بازدید 8171
صد و شصت و یکمین روز از جنگ غزه

مخالفت نتانیاهو با پیشنهاد آتش بس حماس+ مفاد پیشنهاد حماس/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۴۹۰ تن/حضور ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 15 March 2024

مخالفت نتانیاهو با پیشنهاد آتش بس حماس+ مفاد پیشنهاد حماس

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

بمباران پنج مرکز توزیع کمک‌ها در غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۲۰:۰۱

 دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به پنج مرکز توزیع کمک‌های بشردوستانه در این باریکه در ۲ روز گذشته خبر داد.

 دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در ۲ روز گذشته پنج مرکز توزیع کمک‌های بشردوستانه در این باریکه را بمباران کرده است.

بر اساس این گزارش، در این حملات ۵۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بورل: اسرائیل در حال قتل‌عام مردم غزه است
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۸:۱۹

 مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در روزهای اخیر در سخنانی جنجال‌ برانگیز رژیم صهیونیستی را به استفاده از «گرسنگی به‌عنوان سلاح» در جنگ غزه متهم کرده، هشدار داد که این رژیم در حال قتل‌عام مردم غزه است.

 جوسپ بورل در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی پی‌بی‌اس از تغییر نگاه افکار عمومی نسبت به جنگ غزه و کاهش حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی سخن گفت‌ و افزود: مردم بیشتری نگران چیزی هستند که من مطمئناً می‌توانم آن را قتل عام بنامم. حدود ۳۰ هزار غیر نظامی کشته شده‌اند و این رقم بسیار بالایی است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در اتحادیه اروپا اولویت‌هایی را (درباره قضیه فلسطین) تعریف کرده‌ایم. یکی از اولویت‌ها این است که به دنبال راه‌حل دو دولتی باشیم و به فلسطینی‌ها این حق را بدهیم که سرزمین و دولت خودشان را داشته باشند. مطمئناً ما ترجیح می دهیم (در اسرائیل) رهبری روی‌کار باشد که با این رویکرد سازگار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر می رسد شما فکر نمی کنید بنیامین نتانیاهو با این رویکرد سازگار است»، اظهار داشت: نتانیاهو می‌گوید که او قاطع‌ترین مخالف این راه‌حل است.

اسرائیل با کنترل مرزها مانع ورود کمک‌های امدادی می‌شود

بورل در ادامه این مصاحبه، به بحران انسانی در غزه پرداخت و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: صدها هزار نفر به معنای واقعی کلمه از گرسنگی می میرند، از جمله بسیاری از کودکانی که بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.

بورل با طرح این پرسش که چرا در غزه گرسنگی وجود دارد؟، توضیح داد: زیرا کمک‌های امدادی کافی وارد غزه نمی شود و اسرائیل با کنترل مرزها مانع آن شده است. بنابراین این نتیجه‌گیری (که اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ استفاده می‌کند) منطقی است، این طور نیست؟ شما از آمدن حمایت های بشردوستانه جلوگیری می کنید و مردم از گرسنگی می میرند، آیا این علت و معلول منطقی نیست؟

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعای رژیم صهیونیستی درباره مقصر خواندن آژانس‌های سازمان ملل متحد برای انتقال کمک‌های امدادی به غزه را رد کرد و گفت: شواهد زیادی وجود دارد که کنترل‌های مرزی مانع از ورود حمایت‌ها می‌شود. به نظرم اسرائیل نمی‌تواند بگوید که هر کاری برای حمایت از ورود کمک‌ها به غزه انجام می‌دهد.

رییس جمهوری مصر: برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۷:۵۸

 رئیس جمهوری مصر در سخنانی بر تداوم تلاش‌های قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در این باره تاکید کرد: ما درحال تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستیم.

وی اظهار داشت: ما همچنین تلاش می‌کنیم که به آوارگان جنوب نوار غزه اجازه دهیم به سمت شمال این باریکه حرکت کنند.

رئیس جمهوری مصر درباره تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه نیز تاکید کرد: ما نسبت به خطر حمله اسرائیل به رفح هشدار می‌دهیم.

السیسی یادآور شد که زیربنای نوار غزه ویران شده است و به همین دلیل سال‌های مورد نیاز برای بازسازی غزه طولانی خواهد بود و مصر در تلاش است تا کمک‌های بیشتری را وارد این باریکه کند.

وی ادامه داد: جنگ غزه در ششمین ماه خود ادامه دارد و این یک مدت طولانی است. مصر با تمام توان تلاش می‌کند حملات به نوار غزه را متوقف کند تا بتوانیم از آن محافظت کنیم و مردم غزه را نجات دهیم.

واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۷:۴۸
به مدت سه ماه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، علنا دم از رویای سقوط حماس در شمال غزه زد و هشدارها مبنی بر اینکه کمبود شدید مواد غذایی و افزایش خلأ قدرت در حال ایجاد وضعیتی از هرج و مرج است را نادیده گرفت.
 
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد: اما پس از فاجعه اخیر کاروان کمک‌رسانی در شهر غزه و در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر مرگ کودکان فلسطینی بر اثر سوء تغذیه، نتانیاهو با یک حسابرسی بین‌المللی و فشار فزاینده از سوی ایالات متحده برای جلوگیری از قحطی و بازگرداندن نظم به منطقه روبه‌رو شده است.
 
مقام‌های فعلی و سابق رژیم صهیونیستی می‌گویند که این بحران از شکست اسرائیل در ایجاد یک استراتژی عملی پس از جنگ یا برنامه ریزی برای عواقب یک اشغال نظامی بی‌پایان ناشی می‌شود.
 
«اران اتزیون»، معاون سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت وضعیت در شمال غزه نشان‌دهنده عمق باتلاق، هرج ‌و مرج و ناتوانی در بازگرداندن هر نوع عادی‌سازی پس از پایان شدیدترین مراحل نبرد است.
 
وی ادامه داد: جلوگیری از قحطی از نظر قانونی مسؤولیت اسرائیل است؛ اما انجام هر کاری غیر از این، هم خلاف هنجارهایی است که اسرائیل وانمود می‌کند از آن حمایت می‌کند و هم از نظر استراتژیک برای جلوگیری از فشار بین‌المللی است.
 
فشارها روز پنجشنبه افزایش یافت، به طوری که چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا هشدار داد که اسرائیل در صورت باقی ماندن نتانیاهو در قدرت، خطر تبدیل شدن به یک عضو منفور در عرصه بین‌المللی را دارد. سخنرانی قابل توجه بالاترین مقام یهودی در آمریکا واضح‌ترین نشانه تاکنون خشم واشنگتن از رهبر اسرائیل و رفتار او با جنگ غزه بود.
 
با این حال، هرج و مرج در شمال غزه، پرسش‌های بزرگ‌تری را مطرح می‌کند که اسرائیل آماده پاسخگویی به آن نیست. نتانیاهو در مصاحبه‌ای با پالتیکو که روز یکشنبه انجام شد بار دیگر ایده سپردن قدرت به تشکیلات خودگردان فلسطین را که واشنگتن آن را تنها جایگزین قابل قبول برای حماس می‌داند، رد کرد.
 
نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره بحران گرسنگی در شمال غزه مدعی شد: «این اطلاعاتی نیست که ما داریم. ما آن را از نزدیک زیر نظر داریم. مهمتر از آن، این سیاست ما نیست. سیاست‌های ما این است که تا جایی که می‌توانیم کمک‌های بشردوستانه را وارد کنیم.»
 
رژیم صهیونیستی برای تضعیف آنروا، آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، که بیشترین تجربه ارائه کمک و سایر خدمات را در غزه دارد، تلاش کرده است. پس از آنکه این رژیم بیش از ده‌ها تن از کارمندان خود را به شرکت در عملیات طوفان الاقصی متهم کرد، ایالات متحده در میان سایر کمک کنندگان بین‌المللی، کمک‌های مالی خود را از این آژانس در ژانویه پس گرفت.
 
این آژانس همچنین می‌گوید که بیش از ۱۵۰ مقر آنروا در جنگ مورد اصابت قرار گرفته و حداقل ۱۶۵ کارمند کشته شده‌اند. در حمله رژیم صهیونیستی به یک مرکز توزیع مواد غذایی در رفح روز چهارشنبه یک کارمند کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.
 
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت که دولت بایدن درباره حمله روز چهارشنبه در رفح بسیار نگران است و می‌خواهد ببیند اسرائیل تحقیقات سریع و کاملی درباره آنچه اتفاق افتاده است، انجام دهد.
 
در حالی که آنروا عملاً به حاشیه رانده شده، اسرائیل در حال طفره رفتن است و در جستجوی جایگزین، گروه‌های امدادی و متحدان هشدار می‌دهند که زمان رو به اتمام است. بسیاری از ۳۰۰ هزار نفری که در شمال غزه باقی مانده‌اند حداقل یک وعده غذایی در روز را حذف می‌کنند و به خوردن غذای حیوانات و جمع‌آوری گیاهان وحشی متوسل می‌شوند.
 
به گفته وزارت بهداشت غزه، دست‌کم ۲۷ نفر، که اکثرا کودک هستند، در هفته‌های اخیر بر اثر سوء تغذیه یا کم ‌آبی جان خود را از دست دادند.
 
«سیندی مک‌کین»، رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: اگر به صورت تصاعدی حجم کمک‌های ارسالی به مناطق شمالی را افزایش ندهیم، قحطی قریب‌الوقوع است.
 
رئیس سابق اداره عملیات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی گفت: «در حالی که ایالات متحده، اروپا و کشورهای عربی اکنون در تلاش برای افزایش کمک از طریق پرتاب هوایی و یک کریدور دریایی جدید هستند، اسرائیل کاری نمی‌کند تا موفقیت‌های تاکتیکی قابل توجه ارتش را به چیزی پایدار تبدیل کند.»
 
مقیاس بحران انسانی در ۲۹ فوریه، زمانی مورد توجه قرار گرفت که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به سوی افرادی که به دنبال گرفتن کمک‌های غذایی بودند، شلیک کردند.
 
به گفته مقامات بهداشت فلسطینی در این تیراندازی بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند. «دانیل هاگاری»، سخنگوی نیروهای رژیم صهیونیستی مدعی شد نیروهای اسرائیلی فقط تیرهای هشدار دهنده شلیک کرده‌اند و اکثر کشته شدگان در ازدحام جمعیت زیر پا له شده‌اند.
 
پزشکان فلسطینی گفتند که اکثر قربانیانی که از آنها مراقبت می‌کردند، با شلیک گلوله زخمی شده بودند. گروهی از کارشناسان سازمان ملل آن را «کشتار» خواندند.
 
۲ مقام ارشد آمریکایی به واشنگتن پست گفتند که توالی وقایع نامشخص باقی مانده است، اما آنها گفتند که اسرائیل شرایطی را ایجاد کرده که منجر به این تراژدی شده است.
 
سه روز بعد، در شدیدترین انتقاد از رژیم صهیونیستی تا به امروز، کامالا هریس معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار آتش‌بس فوری و کمک بیشتر به غزه آن هم بدون بهانه شد.
 
بایدن سپس از ساخت اسکله در سواحل غزه و ایجاد یک کریدور دریایی برای کمک خبر داد که رژیم صهیونیستی مسؤول تامین امنیت آن خواهد بود.
 
یکی از مقام‌های واشنگتن که خواست نامش فاش نشود، گفت: این هرج و مرج ساخته خود اسرائیل بود. در نهایت، اسرائیل مسؤول گرسنگی و کمبود کمک است.
 
این روزنامه همچنین به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بحران در نوار غزه ناشی از شکست اسرائیل در توسعه استراتژی عملی پس از جنگ یا طرحی برای پیامدهای اشغالگری نظامی است.
 
یک مقام اسرائیلی نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت که دولت نتانیاهو در پروژه اسکله دخالتی نداشت و ادامه داد، رژیم صهیونیستی از ایجاد کریدور کمک‌های دریایی استقبال می‌کند.
 
گروه‌های بشردوستانه و دیپلمات‌ها می‌گویند تحویل از طریق هوا و دریا نمی‌تواند جایگزینی برای دسترسی پایدار و بدون مانع به زمین باشد.
 
به طور متوسط روزانه ۵۰۰ کامیون قبل از جنگ وارد غزه می‌شدند. در پنج ماه درگیری، محدودیت‌های اسرائیل میانگین روزانه را بسیار کمتر از ۲۰۰ موردی که اسرائیل وعده تسهیل آن را داده بود، نگه داشته است.
 
در اواسط فوریه، تنها تعداد انگشت شماری از کامیون‌ها در برخی روزها عبور می‌کردند، اما با فروپاشی امنیت در شمال غزه، ارسال کمک‌ها به کلی متوقف شد.
 
این مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت: اسرائیل هنوز شریک جدیدی از نظر ارائه کمک‌ها به روشی بهتر پیدا نکرده است. هدف این است که کسی وجود داشته باشد که بتواند نظم و قانون را پیرامون ارائه کمک‌های بشردوستانه حفظ کند و در ادامه مسیر، غزه را به مسیری متفاوت برساند.
 
اینکه چه کسی این مسیر را هدایت کند و اینکه رژیم صهیونیستی چگونه این را پیدا کند، هنوز مشخص نیست. رژیم صهیونیستی هیچ زمان بندی مشخصی برای دستیابی به اهداف اصلی جنگ غزه ندارد که شامل از بین بردن حماس و بازگرداندن بیش از ۱۰۰ اسیر است که هنوز در غزه هستند.
 
 
فرمانده سابق لشکر رژیم صهیونیستی غزه گفت: تا زمانی که استراتژی «روز بعد» وجود نداشته باشد، موقعیتی ایجاد می‌کند که در آن ارتش اسرائیل به چیزی که می‌خواهد، نمی‌رسد.
 
حداقل ۲ ماه است که رژیم صهیونیستی با تجار محلی برای انتقال کمک به شمال غزه شریک شده است. این برنامه آزمایشی که عمدتا تا زمان حادثه مرگبار کاروان مخفی نگه داشته شد، سرنخ‌هایی در مورد برنامه‌های این رژیم صهیونیستی پس از جنگ ارائه می‌دهد.
 
یکی از تاجران شرکت کننده در کاروان مرگبار ماه گذشته که خواست نامش فاش نشود، گفت: این ابتکار در ابتدا شامل پنج صاحب کسب و کار غزه بود که هر کدام ۲۰ کامیون در روز اختصاص می‌دادند. ماه گذشته یکی از شاخه‌های وزارت جنگ اسرائیل، با این تاجر تماس گرفت و از او پرسیده شد که آیا می‌تواند غذا را به شمال غزه برساند.
 
این تاجر گفت که علیرغم نگرانی از غارت، با این امید که رسیدن کالاها باعث کاهش قیمت‌ها در بازار سیاه غزه شود، پذیرفت که این کار را بپذیرد. پس از فاجعه در ۲۹ فوریه، او سازماندهی کاروان‌ها را متوقف کرد و گفت هرگز در میان گرسنگی به دنبال نظم و قانون نباشید. اگرچه او خاطرنشان کرد که سایر تجار فلسطینی هنوز در تلاش هستند.
 
رئیس سابق بخش فلسطینی اطلاعات نظامی  رژیم صهیونیستی گفت: هدف، داشتن کانتینرهای بیشتر است، اما این سوال مطرح می‌شود که چه کسی این کانتینرها را دریافت می‌کند، چه کسی آنها را ایمن می‌کند، چه کسی آنها را دسته بندی می‌کند و اسرائیل بارها و بارها خود را در نقطه اول می‌یابد.
حضور ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۶:۱۴

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از برآوردهای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت هنوز بین ۴ تا ۶ هزار مبارز حماس در مرکز و شمال نوار غزه حضور دارند.

 برآوردهای صهیونیستی هشدار داد که کاهش نیروهای اشغالگر در غزه و نبود نیرویی برای پر کردن این خلأ منجر به کنترل مجدد نظامی و اداری حماس بر نوار غزه خواهد شد.

در فوریه گذشته، روزنامه هاآرتص از منابع نظامی، رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت که گزارش‌ها در روزهای اخیر در مورد از سرگیری درگیری‌ها در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه افزایش یافته‌است که اشاره دارد به اینکه حماس و بقیه گروه‌های فلسطینی توانایی خود را در آن مناطق تجدید کرده‌اند.

این روزنامه افزود: حماس در تلاش است تا درگیری‌ها را در این مناطق که اسرائیل مدعی است کنترل آن را تشدید کرده‌است، افزایش دهد تا این جنبش بتواند توانایی‌های سازمانی و عملیاتی خود را نشان دهد و در عین حال فشار نظامی اسرائیل بر جنوب نوار غزه را کاهش دهد.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در ویدئویی به تاریخ هفت مارس پرتابگر جدیدی را با نام شهیدان خیری علقم و عدی التمیمی رونمایی کرد.

سرلشکر فایز الدویری، کارشناس نظامی به الجزیره تاکید کرد که آنچه در این ویدئو نشان داده می‌شود این است که ممکن است شبیه سازی موشک کاتیوشا ۱۲۲ میلی متری باشد، به این معنی که برد آن به ۱۴ کیلومتر می‌رسد و آن به این معنی است که تمام شهرک‌های غلاف غزه در تیررس آن خواهند بود.

این پرتابگر هشت موشک حمل می‌کند و به گفته الدویری که گفته بود از طریق مهندسی معکوس ساخته شده است، ممکن است یکی از دستاوردهای نبرد فعلی باشد.

وی معتقد است که رونمایی از سلاح جدید در این زمان و پنج ماه پس از جنگ به این معنی است که القسام همچنان نبرد را مدیریت و سیستم فرماندهی را کنترل می‌کند و پس از این مدت نبرد چیزی برای ارائه دارد.

قدرت موشکی

در اوایل ماه فوریه، رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که نیروهای اسرائیلی هنوز تا رسیدن به هدف خود برای از بین بردن توانایی‌های موشکی جنبش حماس فاصله دارند و تاکید کرد که این مأموریت طبق برآوردها بین یک تا ۲ سال زمان نیاز دارد.

این رادیو گزارش داد که بسیاری از سکوهای پرتاب موشک در نوار غزه در زیر زمین مدفون هستند که یافتن آنها را برای نیروهای اسرائیلی دشوار می‌کند.

این رادیو افزود که برآوردها نشان می‌دهد که حماس هنوز حدود ۱۰۰۰ موشک در اختیار دارد که بیشتر آنها در سکوهای مدفون در زیر زمین قرار دارند.

محققان بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در فوریه گذشته گفتند که حماس قادر است به عنوان یک سازمان مسلح که قادر به راه اندازی یک جنگ چریکی است، به حیات خود ادامه دهد.

آنها در گزارش خود توضیح دادند که ارتش اشغالگر ممکن است در از بین بردن جنبش حماس به عنوان یک سیستم حاکم موفق شود، اما طبق آنچه کانال ۱۲ عبری در ماه گذشته گزارش داد، نمی‌تواند به موجودیت آن به عنوان یک سازمان مسلح پایان دهد.

این شبکه ادامه داد که رئیس قسمت تحقیقات در بخش اطلاعات نظامی اشغالگر این یافته‌ها را در ارتش به مقامات دولت رژیم صهیونیستی ارائه کرد و در پیامی هشدار داد که جنبش حماس با وجود جنگ ویرانگر غزه همچنان از حمایت واقعی برخوردار است.

اخیراً در رسانه‌های غربی و عبری صحبت‌هایی مبنی بر ناتوانی رژیم اشغالگر در شکست و یا از بین بردن بعد نظامی حماس شنیده می‌شود و آنها این را ایده‌ای غیرواقعی می‌دانند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۴۹۰ تن
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۶:۱۲

 وزارت بهداشت غزه امروز (جمعه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۱ هزار و ۴۹۰ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت غزه در یکصد و شصت و یکمین روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۴۹ نفر شد و ۳۰۰ زخمی نیز برجای گذاشت.

در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۱ هزار و ۴۹۰ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۳ هزار و ۴۳۹ تن اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است و به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.

استرالیا کمک به آنروا را از سر می‌گیرد
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۵:۴۱

استرالیا اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سر می‌گیرد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که این کشور از سرگیری کمک‌های مالی خود به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را پس از گذشت ۲ ماه از تعلیق آن، اعلام می‌کند.

استرالیا نیز مانند چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، سوئد و آلمان به دنبال اتهام زنی رژیم صهیونیستی به آنروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، کمک‌های خود به این نهاد امدادرسان را به حالت تعلیق درآورد، اقدامی که با خوشحالی و استقبال صهیونیست‌های اشغالگر و اعتراض فلسطینیان همراه بوده است.

مخالفت نتانیاهو با پیشنهاد آتش بس حماس

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش اولیه به پاسخ ارائه شده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره توافق آتش‌بس در غزه، شروط این جنبش را «نامعقول» دانست و آنها را نپذیرفت.
 
به گزارش خبرگزاری «سما»، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های بی‌اساس» است.
 
دفتر نتانیاهو در تقلا برای مقصر نشان دادن جنبش حماس در شکست مذاکرات مدعی شد: خواسته‌های حماس «غیرمنطقی و نامعقول» است و ما در این باره به کابینه جنگ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
 
همزمان خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه ـ که کابینه رژیم اشغالگر را مقصر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات تا بدین لحظه می‌دانند ـ خواستار موافقت مقامات تل‌آویو با شروط حماس و آزادی فرزندانشان شدند.
 
آنها گفتند: از نتانیاهو و کابینه جنگ می‌خواهیم که دیگر توافق تبادل اسرا را رد نکنند.
 
جزئیاتی از پاسخ پیشنهادی حماس
 
در همین راستا، رویترز گزارش داد: پیشنهاد حماس در مرحله اول شامل آزادی اسرای صهیونیست زن، سالمندان و بیماران در ازای آزادی حدود یک هزار اسیر فلسطینی است.
 
بر پایه این گزارش، پیشنهاد حماس تصریح می‌کند که تاریخ نهایی خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق باشد.
 
رویترز همچنین اعلام کرد: پیشنهاد حماس همچنین شامل آزادی تمامی اسرای هر دو طرف در مرحله دوم تبادل اسراست.
 
حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است
 
«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس نیز در سخنانی در این باره اظهار داشت: پیشنهادی ارائه کردیم که هدف آن توقف همیشگی تجاوزات به غزه، بازگشت آوارگان، امدادرسانی به ملت فلسطین در نوار غزه و تبادل اسراست.
 
وی افزود: مخالفت اسرائیل با پیشنهاد ما به معنای اصرار آنها بر ادامه تجاوزات جنایتکارانه علیه ملت فلسطین است. اگر دولت آمریکا جدی است، باید تجاوزات را محکوم کند و دست از حمایت از اشغالگران بردارد.
 
وی همچنین تاکید کرد: دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در ریختن خون فلسطینی‌ها شریک است.
 
جنبش حماس شب گذشته اعلام کرده بود: در چهارچوب پیگیری مذاکرات آتش‌بس از طریق برادران خود در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک‌رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجی‌گران ارائه کردیم.
 
جنبش حماس افزود: این دیدگاه شامل مبادله اسرا نیز می‌شود و حماس به حقوق و دغدغه‌های مردم فلسطین پایبند است.
 
نتانیاهو: متعهد به بازگرداندن همه اسرا هستیم

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با نماینده‌های خانواده‌های اسرای این رژیم در غزه دیدار کرده و گفته که کابینه او متعهد به بازگرداندن همه اسراست.

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نماینده‌های خانواده‌های اسرا دیدار و تأکید کرده که کابینه او به بازگرداندن تمامی اسرا متعهد است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که حماس هنوز بر خواسته‌های غیرمنطقی خود در مذاکرات مبادله اسرا اصرار دارد.

پیشتر جنبش حماس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که دیدگاه خود درباره مذاکرات آتش‌بس را به طرف‌های میانجیگر ارائه کرده است.

حماس اعلام کرد: در چهارچوب پیگیری مذاکرات آتش بس از طریق برادران ما در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، جنبش دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجیگران ارائه کرد.

جنبش حماس افزوده است که این دیدگاه شامل مبادله اسرا نیز می‌شود و جنبش به حقوق و دغدغه‌های مردم فلسطین پایبند است.

سناتور آمریکایی، خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

الیزابت وارن، سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش الجزیره، وارن سناتور آمریکایی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل به عمد از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند.

سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

وی با بیان اینکه بسیار وحشتناک است، فلسطینی‌هایی که نیاز به دریافت کمک‌های فوری دارند، بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد: ایالات متحده نباید به ارسال بمب‌ها و تجهیزات و ادوات نظامی به این رژیم ادامه دهد.

همچنین کریس ون هولن دیگر سناتور آمریکایی با بیان اینکه قحطی در غزه، نتیجه یک فاجعه طبیعی نیست بلکه به دلیل سیاست‌های رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، خواستار این شد که ایالات متحده شرایط خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به تل‌آویو تحمیل کرده و ادامه ارسال تجهیزات نظامی به این رژیم را منوط به همکاری (رژیم) اسرائیل در ارسال هر چه بیشتر کمک‌های بشردوستانه به این منطقه کند.

سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

وی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ادامه فعالیت آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه یک موضوع حیاتی است؛ اما بنیامین نتانیاهو و متحدان افراطی وی قصد دارند آن را از پایه نابود کنند.

سناتور ایالت مریلند با بیان اینکه آنروا، عامل اصلی توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه بوده و قابل برچیدن نیست، خاطرنشان کرد: (رژیم) اسرائیل تاکنون هیچ مدرکی دال بر مشارکت کارکنان آنروا در حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) ارائه نکرده و ادعاهای آنها در مورد همکاری آنروا با حماس دروغ است، بنابراین جو بایدن باید حمایت خود از آنروا را از سر گیرد.

 سناتور کریس ون هولن پیشتر نیز به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که در صورت حمله نظامیان این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه، آمریکا فروش تسلیحات به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

وی در بیانیه‌ای تصریح کرد: اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله گسترده‌ای به رفح برنامه‌ریزی کند، توقف فروش تسلیحات به این رژیم روی میز خواهد بود.

هم‌حزبی نتانیاهو: واشنگتن به دنبال توقف جنگ در غزه است

جدعون ساعر نماینده «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود و عضو کابینه امنیتی این رژیم در اظهاراتی گفت که آمریکا به دنبال توقف جنگ در غزه است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، ساعر عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی افزود که می‌ترسد واشنگتن مایل به توقف جنگ در نوار غزه باشد؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی آن را نمی‌پذیرد.

از سوی دیگر، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تحریم شهرک نشینان صهیونیست از سوی آمریکا در اظهاراتی گفت که تحریم خزانه داری آمریکا دلیل دیگری است، بر اینکه دولت جو بایدن بین دوست و دشمن تفاوت قائل نیست.

وی در ادامه مدعی شد: شهرک نشینان بهترین فرزندان ما هستند که امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورند و شایسته قدردانی هستند.

پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود، این کشور سه شهرک نشین صهیونیست و دو سایت شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری را تحریم کرده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱
ما رفتیم غزه محاصره بود برگشتیم ، شما غربگداها چرا نمیرید اوکراین بجنگید؟ علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
راه يمن و لبنان باز است ! شما برو خرجت را ملت مي دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برید محاصره را بشکنید خب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
والا ما از جیب مبارک شما به اوکراین کمک نکردیم فرقمون اینه
درسته که غزه محاصره ست ولی اوکراین مرزهاش بازه ، غربگدا پاشو برو بجنگ انتقامت رو از روسیه بگیر
حتی بازیگرای هالیوود در مراسم اسکار سنجاق حمایت از غزه زدن ؛ اینجا براندازا هنوز دارن برای اسرائیل ماچ و بوسه میفرستن. از برانداز هم شانس نیاوردیم
سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

براندازا در حال فحاشی به سناتور آمریکایی که چرا چنین حرفی زدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
براندازه واژه زیادیه واسه این دوزاری ها اینا به این حرفا نمیخورن آرمانی ندارن که به خاطر جون بدن
آتش بس چیه. حماس داره پیروز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
پيروز شده شيريني هم دادند حالا حلوا مي دهند
«حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است»

عجب! یعنی می خواهند به اسرائیل اجازه دهند که به حیات خود ادامه دهد؟
اسراییل هیچ سازگاری با اطرافش نداره. یک کشور کوچکه که با اشغال سرزمینهای اعراب ساخته شده اونهم وقتی کشورهای اطرافش عرب هستند. این کشور با همه کشورهای همسایه‌اش هم بدون استثناء جنگیده. مشابه چنین چیزی در هیچ جای جهان وجود نداره چون اگر بخواد چنین کشوری تاسیس بشه توسط کشورهای اطراف از بین میره.
تشکیل و پایداری اسراییل بدون کمک گسترده خارجی غیرممکن بوده و هست. این کمک گسترده هم نظم منطقه رو به هم میزنه و مایه درگیری و جنگ همیشگی خواهد بود.
برای حماس هم پذیرفتن آتش بس و هم نپذیرفتنش نشانه پیروزی است بر خلاف نتانیاهو که هر دو حالت بیانگر شکست اوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در هر صورت شما پيروز هستيد شيريني بدهيد
نخاله کجاست؟
حماس دقیقا درخواستهایی را داده که قبل از حمله وجود داشته و نه بیشتر
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
درود بر شما.
وقتی آدمهای ناکارآمد و بی‌لیاقت در مدیریت قرار بگیرند، هر سال بدتر از سال قبل میشود و آدمها آرزوی بازگشت به شرایط سال قبل را دارند.
یک نادان یک سنگ انداخته تو چاه حالا 100 تا عاقل هم بیان نمی توانند درش بیارن
یه سوال.... اگر حماس دست بالا رو داره چرا دنبال آتش بسه؟!
متاسفانه هنوز حماس اینو درک نکرده که اسرا برای نتانیاهو هیچ اهمیتی ندارند و اسرائیل به کمتر از نابودی حماس رضایت نمی دهد و غزه را هم به هیچ عنوان ترک نمی کند. پاسخ اسرائیل هم همیشه مشخص است: نوچ
حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است.
پس تکلیف شعار آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل چی میشه؟!!!
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شاید وقتی دیگر!
جزئیاتی از پاسخ پیشنهادی حماس

تفاوت آرزو و هدف!
تا زمانیکه حماس کلیه گروگانهای اسراییلی را بدون قید و شرط آزاد نکند، ممکن نیست که آتش بس برقرار گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
زرنگی؟
آیا شما فکر می کنید که اگر روسیه ابر قدرت شود به نفع ملت ایران و کشور ایران است ؟
آیا شما فکر می کنید که اگر چین به جای آمریکا بر خاور میانه سیطره پیدا کند برای ملت ایران و کشور ایران بهتر است ؟
آیا شما فکر می کنید مصون از خطا در افکار و اعمال هستید ؟
اگر ما از چاله در آمدیم و در چاه افتادیم چه کسی تاوان این اشتباه بزرگ را می دهد ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
نه آمریکای تحریمگر خوبه؟
توقف جنگ یعنی همونطوری که از اول بود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
تا ابد همینه و قرار نیست یکی دیگری رو از روی کره زمین محو کنه فقط چند هزار نفر کشته میشن بعد بر می گردن سر نقطه اول
نتانیاهو: متعهد به بازگرداندن همه اسرا هستیم.

ان شالله جنازه تمام اسرای اشغالگران هم خاکستر شده و باز گزدانده نشه. این جانیان وحشی کودک کش مستحق بدترین ها هستند.
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی