بازدید 76090

فوت پنج مسافر نوروزی در محورهای مواصلاتی قم

جانشین پلیس‌راه قم با اشاره به جان‌باختن پنج مسافر نوروزی در جاده‌های مواصلاتی استان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۳۴ دستگاه خودرو به علت تکرار تخلفات حادثه‌ساز، توقیف شدند.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ 24 March 2024

 به گزارش تابناک به نقل از موج،  سرهنگ سید صادق رسولی روز یکشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در طرح نوروزی پلیس‌راه که از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده تا امروز حدود یک میلیون ۵۴۰ هزار خودرو وارد شهر قم شده‌است که نسبت به مشابه سال گذشته، ۶ درصد کاهش داشته‌است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۹۳ هزار خودروهای نقلیه سنگین بودند که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته‌است و یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار نیز مربوط به خودروهای سواری بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته‌، علت کاهش سفرها به علت تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز بوده‌است.

وی بیان داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون پنج نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند، محورهای آزادراه گرمسار به قم ،محور قم به اراک ، دلیجان به قم و محور نیزار جزء محورهایی است که شاهد تصادف فوتی بود که نسبت به سال گذشته آمار فوتی‌ها در تصادفات محورهای استان قم کاهشی بوده‌است.

رسولی تصریح کرد: ۷۵ نفر نیز در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش‌ یافته‌است.

وی گفت: با توجه‌ به اینکه امروز پایان تعطیلات نیمه اول طرح نوروزی است شاهد موج بازگشت مسافران به شهرهای خودشان هستیم، کلیه محورهای استان قم از جمله محورهای اصلی مانند آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها هم در محور رفت و هم در محور برگشت شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و روان است.

وی عنوان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که هرچه به عصر و شب نزدیک شویم ترافیک سنگین‌تر شود، بنابراین توصیه‌ای که به رانندگان داریم این است که قوانین را رعایت کنند از پنج نفر هموطنی که در محورهای مواصلاتی قم فوت کردند چهار نفر بر اثر واژگونی و خروج خودرو از جاده بوده‌است.

رسولی اضافه کرد: رانندگان فاصله طولی را رعایت کنند و از حرکت در شانه خاکی بپرهیزند و از توقف و حرکت در باند اضطراری پرهیز نمایند و در رانندگی صبر و حوصله داشته باشند.

وی گفت: در محورهای فرعی استان قم ترافیک روان‌تر است و در محورهای فرعی از سرعت‌های غیرمجاز و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند تا تعطیلات بدون حادثه سپری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی