بازدید 1697

تأکید رئیسی بر حفظ مرجعیت رسانه‌های داخلی

رئیس جمهور، بر اهمیت حفظ مرجعیت رسانه‌های داخلی، تأکید کرد و گفت: بر خلاف تلاش دشمنان برای انتقال مرجعیت خبری به خارج از مرز‌ها، با ارائه تصویر درست و صادقانه از حقیقت انقلاب و نظام اسلامی، به مرجعیت رسانه‌ای ما خدشه‌ای وارد نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 15 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در نشستی با اصحاب رسانه، پس از شنیدن دیدگاه‌های چند نماینده رسانه‌ها، در سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و گرامیداشت یاد شهدای رسانه به‌ویژه در غزه، با توجه به جایگاه مهم رسانه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران، اظهار داشت: امروز که راهبرد دشمن، ایجاد یأس در جامعه با بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و ترویج نمی‌توانید و نمی‌شود است، تقسیم درست در میان رسانه‌ها، نه دسته‌بندی چپ و راست، بلکه رسانه‌های امیدآفرین در برابر رسانه‌های یأس‌آفرین است.

رئیس جمهور، نقش، شأن و رسالت رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی، اعتماد و مشارکت‌آفرینی در جامعه را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: بیان رسانه‌ها و قلم فعالان این عرصه، نقش مهمی در حفظ وحدت، انسجام اجتماعی و کیفیت مقابله با جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و روانی گسترده دشمن دارد.

رئیسی گفت: زمینه‌های فراوانی در جامعه برای امیدآفرینی وجود دارد؛ رشد تولید، کاهش تورم، مهار نقدینگی و رونق کار و فعالیت و بازگشت بیش از ۷ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه کار و تولید، نمونه‌هایی از این نقاط قوت هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: از جمله کارهای مؤثر برای امیدآفرینی، این است که دولت با عمل و رسانه‌ها با قلم خود، به ترویج نقاط قوت و تلاش برای رفع نقاط ضعف، اقدام کنند.

رئیسی در ادامه این نشست، بر تلاش برای رفع شبهات و گره‌های ذهنی، تأکید کرد.

رئیس جمهور از رسانه‌ها خواست، فارغ از اینکه چه کسانی و چرا این گره‌ها را در ذهن مردم ایجاد کرده‌اند، به‌دنبال رفع آن‌ها باشند تا تبدیل به مسئله و در نهایت، ناامیدی نشود.

رئیسی با توجه به مباحث مطرح شده در این نشست درباره علت نرسیدن صدای پیشرفت کشور به همه بخش‌های جامعه، با وجود کارهای خوب و زیربنایی که در کشور انجام شده است، اصحاب رسانه را یکی از بهترین مجموعه‌ها برای بررسی این موضوع، برشمرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها و ارائه تصویر درست از دستاورد‌ها و کارهای بزرگ نظام و انقلاب با بهترین، مطمئن‌ترین، واقعی‌ترین و باورپذیرترین روایت، گفت: اجازه ندهید در این جنگ، تصویرسازی دروغین و وارونه رسانه‌های دشمن بر واقعیت و حقیقت غلبه کند.

رئیسی، بر اهمیت حفظ مرجعیت رسانه‌های داخلی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: بر خلاف تلاش دشمنان برای انتقال مرجعیت خبری به خارج از مرز‌ها، با ارائه تصویر درست و صادقانه از حقیقت انقلاب و نظام اسلامی، به مرجعیت رسانه‌ای ما خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: انصاف ایجاد می‌کند در کنار پرداختن به نقاط ضعف و کاستی‌ها، نقاط قوت نیز منعکس شود و مطالبه‌گری، همراه با پیشنهاد اصلاحی، روش درست برای رسانه‌ها در تعامل با دولت است.

رئیسی در همین زمینه، گفت: اگر همه در بیان خود، دقیق باشیم و با هر سلیقه سیاسی، نقاط قوت کشور را برجسته کنیم، می‌توانیم که جامعه‌ای سرشار از نشاط و امید داشته باشیم، زیرا این دستاورد‌ها متعلق به مردم و شهدا است و باید به‌طور درست، بازتاب پیدا کند.

رئیس جمهور، همچنین تلاش برای اعتلای انقلاب اسلامی را از جمله نقاط مشترک میان دولت و رسانه‌های داخلی دانست و با مروری بر کارهای دولت در ۲.۵ سال گذشته، تصریح کرد: احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل با وجود محدودیت‌های مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، کاهش مشکل ناترازی‌ها در صنعت آب و برق، تلاش ویژه در جهت تثبیت بازار سرمایه با صرف نظر کردن از منافع دولت و همچنین، توزیع کالابرگ و آب، برق، گاز و بیمه سلامت رایگان به سه دهک پایین جامعه، از جمله کارهای مهم دولت در مسیر گره‌گشایی از مشکلات کشور بوده است و جا دارد که رسانه‌ها توجه بیشتری در تبیین آن‌ها داشته باشند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نقش رسانه‌های غربی در انحراف افکار عمومی مردم جهان از وقایع فلسطین و غزه، اظهار داشت: برخی رسانه‌ها با مزدوری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، ضمن سانسور تظاهرات گسترده و بی‌سابقه مردم نقاط مختلف دنیا علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه، تلاش دارند که فضای به‌وجود آمده علیه رژیم صهیونیستی، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب نیابد.

رئیس جمهور، همچنین در این نشست، بر توجه به بسیج به عنوان پایگاه و پناه دلدادگان نظام و انقلاب اسلامی، اهتمام دولت به پاسخگویی و باز کردن گره‌های ذهنی و توجه ویژه به دغدغه‌های اصحاب رسانه، تأکید کرد.

رئیسی، ضمن قدردانی از تلاش همه رسانه‌ها در نقد منصفانه عملکرد مسئولان، گفت: ما معتقدیم در ایجاد ناامیدی میان یک مدیر یا صاحب قلم، تفاوتی وجود ندارد و در مقابل، با نگاه مشترک امیدآفرین در جامعه می‌توانیم که بسیاری از مشکلات را با موفقیت، حل کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست، با توجه به رویکرد دولت مردمی در تعامل با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شخص رئیس جمهور، همواره از دیدار با اصحاب رسانه، استقبال کرده‌ است.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت مردمی، تلاش بسیاری برای تأمین مطالبات و توجه به ارتقای معیشتی اصحاب رسانه، داشته و در کنار صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران، تلاش کرده است که سازماندهی‌ جدیدی در جهت حمایت از فعالان این عرصه، طراحی و آن را اجرا کند.

همچنین در این نشست، محمد جواد اخوان مدیرمسئول روزنامه جوان، علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، محسن مهدیان مدیرمسئول روزنامه هشمهری، مسعود حیدری مدیرمسئول خبرگزاری کار، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، مصطفی انتظاری مدیرمسئول پایگاه خبری خبر فوری، مقداد ذکی‌زاده مدیرمسئول پایگاه خبری راه دانا، خانم فریماه شیخ‌الاسلامی مدیرمسئول پایگاه خبری پارسینه، حسین جعفری مدیرمسئول پایگاه خبری عصر ایران، مسلم معین مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج، محمد علی نادعلی‌زاده مدیرمسئول پایگاه خبری جماران، محمد صادق عرب مدیرمسئول پایگاه خبری تابناک، مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری، منصور مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد، محمد رضا شفیعی مدیرمسئول روزنامه صبا و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به نمایندگی از فعالان رسانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ضرورت همکاری دولت با رسانه‌ها برای انعکاس دقیق کارهای دولت، ضرورت ریشه‌یابی تفاوت احساس عمومی مردم از شاخص‌های اقتصادی رسمی، حمایت مؤثرتر دولت از رسانه‌های مستقل، تلاش برای به‌روز شدن ادبیات و گفتمان ارتباطی نظام با مردم، ضرورت توجه دولت به شورای‌ عالی کار در تعیین حقوق کارگران، اختصاص اعتبارات و بودجه‌های دولتی به رسانه‌ها بر اساس میزان تأثیر آن‌ها، ساماندهی فضای مجازی، رسیدگی دولت به موضوع اخذ مالیات از رسانه‌ها، توجه به ساماندهی بازار سرمایه و تلاش برای بازسازی اعتماد عمومی به این بخش برای جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و رواج سوداگری، لزوم هماهنگی بیشتر بخش‌های دولت به‌ویژه در موضوع اطلاع‌رسانی، توجه بیشتر دولت به موضوع پاسخ‌گویی، توجه بیشتر به افزایش تأثیر شبکه‌های اجتماعی در کنار رسانه‌های رسمی و تحلیل و اطلاع‌رسانی مستند، از جمله مهم‌ترین نکات اصحاب رسانه در این نشست بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی