بازدید 6818
۲

ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس

رییس کل دادگستری کل استان قزوین از ابتکار یکی از قضات دادگاه کیفری در صدور آرای جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 18 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی شعبانی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حبس زدایی قوه قضائیه و منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست قوه قضائیه در خصوص بکارگیری تأسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام المنفعه، ۴ رأی جایگزین حبس توسط رئیس شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری ۲ شهرستان قزوین صادر شده است.

وی ضمن تقدیر از ابتکار عمل این قاضی افزود: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

شعبانی در تشریح این اقدام گفت: چهار رأی صادره شامل ارائه خدمات عمومی رایگان به شرح خرید جهیزیه به ارزش یک میلیارد ریال برای زوجین تحت پوشش بهزیستی شهرستان قزوین؛ خرید مواد غذایی برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبیک به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، ارائه امور تاسیساتی و خدماتی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و کاشت نهال زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛ می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: در کنار برخوردهای قاطع قضائی، می‌توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصاً در مورد مجازات حبس، به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
آقا از ابتکارات فردی عبور کنید ! به فکر کلانتریها باشید که اشخاص محترم را با کوچکترین اتهام بدون شاهد و با صحبت تلفنی افسر کشیک با قاضی کشیک بازداشت میکنند و روز بعد با دستبند و پابند به دادسرا اعزام میکنند بعد قاضی با یک کارت شناسایی یا فیش حقوقی آزادش میکند !
ابتکارات فردی بعضی از بازپرسها و دادستانها در خلق اتهامات انتزاعی را هم باید ذکر کنید. یا مجازهاتهای خلاقانه ای مانند ساخت موسیقی ضد آمریکایی یا مطالعه کتب شهید مطهری و خلاصه نویسی از آن حداقل در 30 صفحه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی