بازدید 7684
یونایتد شبی تاریخی در اولدترافورد رقم زد

جنون شیاطین سرخ با کامبک و حذف لیورپول

ورزشگاه الدترافورد امشب شاهد یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین ‏دیدارهای تاریخ خود بود. یونایتد که در یک‌چهارم نهایی جام حذفی به لیورپول خورده بود، دو بار بازی باخته را برگرداند و در جدالی ۷ گله ، کلوپ و تیمش را حذف کرد
کد خبر: ۱۲۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 17 March 2024

منچستریونایتد در مرحله یکچهارم نهایی اف‌ای کاپ انگلیس معجزه خلق کرد و با کامبک فراموش‌نشدنی مقابل لیورپول، به برتری پرگل 4-3 رسید. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ فوتبال ، بار دیگر اکسیر خود را به رخ کشید و شیاطین سرخ با استفاده از جو کم‌نظیر اولدترافورد، شاگردان یورگن کلوپ صدرنشین لیگ برتر انگلیس را در دیداری تاریخی از جام حذفی حذف کردند.

منچستریونایتد (1-3-2-4): اونانا | ون بیساکا، لیندلوف، واران، دالو | مینو، مک‌تومینای | گارناچو، فرناندز، رشفورد | هویلوند 

نیمکت: هیتون، کامبلا، مگوایر، دیالو، اریکسن، امرابط، فورسون، مانت، آنتونی 

لیورپول (3-3-4): کلهر | گومز، کوانسا، فن دایک، رابرتسون | سوبوسلای، اندو، مک آلیستر | صلاح، نونیز، دیاز 

نیمکت: آدریان، خاکپو، الیوت، سیمیکاس، کلارک، مک‌کانل، خرافنبرخ، دنس، بردلی 

 

یونایتد بازی را بسیار بهتر آغاز کرد و پس از حملات پر تعداد، در دهمین دقیقه توسط اسکات مک تومینای به گل رسید. در ادامه و در حالی که لیورپول رفته رفته کنترل بازی را در دست می‌گرفت، باز هم یونایتد موقعیت‌های مهمی داشت. مک تومینای در دقیقه 35 می‌توانست اختلاف را افزایش دهد. در اواخر نیمه اول، موتور شاگردان کلوپ گرم شد. آن‌ها وارد حمله و پرس شدید شدند و در واپسین دقایق توسط مک آلیستر و صلاح برنده به رختکن رفتند.

جنون شیاطین سرخ با کامبک و حذف لیورپول

نحوه بازی برونو فرناندز و زبان بدن او در نیمه اول این دیدار جالب توجه بود. کاپیتان شیاطین سرخ پس از لو دادن توپ، با اعتراض به جان بروکس، کارت زرد دریافت کرد. 

در نیمه دوم، لیورپول پس از تلاش‌های اولیه یونایتد، کنترل بازی را در دست داشت. آن‌ها حداقل 15 دقیقه هر کاری می‌توانستند انجام دهند اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری به هدر می‌رفت. کلوپ در اواخر بازی تصمیم گرفت محمد صلاح را از زمین خارج کند. با خروج وینگر مصری، منچستریونایتد جلو آمد و به لطف تعویض‌های تن هاخ توسط آنتونی به گل تساوی دست یافت. 

بازی به وقت اضافه کشید و گلزنی های جنون آمیز ادامه پیدا کرد تا اینکه منچستریونایتد قبل از رسیدن به ضربات پنالتی، تیر خلاص را به لیورپول زد.

 مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس در فصل 24-2023 در تاریخ تقابل های بیادماندنی دو تیم ثبت شد.

گلزنان منچستریونایتد: اسکات مک تومینای (10)، آنتونی (88)، مارکوس رشفورد (112)، اما دیالو (120)

گلزنان لیورپول: الکسیس مک آلیستر (44)، محمد صلاح (2+45)، هاروی الیوت (105)

 

شرح گل‌ها

دقیقه 10؛ منچستریونایتد 1-0 لیورپول؛ اسکات مک تومینای: پاس رشفورد از بین مدافعان لیورپول به گارناچو رسید. شوت گارناچو را کلهر به صورت ناقص برگشت داد و اسکات مک تومینای مقابل دروازه خالی حضور داشت تا گل اول شیاطین سرخ را به ثمر برساند. 

دقیقه 44؛ منچستریونایتد 1-1 لیورپول؛ الکسیس مک آلیستر: چه حرکتی از سوی جرل کوانسا! مدافع جوان قرمزها توپ را گرفت و به دل دفاع حریف زد. پس از همکاری او با نونیز، توپ در موقعیت ایده‌آل برای مک آلیستر کاشته شد تا هافبک آرژانتینی با همراهی کوبی مینو و اونانا بازی را به تساوی بکشاند. 

دقیقه 2+45؛ منچستریونایتد 1-2 لیورپول؛ محمد صلاح: جو گومز با سماجت خود توپ را از برونو فرناندز ربود. در ادامه ضربه نونیز را اونانا به صورت ناقص برگشت داد و محمد صلاح که مقابل دروازه ایستاده بود، کار چندانی سختی برای گلزنی نداشت. فرعون یک بار دیگر مقابل یونایتد گل زد.

دقیقه 87؛ منچستریونایتد 2-2 لیورپول؛ آنتونی: چه کسی هم گل زد! بازیکنان لیورپول که کاملا شیاطین سرخ را دست کم گرفته بودند با شوک بزرگی مواجه شدند. گارناچو وارد محوطه جریمه شد و پس از سرنگون شدن، توپ او به آنتونی رسید. وینگر برزیلی چرخید و به زیبایی کلهر را مغلوب کرد. 

دقیقه 105؛ منچستریونایتد 2-3 لیورپول؛ هاروی الیوت: چه بازی‌ای! شوت هاروی الیوت با برخورد به اریکسن وارد دروازه اونانا شد. 

دقیقه 112؛ منچستریونایتد 3-3 لیورپول؛ مارکوس رشفورد: داروین نونیز در بدترین جای ممکن توپ را به حریف تقدیم کرد. مک تومینای توپ را به رشفورد رساند تا در او عملکردش را جبران کند. 

جنون شیاطین سرخ با کامبک و حذف لیورپول

دقیقه 116؛ اسکات مک تومینای موقعیت بسیار خوبی را از دست داد. او می‌توانست از پاس رشفورد استفاده بهتری ببرد. 

دقیقه 120؛ منچستریونایتد 4-3 لیورپول؛ اماد دیالو: دیوانه‌کنندس! اماد دیالو روی ضدحمله گل برتری یونایتد را زد و اخراج شد. اولدترافورد به جنون رسیده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی