بازدید 1763

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم اسرائیل شد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اینکه اسرائیل با بی‌توجهی آشکار به دستور دیوان بین المللی دادگستری جان میلیون‌ها فلسطینی را به خطر می‌اندازد خواستار تحریم این رژیم و جلوگیری از ارسال سلاح برای آن شد.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 18 March 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای در واکنش به تداوم جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه اعلام کرد که کشورهای جهان باید اسرائیل را تحریم و از تسلیح آن جلوگیری کنند و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری در رساندن کمک‌ها و امکانات اساسی به مردم فلسطین در غزه را اجرا نمایند.

این سازمان حقوق بشری در ادامه تاکید کرد که بی‌توجهی آشکار اسرائیل به دستور دیوان بین المللی دادگستری جان میلیون‌ها فلسطینی را به خطر می‌اندازد. تل‌آویو از دستورات دادگاه لاهه پیروی نکرده و هیچ اقدامی برای رسیدن کمک‌های اساسی به فلسطینیان در نوار غزه انجام نداده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان بالاترین نهاد قضایی در سازمان ملل متحد، در 26 ژانویه به رژیم اشغالگر اسرائیل دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه که 17 سال است در محاصره خود قرار داده است، اتخاذ کند.

دادگاه لاهه در راستای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل اعلام کرد اسرائیل بایستی «تمامی تدابیر» لازم را برای جلوگیری از انجام اقداماتی که مصداق نسل‌کشی محسوب می‌شوند را به کار ببندد.

دیوان بین‌المللی دادگستری همچنین اعلام کرد که اسرائیل بایستی ظرف یک ماه اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام می‌دهد به این دادگاه گزارش دهد. قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: این حکم برای اسرائیل تعهدات بین‌المللی ایجاد می‌کند.

این درحالی است که بعد از این حکم دادگاه لاهه، رژیم صهیونیستی، وحشی‌گری خود ضد غیرنظامیان در غزه را نه تنها متوقف نکرده بلکه به شدت آن هم افزوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست