بازدید 6912
۶

ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از ابتکار یکی از قضات دادگاه کیفری در صدور آرای جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان خبر داد و گفت: این آرا در راستای کاهش هزینه ها، اجرای بهتر عدالت،پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها،صادر شده است.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 17 March 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حبس زدایی قوه قضائیه و منویات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص بکارگیری تاسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام‌المنفعه،  4 رای جایگزین حبس توسط رئیس شعبه 110 دادگاه کیفری 2 شهرستان قزوین صادر شده است.

وی ضمن تقدیر از ابتکار عمل این قاضی افزود زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

شعبانی در تشریح این اقدام گفت:  چهار رای صادره شامل؛ ارائه خدمات عمومی رایگان به شرح خرید جهیزیه به ارزش یک میلیارد ریال برای زوجین تحت پوشش بهزیستی شهرستان قزوین؛ خرید مواد غذایی برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبیک به ارزش 600 میلیون ریال، ارایه امور تاسیساتی و خدماتی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و کاشت نهال زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، می‌توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصا در مورد مجازات حبس، به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
اگر طرف نشر اکاذیب کرده باید زندان برود و امثال آن
درود به این قاضی فدا کار ای کاش زندان نباشد
اقام قاضی همدانی در رابطه با نحوه جایگزین حبس برای متهمین اگر برای سارقین متجاهر و دیگر اتهامات سرقت باشد بنظرم عادلانه نیست اگر محکومان مالی باشدخوب است چون به سارقین واشرار ودیگر متهمین غیر از مالی نباید رحم کرد بمحض ازادی باز شروع میکنند۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ باید در زندان بپوسند
رای جایگزین بخصوص خدمات عمومی نباید هزینه مالی داشته باشد به نظر میاد این آرا صحیح نباشد
این قاضی نابغه شما باید مبنای قانونی و فقهی رای و نظر شخصی خود را بدور از هرگونه تفسیر به رای احساسی ارائه نماید . وگرنه دقیقآ مشمول اون سه قاضی حدیث امام صادق می شود.
عالی بودبخصوص قسمت درختکاریش زیرنظرمنابع طبیعی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی