بازدید 1829

روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی

مهاجری ادعا کرد: در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانستند با آن رای بدهند
کد خبر: ۱۲۲۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ 27 March 2024

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود یادداشتی تحت عنوان "دو شبهه انتخاباتی که وزیرکشور دوست ندارد برطرف کند" نوشت.

در یادداشت مهاجری آمده است: انتخابات مجلس دوازدهم بسیار پرحاشیه بود؛ حاشیه هایی که از جمعیت شرکت کننده در انتخابات پررنگ تر می‌نمود.

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

با این همه دو اقدام که می‌توانست انتخابات را شفاف تر کند و به نقطه سیاه در کارنامه وزیرکشور تبدیل نشود، از طرف وی ناشنیده گرفته شد و به همین دلیل نام او را در زمره برگزارکنندگان "انتخابات شبهه دار" ثبت کرد.

نخست، اعلام نکردن آرای خوانده‌شده به تفکیک هر صندوق. این کار نه هزینه گزافی دارد و نه به لحاظ عملیاتی کاری سخت است. اما مزیت بزرگش شفاف شدن انتخابات است.

دوم که بسیار مهمتر است، اخذ رای با کارت ملی - بدون ارائه شناسنامه - بود. شایعات متواتری وجود دارد که افرادی به قصد رای دادن به شعبه مراجعه کرده‌اند و به آنها گفته شده که رای داده اید! معنایش این است که کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته اند با آن رای بدهند و عملا سلامت انتخابات را مخدوش کنند. ایجاد سامانه ای که شهروندان بتوانند با واردکردن کدملی ، از رای دادن یا ندادن مطلع شوند کار بسیار ساده ای بود و هنوز هم می‌توان این کار را کرد. اما ظاهرا وزیرمحترم کشور گوش‌شان سنگین است و شیهه ها و شایعه ها را به کفش شان حساب نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی