بازدید 1669

پیام بلینکن به مقام های قطر درباره رهبران حماس

شبکه سی ان ان از پیام شدید اللحن وزیر خارجه آمریکا به قطر برای اعمال فشار بر رهبران حماس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ 22 March 2024


به گزارش تابناک به نقل از سی ان ان، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا در اوایل ماه جاری پیامی شدیداللحن به قطر ارسال کرده و از این کشور خواسته تا رهبران حماس را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار دهد یا آنان را از دوحه اخراج کند.

مقام های آمریکایی گزارش دادند که بلینکن اوایل ماه جاری با ارسال پیامی شدیداللحن به قطر از این کشور خواسته است تا رهبران حماس را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار دهد یا آنان را از دوحه اخراج کند.

طبق این گزارش، اعمال فشار امریکا در زمانی شدت یافته است که مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد و پس از آن حماس با خواسته های جدیدی به میز مذاکره بازگشت.

منابع آگاه گفتند که بلینکن این پیام را در پنجم مارس در جریان دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود در واشنگتن ارسال کرده است.

به گفته این منابع، قطر که شریک مهم ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس است، موضوع را درک کرده و بدون ابراز مخالفت خاصی، پیام امریکا را دریافت کرده است.

مقامات قطری در مورد این دیدار اظهار نظری نکردند، اما گفتند که فشار زیادی بر حماس وارد می کنند. مشخص نیست که آیا قطر این هشدار را به رهبران حماس داده است یا خیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست