بازدید 1957

رستمی به عنوان دومین نماینده نیشابور راهی بهارستان شد

کد خبر: ۱۲۲۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 13 March 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور گفت: پس از بازشماری صندوق‌ها محمد رستمی با کسب ۴۴ هزار و۴۲۷ رأی پس از سید یحیی سلیمانی از حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به بهارستان راه یافت.

احمد شافعی، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به دلیل ثبت شکایت یک نفر از نامزدها به نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نیشابور و با جلسات هیات نظارت و اجرایی شهرستان ابتدا ۱۰ درصد صندوق‌ها معادل ۴۶ صندوق باز شماری شد، در خصوص دلایل اعتراض افزود: با توجه به اینکه یکی از نامزدها به نام آقای حسینی به نتایج اعتراض داشت و از سویی سه نامزد دیگر نیز با نام خانوادگی حسینی در حوزه انتخابیه نیشابور حضور داشتند، لذا ایشان این نگرانی را داشت که مبادا آرای وی با آنان مخلوط شده باشد. به همین دلیل قانون انتخابات اعتراض وی را وارد دانست و با هماهنگی شورای نگهبان تصمیم به بازشماری آرا گرفت.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تغییراتی که در نتایج آراء ایجاد شده بود با هماهنگی‌های به عمل آمده تصمیم بر بازشماری سایر صندوق‌های نیز گرفته شد، تصریح کرد: در بازشماری اول چون در ۴۶ صندوق ۲۵۰ رأی به نفع نامزد معترض احصا شد، بر همین اساس دوباره جلسه‌ای برگزار شد و هیات اجرایی تصمیم گرفت بازشماری صندوق‌ها را ادامه دهد و با توجه به اینکه نامزد دیگری هم اعتراض داشت و ما اعتراض او را وارد دانستیم، تصمیم گرفتیم بازشماری را تا آخرین صندوق ادامه دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور گفت: در نهایت با تصمیم هیات نظارت و اجرایی شهرستان، بازشماری آرای دو داوطلب سید علی حسینی و محمد رستمی توسط اعضای این دو هیات و به همراه نمایندگان دو داوطلب، به‌طور کامل و دقیق ظرف مدت سه روز کاری انجام شد.

وی افزود: طی این بازشماری تعداد آرای سید علی حسینی ۴۴۰۵۶ رأی و آرای محمد رستمی ۴۴۴۲۷ رأی است. پس از بازشماری صندوق‌ها محمد رستمی با کسب ۴۴۴۲۷ رأی پس از سید یحیی سلیمانی با ۵۱۵۷۷ رأی از حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به بهارستان راه یافت.

حوزه انتخابیه نیشابور شامل شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی