بازدید 20076

ایرانی‌ها به هتلداران و کاسب‌های ترکیه رودست زدند

گردشگران ایرانی که هر ساله برای تعطیلات ۱۳ روزه نوروزی مایه نجات اقتصاد شهر مرزی وان ترکیه می شدند، امسال استقبالی از این شهر نکردند.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴ 29 March 2024

 

به گزارش «تابناک» به نقل از آژانس خبری ایحلاس نیوز، در حالی که سالانه ده ها هزار گردشگر ایرانی در تعطیلات نوروزی به وان می آمدند، امسال آن ها  استقبال چندانی از این شهر مرزی نکردند. 

برپایه این گزارش، مغازه داران وان به شدت روی خرید ایرانی ها حساب باز کرده و آنها را بارها «مایه نجات» خوانده اند اما امسال نشان داده شد که ایرانیان چندان علاقه ای به وان نشان نداده اند.

به گفته منابع ترک،  هتل ها در وان خالی ماندند، جایی که ظرفیت هتل ها برای حدود دو هفته به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد می رسید. 

مغازه داران با بیان اینکه مسافران ایرانی برای اقتصاد وان ضروری هستند، گفتند که آرزو دارند دوباره آن ازدحام جمعیت ایرانی را مشاهده کنند. به گفته مسوولان ترک، تنها آرزوی آنها، تجربه دوباره آن تراکم قدیمی ایرانی است.

در همین حال، جودت اوزگوکچه رئیس هیئت اجرایی منطقه آناتولی شرقی با بیان اینکه سه دروازه گمرکی به مرز ترکیه با ایران وجود دارد، گفت: «مهمانان ایرانی به طور فشرده از مرز کاپیکوی، اسندره و گوربولاک به کشورمان آمدند اما متأسفانه نرخ اشغال هتل ها در وان در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد است و ازدحام سال های گذشته دیده نمی شود.» 

او تصریح کرد که نرخ ازدحام در سال های گذشته به حدی بود که از استانداران و خوابگاه ها و مهمانخانه های دولتی کمک می گرفتیم اما متاسفانه امسال چنین اشتغالی وجود ندارد.

منبع: اطلاعات آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست