بازدید 2384

تاج: ویلموتس بدترین تصمیمم بود، از باخت به قطر معذرت می‌خواهم

کد خبر: ۱۲۲۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ 21 March 2024

رئیس فدراسیون فوتبال جذب مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی با آن دستمزد و قرارداد نجومی و ویران‌کننده را بدترین تصمیم دوران مدیریتی‌اش در این فدراسیون عنوان کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی تاج گفت: فوتبال تقریباً تعطیلی ندارد. پنجشنبه‌ها که خیلی جاها تعطیل هستند بخشی از کارهای اداری فدراسیون را داریم و روزهای جمعه هم معمولاً لیگ و مسابقاتی مانند فوتبال ساحلی برگزار می‌شود. در ماه مبارک رمضان هر شب یک میلیون نفر درگیرند که فوتسال ببینند و راحت هم به منازل‌شان می‌روند. در سیستان و بلوچستان نیز با وجود اینکه سیل بود شب، مسابقات فوتسال را دیدیم در صورتی که یک طرف آب بود. زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان از بین رفته و قرار شده فدراسیون فوتبال با کمک AFC این زمین را بازسازی کند.

وی افزود: چند سال است مسابقات مقدماتی جام جهانی دوم و هفتم فروردین ماه برگزار می‌شود. تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر نکرده و پس از این دو مسابقه لیگ برگزار می‌شود. تمام تلاش‌مان این است که 20 خرداد مسابقات لیگ به پایان برسد.

تاج در مورد اینکه چه نمره‌ای به خودش در سالی گذشته می‌دهد، اظهار داشت: در فوتبال ساحلی شرایط خوبی داشتیم و آغاز سال 1402 را با قهرمانی در این رشته رقم زدیم و 6 بر صفر ژاپن را شکست دادیم. با ژاپن در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی درگیر هستیم و حتی در مدیریت AFC نیز این رقابت وجود دارد. در فوتبال ساحلی نمره خیلی خوب می‌دهم. هفتم فروردین 1402 در فوتبال ساحلی قهرمان شدیم و ژاپن باور نمی‌کرد که 6 بر صفر شکست خورده است. اواخر سال نیز، فوتبال ساحلی در جام جهانی به مقام سومی رسید. ثانیه‌های آخر مقابل برزیل شکست خوردیم.

وی ادامه داد: در فوتسال وضعیت‌مان خوب بوده است و نمره قبولی می‌دهیم. پیش‌بینی‌ام این است امسال قهرمان آسیا می‌شویم. پاداش‌هایی که قول داده بودیم را به فوتسالی‌ها پرداخت کردیم. جا دارد از وحید شمسایی و علی نادری (سرمربی فوتبال ساحلی) تشکر کنم. شمسایی جوانگرایی خوبی در تیم ملی فوتسال انجام داده و چند روز پیش نیز به همراه وزیر ورزش و جوانان سری به تمرینات زدیم و شاید فردا هم بروم. فوتسال در بخش بانوان و آقایان نتایج خوبی گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه اتفاقات تلخی در سال گذشته برای فوتبال افتاد، یادآور شد: فوتبال همیشه پر از اتفاق است و شاید تلخ‌ترین آن که هنوز ناراحتم، بازی با قطر است. قهرمانی آسیا دست‌مان بود که افتاد. ژاپن را خوب بردیم و کسی نگفت روی اتفاق برنده شدیم. نقطه استاندارد آسیا ژاپن است و باید تلاش کنیم به سمت استانداردسازی برویم. ژاپن کارهای بسیار خوبی کرده است. ژاپن ویژنی تهیه کرده و با AFC قرارداد بسته است.

تاج یادآور شد: از مسئولان فدراسیون ژاپن پرسیدم چه کارهایی می‌کنید و هر چه گفتند نوشتم. قرار است تیرماه، ویژنی به AFC بدهند. یکی از اقدامات، انتخاب کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال است که مجید جلالی در این پست انتخاب شد. جلالی همزمان این مطالعه را انجام می‌دهد. نزدیک به صد نفر در کمیته‌های مختلف کار می‌کنند و جلالی نیز کارش را خوب شروع کرده است. در بین فوتبالی، در جمع خوب‌های آسیا هستیم. در رنکینگ نیز فاصله‌مان با صدر کم است. فیفا به لحاظ فوتبالی امتیاز می‌دهد ولی به لحاظ زیر ساختی با ژاپن فاصله داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در توسعه و پیشرفت فوتبال ضعف جدی داشتیم. این قسمت قلب فدراسیون است. توسعه و پیشرفت فوتبال تصویرسازی کرده و هدف‌ها را تبدیل به کار می‌کند. تا جایی خوب پیش می‌رویم ولی در اجرا به مشکل می‌خوریم. بحث انتقادپذیری را داریم و اعتقاد داریم جایی که انتقادپذیر نباشد احترام ندارد.

وی بار دیگر با اشاره به شکست تیم ملی ایران برابر قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و مشکل بلیت فروشی در این مسابقه عنوان کرد: بازی با قطر از یادم نمی‌رود. همه بازی‌ها را بردیم و مساوی هم نکردیم و به قطر رسیدیم. در تورنمنت کافا تیم‌هایی که شرکت کرده بودند در جام ملت‌های آسیا بالا آمدند. با وجود اینکه بلیت‌ها در قسمت‌های مختلف پخش شده بود ولی باز هم ایرانی‌ها سنگ تمام گذاشتند و به ورزشگاه آمدند. بازی‌ها در قطر بود و AFC هم کاری نمی‌توانست انجام دهد. شاید به لحاظ تعداد بیشتر بودیم ولی تماشاگران ایرانی پراکنده بودند. ما نفهمیدیم چطور بلیت‌ها را فروختند ولی 7 درصد داده شده در اختیار ما بود. خیلی از ایرانی‌ها بلیت را خریده بودند.

تاج در رابطه با حواشی قانون سقف بودجه در فوتبال تصریح کرد: معنای سقف بودجه، کوتاه و یا جمع کردن سفره فوتبال نیست ولی در این سفره نباید یک بخش خاصی استفاده کنند. سال گذشته هزار و 820 میلیارد تومان قرارداد برای همه لیگ‌مان داشتیم. امسال قراردادها 10،15 درصد بیشتر افزایش نداشت در حالی که پیش بینی دو برابری می‌شد. فصل آینده سقف بودجه به این شکل نخواهد بود ولی باز هم داریم. در فوتبال چک داده شده و قرارداد بسته می‌شود ولی نمی‌توانند پول بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بحث صدور محوز حرفه‌ای عنوان کرد: هر دو نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارند. وزیر ورزش سه، چهار جلسه در رابطه با مجوز حرفه‌ای برگزار کرد تا فکر اساسی در خصوص واگذاری این دو باشگاه شود. این دو باشگاه به سرعت واگذار خواهند شد. بحث واگذاری به بانک‌ها در حال انجام شدن است. در مقطع فعلی، باید یکی از باشگاه‌ها حتماً واگذار شود و به AFC اعلام کنیم چون یک نفر نمی‌تواند مالک دو باشگاه باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با حضور افشین قطبی در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان گفت: قطبی مربی خیلی خوب و قابل قبولی است و با ایشان کار کرده‌ام. با قلعه‌نویی جلسه‌ای داشتم و گفت روی قطبی فکر می‌کند. کسی که باید انتخاب کند، سرمربی تیم ملی است.

تاج در پاسخ به این سؤال که آیا در قرارداد قلعه‌نویی بندی وجود داشت که قراردادش پس از جام ملت‌های آسیا اتوماتیک تمدید شود یا نه، گفت: هم با قلعه‌نویی مذاکره کردیم و هم آن بند هست و ایشان تا پایان جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهند بود.

وی در مورد لیست اخیر تیم ملی فوتبال و جوانگرایی صورت گرفته خاطرنشان کرد: کسانی که در تیم ملی نیستند، معلوم نیست دیگر نباشند و نفراتی که در حال حاضر هستند قرار نیست همیشه باشند. نگاه قلعه‌نویی جوانگرایی است و در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز توضیحاتی داد. من مدل قلعه‌نویی را می‌پسندم. در جلسه‌ای که همه دستیارانش حضور داشتند بحث این بود که جوانگرایی با شیب ملایم پیش برود و به یکباره نمی‌توان این کار را انجام داد چون ما رویدادهای زیادی در سال جاری داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال اشاره‌ای به برگزاری مسابقات تیم‌های ملی در فیفادی کرد و گفت: در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هیچ فیفادی را از دست ندادیم. کار سختی است و باید باشید تا با محدودیت‌ها آشنا شوید. کار خیلی مهمی نکردیم ولی با این حال فیفادی‌ها را از دست ندادیم. فدراسیون فوتبال درآمد جدی و حساب شده از داخل کشور ندارد و بیشتر درآمدمان از فیفا و AFC است. در فوتسال که مثل فوتبال هزینه نمی‌کنیم، عید سال گذشته این تیم را به تایلند و سپس به برزیل فرستادیم. در ماه رمضان دو بازی تدارکاتی با ازبکستان ترتیب داده شد. همینطور پر رویداد بودیم. زمانی تکلیف پول‌مان در فیفا مشخص می‌شود که تحریم‌ها برداشته شود. از محل درآمدمان در فیفا پول برمی‌داریم. پول هزینه VAR را از طلب‌مان در فیفا برداشتیم.

تاج در رابطه با دستمزد پایین داوران فوتبال یادآور شد: توان لیگ ما تا یک حدی است و آن چیزی را که تعهد کرده‌ایم پرداخت می‌کنیم.

وی درباره بدترین تصمیم مدیریتی‌اش در فدراسیون فوتبال گفت: اگر چه همه این کار با ما نبود اما من این موضوع را گردن می‌گیرم و می‌گویم که بدترین تصمیم من آوردن ویلموتس بود.

رئیس فدراسیون فوتبال که در برنامه نوروز فوتبالی حضور یافته بود در پاسخ به این سؤال که دوست داشت مالک چه باشگاهی باشد، گفت: بارسلونا را خیلی دوست دارم.

تاج در پایان عنوان کرد: بابت ناکامی‌های فدراسیون در سال گذشته عذرخواهی می‌کنم. باید قهرمان آسیا می‌شدیم و اینگونه برنامه‌ریزی کرده بودیم که نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی