بازدید 26929

پاداش صبر یک ساله متقاضیان خودروی خارجی/ تا فردا شب یکی از خودرو‌های وارداتی را انتخاب کنید؛ حتی لاماری که در داخل هم مونتاژ می‌شود!

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند. همچنین هیچ گونه نام نویسی جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله نخست که در اسفند ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده اند، است.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 13 March 2024

پاداش صبر یک ساله متقاضیان خودروی خارجی/ تا فردا شب یکی از خودرو‌های وارداتی را انتخاب کنید؛ حتی لاماری که در داخل مونتاژ می‌شود!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ یک سال قبل وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان خودرو‌های وارداتی باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی بلوکه و سپس در سامانه واردات خودرو‌های خارجی ثبت نام کنند؛ روندی که در نهایت با مشخص شدن ۳۴ هزار متقاضی خوش شانس همراه شد؛ اما تعیین تکلیف انتخاب خودرو‌های وارداتی چند ماهی طول کشید. طولانی شدن این فرآیند باعث شد تا چهار هزار تن انصراف دهند و سرانجام ۳۰ هزار ایرانی در صف خرید خودرو‌های وارداتی بمانند.

اما با این اوصاف، انتخاب و ورود خودروی مورد نظر با وقفه طولانی مواجه شد و عملا وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان بهار محقق نشد، به گونه‌ای که چند هفته پیش، گمرک از ترخیص قطعی ۸ هزار دستگاه خودرو سواری در یازده ماهه امسال از گمرکات کشور خبر داد.

در این شرایط، بسیاری از متقاضیانی که از یک سال قبل، ۵۰۰ میلیون تومان از نقدینگی خود را در حساب بانکی بلوکه کرده اند، چشم انتظار اطلاعیه‌های وزارت صمت هستند تا بتوانند در سامانه مربوطه خودروی مدنظر خود را انتخاب و باقی مانده پول خودرو را واریز کنند.

بنابراین، روز گذشته اطلاعیه جدیدی در سامانه واردات خودرو منتشر شد تا خبر خوشی برای آن دسته از متقاضیانی باشد که بعد از یک سال از مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی، می‌توانند در این روز‌های پایانی سال، حداقل بدانند چه خودرویی و با چه قیمتی قرار است به دستشان برسد؛ اطلاعیه مذکور به شرح زیر است؛

"به اطلاع آن دسته از متقاضیان محترم سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفا جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از سه شنبه مورخ 1402/12/22 تا ساعت 23:59 روز پنجشنبه 1402/12/24 در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان محترم می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچ گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.

الف) خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی

جدول شماره یک: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش قطعی درمبادی ورودی به ریال
1 پارسیان موتور مانلی Fiat 500 18.335.000.000
2 راسا موتور خاور میانه Suzuki Ciaz 11.552.000.000
3 راسا موتور خاور میانه Suzuki Baleno 12.478.000.000
4 جهان نوین NISSAN SUNNY 11.071.400.000
5 آرین پارس موتور Lamari HEV 15.434.000.000
6 معین خودرو ایرانیان Honda Vezel 2023 20.359.000.000
7 ایران خودرو Dongfeng Shinemax 12.869.000.000

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

ب) خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی

جدول شماره 2- برآورد قیمت فروش محاسباتی علی الحساب در مبادی ورودی

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی به ریال
1 راسا موتور خاور میانه Suzuki Jimny 5 Door 17.000.000.000
2 راسا موتور خاور میانه Suzuki Fronx 12.500.000.000

تبصره ۱ - قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند؛ در صورت تاخیر در تحویل و ... قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد. "

 

بنابراین؛ هفت خودرویی که قیمت آنها در مبادی ورودی قطعی است، شامل فیات ۵۰۰ (یک‌میلیارد و ۸۳۴میلیون تومان)، سوزوکی سیاز (یک‌میلیارد و ۱۵۵میلیون تومان)، سوزوکی بالنو (یک‌میلیارد و ۲۴۸میلیون تومان)، نیسان سانی (یک‌میلیارد و ۱۰۷میلیون تومان)، لاماری (یک‌میلیارد و ۵۴۳‌میلیون تومان)، هوندا ویزل (بالغ بر دو‌میلیارد تومان) و دانگ‌فنگ شاین مکس (یک‌میلیارد و ۲۹۰میلیون تومان) می‌شود. در این بین، واردات لاماری اتفاق جالبی به نظر می‌رسد، زیرا این خودرو در بخش خصوصی نیز مونتاژ می‌شود. به نظر می‌رسد، واردات این خودرو از مونتاژ آن به‌صرفه‌تر است. اما دو خودرویی که قیمت آنها در مبادی ورودی به صورت علی‌الحساب محاسبه شده، شامل سوزوکی فرانکس و سوزوکی جیمنی می‌شود. قیمت علی‌الحساب این دو خودرو به ترتیب یک‌میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان و یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۳
نگرانی خاتمه یافت خودروهای خارجی 4 الی 5 میلیارد تومانی جهت خرید مستضعفین به زودی وارد بازار می شود بشتابید که پشیمانی سودی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
از ماست که بر ماست
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
فیات 500 در دبی 800 میلیون هست و با چه تعرفه ای الان شده نزدیک 2 میلیارد.ممنون میشم توضیحی بدهند شاید ما سواد نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ما دلار 60 هزار تومن رو قبول نداریم ولی تعرفه ها 1000 درصدی گمرک رو قبول داریم
هیچ کجای دنیا برای خرید اتوموبیل چنین کارهای مسخره ای انجام نمی دهند.
پاسخ ها
س نجفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
۹۳ وقتی قرار شد واردات ممنوع بشه وابستگان رانتی در عرض یکماه ۲۵۰ هزار خودرو وارد کردند کا حالا؟ بقیمت چکند میلیاردی فروشنده شدند چرا الآن در عرض ۱۱ماه فقط ۸هزار وارد شده .
خوش بحالشون، کسانی هم هستند کمک و جلوبندی ماشین پرایدشون خرابه پول تعمیرش را ندارند.
باید همه، خرید خودرو ها را تحریم کنند تا مافیای خودرو انشاءالله نابود بشه
البته من از این پولها ندارم و نمیتوانم بخرم و با همون اتوبوس راحتم.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خریداران هم از قماش وارد کننده هستند . چاقو دسته خودش را نمیبرد
یه جوری میگین واردات خودرو انگار قراره Ford F150 و Ferrari 812 superfast و لامبورگینی اونتادور SVJ و بنز باراباس و مینی کوپر و رولزرویس وارد شه
500 میلیون را یک سال است بلوکه کردن؟ بعد از قرعه کشی میتونستن پولشون را بردارن. همان طور که برای خودروهای داخلی که 100 تومن بلوکه کردیم بعد از یک ماه برداشتیم اما خوبیش اینه که رفتیم تو نوبت تا سال 1403 ماشین با قیمت دولتی بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیر این طور نیست
باید 500 میلیون را به امروز در حساب بلوکه نگه داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
چهار ماه بلوکه بود و چون فهمید قدرت واردات به م.قع ندارند بعد از اون گفتند بردارید
من هفته قبل بعد از یکسال یک چیزی انتخاب کردم
در کشور باحالی زندگی میکنیم مسائلی داریم که اگر در کشورهای دیگه بودیم اصلا نمی فهمیدیم یعنی چی یعنی حتی نمیشه به یک خارجی توضیح داد مشکلاتمون رو طرف میگه یعنی چی
بازخودرو ایران شبیه یک سیرک است .
از اینهمه دغل و دروغ به کجا پناه ببریم؟؟
گوشت ۶۰۰ تومانی
تخم مرغ ۶۰ تومانی
مرغ ۹۰ تومانی
و......
حالا کلاه رو ببین، طرف رو یک سال منتظر گذاشتن حالا یهو شب عید که صندوق دولت خالی شده میگن ۵ روز وقت داری تکمیل وجه کنی وگرنه نوبت میسوزه خوب اونی که داره که تامین میکنه و سود میبره اونیم که نداره نوبتش رو واگذار میکنه به آقازاده های بیچاره
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
این جماعت اگر نداشتن ۵۰۰ میلیون یکسال بلوکه نمیکردن.در ضمن شما نگران نباشید،حقشون هست که اینگونه باهاشون رفتار بشه.این انتخاب خودشونه.
حلوا حلوا حلوا! البته حلوای شما دهان رو شیرین نمیکنه, تلخ میکنه زهر میکنه
خدا کمتون کنه!
من یک خودروی دنده اتوماتیک در سامانه ثبت نام کردم و برنده شدم اما شرکت (نام نمی‌برم) خودروی دنده دستی وارد کرد و گفت حتما باید همینو بخری. اقدام به خرید نکردم و سامانه اجازه خرید خودروی دیگر نمی‌دهد و نام من در لیست تحویل گیرندگان قرار گرفته است. خدا می‌داند با سهمیه من چه کسی خودرو رو تحویل گرفته.
رئیسی متشکریم
من تا الان از هرکس وهر جا سوال کردم که میشه پولهای بلوکه شده در سال ۱۴۰۱ که برای خودروهای وارداتی واریز شده رو میشه برداشت کرد یا در صورت برداشت از سامانه ونوبت خارج میشیم هیچ کسی نمیدونست وتا حالا جوابی نتونستم بگیرم ، لطفآ اگه خبر موثق دارید بگید . ممنون
سلام . فرضا من پول داشته باشم و ثبت نام کنم وقتی قطعه ای نیست توی بازار وقتی هزینه هاش ۵ برابره چه ارزشی داره
البته این فکرا رو کسی باید بکنه که ۲ میلیارد بخواد هزینه کنه نه ما پول ثبت نام یه کوییک ساده رو هم نداریم
سلام چند سال قبل چقدر مردم راحت خودرو می خریدند جرا باید خودرواین همه گران به مردم فروخته شود دست واسطه ها باید قطع شود تعهد به مردم نجیب ایران بهترین خدمت است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست