدونست چطوری تعادل رو حفظ کنه که جنگ نشه اما خب یه دلقک یهودی بود که با تبلیغات رسانه ای غربی به قدرت رسید
پاسخ ها
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
زلنسکی فکر میکرد اینم فیلمه و میتونه مثل فیلما برنده بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پوتین اوکراین را می خواهد نه چیز دیگری را .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
آیا اوکراینی ها از افغانی ها گمترند که شوروی را بیرون کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
اره اوکراینی ها از افغانسانی ها کمترند!!
افغانستانی ها برده هیج ابر قدرتی نشدند! و هر دو تا رو شکست دادن ولی اوکراینی ها بنده ی امریکا هستن
ادمکشان خون میخوان
سیرسکی گفت وضعیت جبهه های جنگ بد است می‌ترسم به سرنوشت زالوژنی دچار بشه دوستان هنوز قبول ندارند که با نمایش نمیشه یک کشور را اداره کرد
آمریکا خیلی نامرد است چرا بسته ۶۰ میلیاد دلاری را برای اکراین تصویب نمی کند تا اکران مجبور به عقب نشینی نشود

غرب پرستان به آمریکا فشار بیاورند تا این بودجه را تصویب کند آمریکا که ندار نیست و ۶۰ میلیارد برایش پولی نیست

و باید کمک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
پوتین خوب میدونه
ولی شماها پوتین گداها هنوز درنیافته اید که غرب جنگ اکراین را برای نابودی پوتین پذیرفته تا اخرش هم کمک خواهد کرد
پوتین رفتنیه
پوتین نامرد
همانطور که اسراییل تاکنون نتونسته بر فلسطینیان غلبه کنه روسیه پوتین هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه . در این دور و زمونه الحاق خاک یک کشور با زور میسر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
درسته تجزیه و تشکیل و ماندن اوکراین با زور میسر نیست
اسقاطیل و اوکراین هردو رفتنی هستند
پوتین خود بزرگ بین احمق .
انشاالله امپراتوری روسیه این دلقکو سر جاش میشونه ....
دوستان طرفدار غرب یکم مطالعه کنید ببنید اوکراین کی و به چی دلیل از روسیه جدا شده و شرط این جداشدن چی بوده وگرنه تا کمتر از 50 سال پیش روسیه (شوروی )تا المان شرقی رو تحت کنترل داشت بینید امریکا با شوروی چیکار کرد به نظرتون به کشور های دیکه رحم میکنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
شما اگه مطالعه داشتی نمیگفتی امپراتوری روسیه
همان طور که روسیه گرجستان را گرفت
و آذربایجان قره باغ را به خاک خودش اضافه کرد
بزودی اوکراین فقط یک استان روسیه خواهد بود
در این دوره زمانه فتح کشور ها خیلی راحت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
فعلا موتین به دمپایی مبدل شده تا بعد
حمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
فارغ از احساسات،کار اکراین تمامه،فقط باید زرنگی کنند وبا روسها صلح کنند.آمریکا میخواهد حالت آتش بستا مرزهای دونباس باشدغافل از اینکه پوتین در صورت نفس گرفتن وارتقاء کلی تانک و...براحتی۸۰درصد اکراین را میبلعد.اگر روسها ۱۰۰۰۰تانک تی۵۵،۷۲و۶۴خود را راه باندازندبا پشتوانه هوایی وموشکی،هیچ ارتشی توان مقابله ندارد.
شکست کی روسیه یا اوکراین
ای کاش ایران پهباد به روسیه متجاوز نمیدادند، اوم مفت!
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
دفاع و حمایت از روسیه متجاوز اشغالگر ظالم و خونخوار

بد ترین و پر اشتباه ترین راهبرد برای هر کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
پوتین به دمپایی پاره پوره تبدیل شده
بدبخت نمیدونه که ناتو عمدا اجازه داد چندتاشهررا بگیره و همونجا بمونه و کیسه بوکس بشه

پوتین تمام و پوتین گداها بطرف. روسیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست